Chapter 1:The Beginning

101 4 0
                                    

Aku yang bernama Shiro berjalan2 setelah menyelesaikan sebuah assignment di library. Aku yg berumur 21 dan menuntut di sebuah universiti xxx(biarlah rahsia) dan seorang yang ahli dalam komputer dan amat meminati anime.

Ketika berjalan2 di luar bangunan library itu,aku menerima text dari seseorang yang mengatakan "Sekiranya kau menpunyai kuasa,apa yang akan kau buat?". Gertak hati tentulah banyak kuasa idaman namun sambil sibuk membaca dan memikirkan hal tersebut,tidak sedar berada di tengah jalan.

"Pon!Pon!Pooooon!"

Aku dikejutkan dengan bunyi hon yang akhirnya melanggar aku.

"Buk buk buk buk buk"

Dari depan kereta hingga bergolek ke belakang kereta. Setelah itu aku tidak dapat menyedarkan diri lagi......

........................................................................

Aku mulai sedar dan seakan merasa mimpi yang agak lama. Lantas bangun dan melihat disekitar tubuh ku yang merasa aneh dan baju2 ku yang masih elok.

"Apa yang berlaku?Aku kat mane?seingat tadi kene langgar ngan kerete,ni elok je badan ngan pakaian aku",tertanya Shiro dalam keadaan bingung setelah sedar dari bangun.

Setelah itu aku mula melihat disekeliling yang penuh dengan tumbuhan rumput dan melihat akan sebuah air terjun dengan penuh suasana damai.

Aku lantas bangun dan memerhati sekeliling sekiranya ada penghuni disekitar lembah berdekatan air terjun tu.

Aku melihat diri aku dipantulan air:
Berupa hensem,rambut berwarna putih serta tubuh yang sedikit berotot.

Namun aku ternampak seorang remaja perempuan yang tengah terbaring dengan keadaan luka di bahagian perutnya berhampiran dekat semak2 di sekitar air terjun itu. Dengan pantas aku memeriksa nadi dan menahan darah remaja itu lantas merawat remaja itu sebaik mungkin.

Setelah merawat aku mula mencari tempat berteduh dan menemui sebuah gua kecil. Aku mengangkat remaja yg cedera itu dan meletakkan dia berehat di gua sambil mencari makanan dan menyediakan api untuk hari itu.....

Habis aja menyediakan api lalu aku membersihkan kawasan luka remaja perempuan itu dan memberi sedikit air dan makanan.

Selesai aja Shiro makan dan membersihkan kawasan sekitar gua, Shiro mengumpulkan daun2 dan baring diatasnya. Shiro melihat remaja itu dalam keadaan selesa lalu Shiro tertido dibuai mimpi.

(Ketika mimpi)

"Permintaan jenis apa yang kamu maukan di dunia ini?kamu hanya mampu memiliki satu permintaan sahaja",Suara yang seakan2 suara perempuan yang memberi soalan kepada tuannya.

"Dengan pantas ku(Shiro) mengatakan aku mahukan seluruh kekuatan Meliodas dalam anime siri The Deadly Seven sins"kata Shiro dengan nada yakin akan permintaannya.

"Baiklah itu permintaan kamu dan aku akan menunaikannya,selamat berjaya dengan kekuatan itu",Kata lagi suara seakan akan suara perempuan.

To be continued...

Astandia: Dunia Magik Dan KeabadianWhere stories live. Discover now