Yeaaa!!!
Ahhhh!!(para askar upahan itu menjerit sambil menyerang)"Hmm,menyedihkan sekali.Teknik Tebasan 3 saat!!",Kata pemuda itu sambil memegang pisau belati kecil itu.
Cak!!cak!!cak!!
Shreek !!aghhh!!(orang mati kene libasan pedang)
dak duk!!(orang jatuh)Tidak sampai beberapa saat,kesemua askar upahan itu mati kecuali ketua askar upahan itu.
"Mon..moon.....monsterrr!!!!lariiiiii!!!!",Jerit ketua askar upahan itu sambil berlari melarikan diri dalam ketakutan.
Puteri Erika cuba untuk menghentikan pendarahan ketua pengawal diraja itu namun luka ketua pengawal itu terlalu parah.
"Puteri...tolonglah kekal hidup.....",kata2 terakhir oleh ketua pengawal diraja lalu menghembuskan nafasnya yang terakhir.
"Hmm aku tak tau sape engkau tapi sekurang-kurangnya,dia layak untuk dikebumikan dengan cara yang terhormat",Kata pemuda itu sambil memilih tempat untuk mengebumikan mayat ketua pengawal serta mayat2 askar upahan.
"Tunggu!!Siapa engkau?Kenapa engkau selamatkan aku?",Tanya Puteri Erika kepada pemuda itu walaupun masih menangis akan kematian pengawalnya.
"Aku cuma seorang pemuda yang baik hati yang mendengar orang meminta tolong saje.Tak sangka jadi macam ni",Balas pemuda itu sambil tersenyum mesra.
........................................................................
*Selepas mengebumikan Ketua pengawal diraja*
Pemuda itu lalu berjalan menuju ke Desa Erangel selepas berdoa ke atas kematian ketua pengawal itu.
"Tung...tunggu dulu!!",Jerit puteri Erika sambil memegang tangan pemuda itu.
"Ye cik nak ape?",Tanya selamba pemuda itu tanpa mengetahui identiti perempuan itu.
"Bawa aku sekali ke desa itu.Aku tau aku orang yang tak dikenali tapi bolehkan lah aku tinggal dengan engkau buat sementara waktu",Puteri Erika merayu kepada pemuda itu sambil memegang tangan pemuda itu.
"Okee...Aku pun tinggal kat rumah orang je,jadi jangan banyak soal la rumah sape",Balas pemuda itu selamba sambil menuju ke desa Erangel.
........................................................................
*Setelah pemuda itu tiba ke desa Erangel bersama puteri Erika*
"April!!!!Aprilll!!!",jerit Pemuda itu memanggil nama seseorang.
"Ye saya!!Shiro kau dah balik!!!",Balas April.
April terus saja menuju ke arah Pemuda itu.
"Ehh?Sape pempuan tu?",Tanya April sambil menunjukkan jari dibelakang pemuda itu.
"Ohh ni pempuan mane tah kene serang dengan penyamun.Terdengar orang menjerit jadi aku pergilah tolong",Jelas Shiro sambil memegang bahu Puteri Erika.
"Jadi apa nama kau cik?",Tanya pemuda itu.
"Saya....Eri...Erika",Balas Puteri Erika takut akan identiti nye terbongkar.
"Ooohh,Aku Shiro,dan dia ni pulak April.Salam kenal yah!",Balas Shiro sambil tersenyum dan menunjukkan April.
"Salam kenal juga!!",Balas Puteri Erika.
"Kalau begitu jom balik kerumah,aku tengok si Erika penuh dengan kotor dan darah.Elok kita bersihkan dulu.",Nasihat April.
"Jom Erika",Sapa Shiro sambil memegang tangan puteri Erika.
"O...kk......",balas puteri Erika sambil merasa segan akan tangannya dipegang seperti putera yang memegang tangan puteri ke tempat dewan menari.
........................................................................
Setelah tiba di rumah April.
"Oohh Glaive,nak balik dah?",sapa Shiro serta April dan Erika sambil memasuki pintu rumah itu.
"ye...begitulah",Balas Glaive sambil sibuk mengemas beg nya tanpa memandang mereka yang memasuki rumah itu.
"Pak...pakk....cik Glaive!!",Terkejut Puteri Erika sambil menjerit sedikit apabila melihat Glaive yang masih hidup lagi.
Glaive yang merasa kenal akan suara itu lantas melihat seseorang yang dikenalinya.
"Puteri Erika?!!!",Terkejut akan kehadiran puteri Erika secara mengejut.
Puteri Erika itu terus berlari dan memeluk Glaive sambil menangis.
"Saya ingat Pakcik telah mati.",Kata Erika dalam tangisan sambil memeluk Glaive.
"Tak....Pakcik tak mati...pakcik cuma kalah dalam pertarungan saje...",Jawab Glaive sambil menenangkan Puteri Erika.
Shiro dan April yang dalam keadaan binggung ketika itu lalu sedar bahawa perempuan itu adalah seorang puteri.
"Ehhh??!!Puteri rupanya",Shiro dalam keadaan kesal mengingatkan peristiwa yang agak memalukan tadi.
BERSAMBUNG.......
YOU ARE READING
Astandia: Dunia Magik Dan Keabadian
FantasyBerkisah seorang pemuda(21thun) yang asalnya seorang otaku dan chunibyo(orang yg berangan ada kuasa) dan akhirnya mati dilanggar kereta dalam satu kemalangan. Apa yang terjadi setelah itu?....sebuah pengembaraan pun bermula!