Chapter 2: April

50 4 0
                                    

Pada awal pagi tu aku bangun dalam keadaan badan berotot.Penuh tanda tanya juga dalam fikiran Shiro namun tidak menjadi alasan baginya untuk mencari makanan.Shiro baru saja melangkah satu tapak untuk berlari...
Booom...

Ahhhhhh!!!!Wt...........fissshhhh apakah!!!!! bukkkkkkkkkkkk!!!!!
(terlanggar sebuah batu yang agak besar itu)

Kini Shiro sedar akan mimpinya lalu dia mencuba pelbagai kuasa yang dimintanya dalam mimpinya.Seakan tak percaya akan kekuatan itu lalu dia mencari makanan dengan mengunakan kekuatan itu sebagai sebuah bentuk latihan.

"WOOOHOOOOOO BESTNYERRRRR!!!!"
........................................................................

Remaja perempuan itu bangun dalam keadaan was2 lalu melihat Shiro yang leka memakan buah2 yang telah dikumpulnya. Remaja itu bingkas mengambil batu dan memberi amaran kepada Shiro untuk memberitahu situasinya.

Shiro yang dalam keadaan tenang lalu menerangkan situasi yang dihadapi remaja itu dan memberitahu bahawa dia telah dirawat dengan elok tanpa ada jangkitan kuman dan sebagainya.

Setelah menerangkan situasi itu,remaja perempuan itu menangis seketika.Shiro merasa hairan lalu bertanya akan sebab tangisan remaja. Lalu remaja itu menerangkan akan apa yang berlaku kepada dirinya sehingga dia terluka sebegitu.

"Pada mulanya aku tinggal disebuah perkampungan kecil dengan adik serta ibu bapa ku di kampung itu.Kami pada mulanya berjaya memperoleh banyak makanan dan menjual makanan demi memperoleh keuntungan yang lebih.Namun ada beberapa perkampungan yang cemburu akan kejayaan dan keuntungan sehingga menimbulkan sebuah fitnah bahawa kami akan membentuk sebuah pemberontak yang akan menyerang kerajaan Astandia.Pelbagai usaha kami untuk menyakinkan para pengawai dan bangsawan dari Astandia namun gagal dan akibatnya kami telah di serang oleh seangkatan tentera beserta sebuah naga yang memusnahkan hampir keseluruhan kampung kami.Aku cuba melarikan diri tapi gagal kerana ada seorang kawan yang telah mengkhianati aku lalu menikam ku diperut ku."Terang remaja itu sambil memegang luka tikaman diperutnya.

"Nama saya April,kamu pula?",tanya pemuda perempuan itu.

"Ahh saya Shiro,salam perkenalan",balas Shiro.

"Kamu asal dari mana Shiro?Kamu punya pakaian tidak nampak seperti pakaian dari mana2 negara",tanya April curiga akan pakaian yang di pakai oleh Shiro.

"Errr aku asalnyer dari negara Malaysia tapi sekarang ni aku tak tau kat mane?bangun2 je tetiba ada kat sini",jawab Shiro tanpa teragak agak.

"Ehh Malaysia ehh,xtau lak ade negara namenyer Malaysia.Kau nak kelentong aku pun carilah orang yang betul",tergaru kepala oleh April walaupun tidak gatal bahagian tu sambil buat muka bengangnye.

"Betullah aku dari negara tu,buat ape nak kencing kau lak.Aku serious kot",-_- muka Shiro apabila dipersoalkan usul asalnya.

Setelah itu April dan Shiro berborak dan belajar sikit akan dunia itu.

"Hah,April mane kampung kau?pelik gak kau tak nak balik carik keluarga kau ke?",tanya Shiro kepada April.

"Lebih elok aku tak balik...mane la tau tetiba ada askar tu nampak kita kat sekitar tu mau tanyer kite kene sembelih kat situ gak."jawab April dengan nada rendah.

"Aku tau die ni sedih akan nasib keluarganya yang mungkin telah mati atau ditangkap untuk hukuman mati",kata hati Shiro sambil memikirkan idea.

Astandia: Dunia Magik Dan KeabadianWhere stories live. Discover now