الحلقه 30 والاخيييييره

8.8K 208 41
                                    

الحلقه الثلاثين... والأخيرة
رد بحزن عميق.. مزق قلبه
''مفيش احنا... انا قلت...... انا بس
انا هطلقك... وارجعك لأهلك ''

سمر صرخت فيه
''بتقول ايه.... لالالالا مستحيل تطلقني... انا مش هسيبك يا عمر حتى لو انت مش عايزني ''

عمر كان يتذكر وقال بحزن عميق

''من 5 سنين تقريبا... اللي حصل معاكي.... حصل مع امي واختي.... بسبب شغلي... أهلي ماتوا أدام عيني.... بعد ما قبضت ع عصابة كبيره.... زعيمهم كان ليه رجالته بره السجن...... كلفهم يخطفونا....... انا... وامي واختي....... اغتصبوا اختي ادامي... وقتلوا امي بأبشع طريقه...... قطعوا ايدها... وهيه حيه..... قتلوا أختي بعد ما اغتصابها اربع رجاله مع بعض ''

عمر كان يبكي... وهوه يتكلم.... بكت سمر ع بكاءه

اكمل عمر
''الحكومة... لحقتني قبل ما يخلصوا عليا..... بس بجد اتمنيت اني كنت اموت مع امي وأختي........ عشت حياه قاسيه.... حاولت انتحر اكتر من مره..... لكن حسام هوه اللي منعني..... يا سمر ده السبب اللي مخليني دايما اختار المهمات دي.... اني اتخفي... واعيش ف العشوائيات.... والمناطق الشعبية..... عشان اقدر ادخل وسط المجرمين.... واخلص عليهم..... سمر دي حياتي.... وانا رضيت بيها..... لكن انتي مش مجبره انك تعاني معايا الفقر ف حين اني راجل غني....... انا هطلقك.... عشان مش هقدر اتحمل أن يحصلك اللي حصل لأمي واختي..... لو محمود مكنش لحقنا ع اخر لحظة.... كان زمانك حصلتيهم ''

مسح عمر دموعه.... ووقف ع قدمه... وقال لها
''يلا تعالي ارجعك لأهلك... واطلقك هناك ''

سمر بكت.... وارتمت ف حضنه
وقالت بجدية

''الساعه اللي هتطلقني فيها.... هتكون آخر ساعه ف حياتي.... عشان انت حياتي..... عمر انا مش عايزه اتطلق... وبعدين الحياة كلها مخاطر.... خلينا نواجه العالم سوا.... عايز شغلك... وحابب تكمل فيه بطريقتك... مش همنعك.... لكن مكاني معاك فين ماتروح.... فاهم يا عمر ''

''سمر انتي... ''

وضعت يدها ع فمه... وقالت
''انت حرقت مفجأتي ليك''

عمر بتساؤل
''مفاجأة ايه''

''انت فاكر انك هتقدر تبعد عننا بسهولة... ولا احنا هنسيبك اصلآ ''

عمر بدهشه أكبر
''احنا..... هنسيبك... انتوا مين''

مسكت يده... ووضعتها ع بطنها... وقالت بضحك

''انا... والظبوطه الصغنن اللي جاي ف الطريق ''

عمر لم يصدق نفسه.... مسكها من كتفها.. وقال بجدية

''بتتكلمي جد.... انا هبقي اب ''

هزت رأسها.... وقالت بسعادة
''ااااااااااااه.. يا بابا نويل.... هتبقى اب ''

تركها... وأخرج هاتفه... نظرت بتعجب.. وقالت... '' هتكلم مين.. ''

قال لها
''اصبري.... وهقولك ''
******************
بعد ذهاب حسام من فيلا محمود....قال محمود لأمه

#لأجلك_عدت_إمرأة  #فريده_احمد_فريدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن