Genç kız elindeki sebzeleri suya tutarken göz ucuyla ona bakan annesini hissediyordu. Sebzeleri süzgece koyarak elini kuruladı ve tezgâha yaslanarak annesine döndü.
Tek kaşı havaya kalktı. "Ne uzaylı görmüş gibi bakıyorsun?" dedi Yaren.
Annesi buruk bir gülümsemeyle ona bakarken genç kız derin bir nefes aldı. "Uzun zamandır mutfağa girmiyordun, Yaren." Usulca kızına yaklaşıp elini tuttu. "Seni çok özledim, kızımı özledim Yaren."
Ellerini tutan annesinin ellerini sıkarak acıyla gülümsedi. "Yavaş yavaş," diye fısıldadı. "Yavaş yavaş ayağa kalkabildim."
"Biliyorum." dedi kadın başını sallarken. "Babanı kaybettiğimiz de sen çok küçüktün, senin için ayağa kalktım ama ruhum uzun bir süre enkazın altındaydı."
Gülümsedi genç kız. "Sen hayatımda gördüğüm en güçlü kadınsın, anne." dedi.
"Sen de öylesin, Yaren." Dolu gözlerle kızına baktı. "Sadece geç gördün."
Başını iki yana salladı. "Geç görmedim, Kerem'e ihanet etmekten korktum."
Kadının elleri kızının yüzünü kavradı. "Kerem, senin mutlu olmanı isterdi."
"Hemen unutulmayı kimse istemez." dedi Yaren, gözleri dolarken. "Unutulmuyor da."
"Unutulmuyor evet ama o her daim seninle." derken elini Yaren'in kalbine koydu. "Tam burada."
Bir damla yaş genç kızın yanağından aşağıya yuvarlandı. "Ya bir gün orada başkası olursa?" dedi titrek bir sesle. "Kerem, bana kırılır mı?"
Öyle bir gülümsedi ki kadın, Yaren'in bütün sorunlarının üzerine güneş gibi doğdu.
"Kerem'e ait olan bir yer var." dedi annesi gözyaşlarını silerken. "Oraya ne başkası girer, ne de sen alırsın. Ama kalbinin geri kalanı hep boş kalırsa bu hayat çekilmez."
Yaren derin bir nefes alırken annesine sarıldı. "Senin kalbin boş ama."
Kadın, kızının saçlarına bir buse kondurdu. "Seninle dolu benim kalbim." dedi. "Ama sen gençsin, doldur o kalbini ki yaşa."
Yaren usulca geri çekilip annesine baktı. "Bu ihanet olmaz, değil mi?" dedi acı bir tebessümle.
"Olmaz." dedi kadın. "Hatta Kerem senin adına çok sevir. Çünkü bir gün sizin kavuşacağınızı biliyor."
"Ama," dedi Yaren. "O zaman da diğerine ihanet olmaz mı?"
Kadın naif bir şekilde güldü. "Kalp bir kişiyle tamamlanır. Hayat ise birkaç kişiyi severek devam eder."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eksik Yan
Nouvelles#tamamlandı. | kısa hikâye | texting Onsuz yapamam demeyin, öyle bir yapıyorsunuz ki kendinize şaşıp kalıyorsunuz. Yaren: Bugün tam 2 yıl oldu Yaren: 2 yıldır yaşamıyorum, Kerem. Yaren: 2 yıldır eksiğim. Yaren: 2 yıldır mutlu değilim •• 24.02.2019