Saat 4’de uyandım, saatin çok erken olmasına rağmen uykum yoktu.Kalktım evin kütüphanesine gittim.Mavi kitabı yani ilmihali elime aldım ve nasıl namaz kılacağım nasıl abdets alacağıma baktım.Namaz kılmam için sureleri bilmek gerek ama ben sadece Sübhaneke ve Fatiha suresini biliyordum.Kitap okurken tekrar uykuya dalmışım hizmetçimizin sesiyle uyandım.
-Ayşe hanım! Uyanın efendim.
-Tamam saol Hatice.
-Kahvaltı hazır Ayşe hanım.
-Tamam, siz başlayın ben geliceğim.
Annemle babamın ölümünden sonra ananem hizmetçilerimize sofraya oturmasını ve beraber yememizi söylemişti o yüzden hep beraber yiyorduk yemeklerimizi.Böylece soframız daha şen oluyordu.Ananem öldükten sonra ben bunu kaldırırım diye korkmuşlardı hizmetçilerimiz ama kaldırmadım yanlız yanlız yemek hiç zevkli değildi.
Elimi yüzümüü yıkayıp kahvaltıya oturdum, temizlikçimiz, mutfak görevlilerimiz, bahçivanımız hepsi beni beklerken aşçımızın kızı çaktırmadan yiyordu, onu fark ettiğimi anlayınca durdu, güldüm ve gözümü kaırptım, yemeğe devam etti.
-Buyrun başlayalım. dedim.
Kahvaltıdan sonra şirkete gittim.Ne yapmam gerekiyorsa halledip, Ali hocanın yanına gittim.bana sureleri ve namaz kılmasını öğretmesini isteyecektim, böylecelikle dersimiz başlamış olurdu.
Camiye geldim.Ali hocanın elinde bizim evdeki ilmihalden vardı.Beni görünce:
-Hoş geldiniz Ayşe hanım!
-Hoşbuldum.
-Naılsınız?
-İyiyim siz nasılsınız?
-İyiyim Allah’a şükür!
-Şey! Namaz kılmasını biliyorum ama abdest almasını ve sureleri bilmiyorum onları öğrenerek başlasak.
-Tamam Ayşe hanım! Başlayalım hemen dersimize.
-Tamam buyrun Ali Hocam.
-Ayşe hanım namaza kılmanız için sureleri bilmeniz gerekli önceliklede Sübhaneke ve Fatiha suresini.
-Sadece Sübhaneke ve Fatiha suresini biliyorum ama başka sure bilmiyorum.
- Çok iyi, Sübhanekeyi biliyorsanız cemaatle, camide namaz kılabilirsiniz.
-Nasıl yani?
-İmam tekbir alınca, cemaat de hemen onun peşinden tekbir alarak ellerini bağlar ve sessizce Sübhanekeyi okuyup susar.Cemaat Sübhanekeden başka bir şey okumaz.Yani sizde sureleri öğrenene kadar Camide namaz kılabilirsiniz.
-Çok saolun.
-Yanlız sadece bunlar değil Namaz kılmanız için başınızın örtülü olmasıda gerek Ayşe hanım, bir kadın olarak.
-Tamam
-Sadece namaz için değil yabancı erkeklerin yanında örtülü olmalısınız.
-Tamam Ali Hocam.
Örtünmek zor olcaktı, alıştığım bir şeyden ayrılmak zor olcak ama Allah’ın emri yapmam gerek.Ali hoca bana ‘namaz sureleri’ diye bir kitap verdi, internetten de dinleyebilirsiniz dedi.Abdest almasını da gösterdi. Sübhaneke ve Fatiha surelerini okudum ve bir kaç yanlış yaptım ama düzeltim.Öğle namazını cemaatle kılmak için kadın bölümüne gittim.Orada bir kadın vardı:
-Rica etsem başörtümü yapar mısınız? dedim.
-Tabii ki canım! dedi ve hızlı bir şekilde başörtümü yaptı.
Öğle namazını kıldım. İlk defa namaz kılmıştım, bu çok güzeldi.Ama hala rüyamdaki kadını bulamadım.