Sajnos elérkeztem ahhoz a pillanathoz, mikor búcsút kell intenem kedvenc sorozatomtól, imádott szereplőgárdámtól, a második családomtól, a menedékemtől - egyszóval a Gotham című sorozattól. Nehéz most szavakba öntenem az érzéseimet, fájdalmas arra gondolni hogy jövő héten csütörtök este már nem leszek olyan izgatott, mint ahogy eddig minden csütörtök este - már nincs mire várnom, el kell fogadnom, mégha annyira rossz is, hogy ennek a sorozatnak és lehengerlő történetének tényleg vége van. Az epizód vége felé elmorzsoltam egy két könnycseppet, legbelül pedig szomorúságot és mérhetetlen boldogságot éreztem. Nem semmi ez az öt év, minek minden mozzanatát végig kísértem és nem semmi a befejezés sem. Habár kicsit csalódott vagyok. Innen SPOLERESEN folytatom tovább.
A húgom szavaival élve ez az epizód inkább egy pilotnak tűnt számomra, mintsem befejező résznek, mint ahogy a cím is mutatja egy új kezdetnek. Persze mindenre van logikus magyarázat - én arra gondoltam hogy persze, a sorozat véget ér ugyan, de a történések attól még folytatódnak, de azt sajnos mi már nem láthatjuk. De nem ez az egyetlen hiba sajnos, egy ilyen tökéletes sorozat sem lehet hibátlan.
1. A 10 év az 10 év....
A történetben 10 éves időugrás történt, a szereplők már 30-as, 40-es éveiben járnak. Selina-án, Barbara Lee-n, Oswald-on és persze az Ace Chemicals-ban megfürdetett Jeremiah-án kívül senkin nem látszik a kora. Persze a nőknél ez természetes, ők adnak a megjelenésre, de például Gordon bajúsz nélkül ugyan úgy néz ki mint a 11.részben.
Ezen kívül még két degradáló fekete pontot érdemlő jelenet van vagy történés amiben kicsikét csalódtam.2. Batman vs Joker