Iris memulas tombol pintu bilik dan menjenguk Hyunjae. Dia melihat Hyunjae yang sedang main phone diatas katil. Iris pun perlahan2 menapak naik ke katil.
"Kenapa tak habiskan makanan tadi? Membazir tau".
"I'm full".
"Herm.. Okay".
"Iris, Awak tahu Younghoon dah ada dekat Seoul?"
Iris terdiam seketika. "Err.. Nae".
"Kenapa tak bagitahu saya?"
"Saya lupa".
"Lupa? Awak siap keluar berdua dengan dia. Atau sengaja tak nak bagitahu?"
"Tak. Saya tak pernah keluar berdua dengan dia. Pertemuan kitorg pun kebetulan je.Tak percaya, awak boleh tanya Aerin. Kitorg terserempak dengan dia waktu saya dengan Aerin jalan2 dekat pantai.Tu je."
"Ouh. Dia macam mana? Sihat?"
Iris mengangguk.
Sejak Younghoon balik ke Busan, dia tukar nombor telefon. Jadi Hyunjae dan lain2 pun tak dapat nak hubungi dia.
"Awak ada nombor dia?"tanya Hyunjae. Iris menggeleng. "Saya pun tak sempat nak tanya."
"Tapi kan awak, Younghoon ada anak buah yang comel sangat. Nama dia Junwoo. Umur dia 4 tahun."
"Mana awak tahu? Awak pernah jumpa?"
Laju saja Iris mengangguk. "Haritu, waktu saya keluar dengan Aerin. Kitorg tengah duduk dekat tepi pantai. Then saya nampak budak lelaki tengah main lari2 lepastu dia terjatuh. Saya pun tolong lah dia.Tak lama lepas tu, ibu dia datang. Lepas tu Younghoon pula datang. Time tu lah saya tahu Junwoo tu anak buah dia.Kalau awak tengok Junwoo, mesti awak pun geram dengan kecomelan dia".
"Tapi lagi seronok kalau ada anak sendiri kan?"-Hyunjae.
"Ermm.. Insyaallah. One day mungkin Allah akan bagi kita rezeki tu.Ermm, Hyunjae. Saya nak minta maaf".
"Minta maaf untuk apa?"
"Saya dah buat awak dengan eomma bergaduh. Walau macam mana pun, awak tak sepatutnya tinggi suara dengan dia. Dia kan eomma awak. Yang lahirkan awak. Terguris hati dia tau. Mungkin apa yang dia buat untuk kebaikan awak juga kan?"
"Kebaikan apa? Dia ingat lepas minta awak tinggalkan saya, saya boleh bahagia? Then nak saya kahwin dengan Hyewon? Never Iris. Walaupun dah tak ada perempuan dalam dunia ni, saya tetap takkan kahwini dia".Suara Hyunjae agak tinggi.
"Awak boleh lah cakap macam tu sekarang. Macam mana kalau---"
"Kalau saya kata tak, means tak lah! Atau awak memang nak saya kahwin dengan dia?"riak wajah Hyunjae kelihatan tegang.
"Tiada siapa yang nak suami dia kahwin lain.Tapi kalau keadaan dah memaksa. Kita tak boleh buat apa."
"Gaya awak ni macam nak sangat benda tu jadi tahu tak. Tak boleh ke doa yang baik2?Malas lah cakap dengan awak ni".Hyunjae terus keluar dari biliknya dan menghempas pintu. Tersentak Iris.
"Ya Allah, aku salah cakap ke?Aku cuma tanya je.Maafkan saya, Hyunjae.Patut ke aku kejar dia? Tak apa lah, mungkin dia tengah tertekan kut. Bukan hati aku je dia nak jaga. Hati eomma dia lagi penting. Biar lah dia tenangkan diri dia dulu."
Keesokannya, Iris bangun dari tidur dan melihat Hyunjae tiada disebelahnya.
"Mana Hyunjae? Dia tak masuk bilik ke semalam?".Iris melihat jam dinding yang menunjukkan pukul 6:00 pagi.
Iris turun dari katil dan keluar dari bilik mencari Hyunjae. Dari atas, dia boleh lihat Hyunjae yang sedang tidur di sofa ruang tamu. Dengan tak berselimutnya.
YOU ARE READING
[C]AISHITERU {THE BOYZ HYUNJAE}✅
RomancePerkenalan yang berpunca daripada salah nombor rumah. Kemudian bekerja dibawah satu bumbung. Tanpa diduga,berputik perasaan cinta. Awak tanya saya siapa? Ni rumah saya lah.Awak tu siapa? Perompak kan. Baik awak keluar sebelum saya call police".-Iris...