HOSPITAL.
Sampai sahaja di hospital, Iris membawa Qalish melakukan pemeriksaan kesihatan. Takut2 ada luka dalam ke apa.
Dihadapan wad kecemasan, ramai ahli keluarga Hyunjae yang menunggu hasil keputusan doktor. Mereka hanya mampu berdoa agar Hyunjae selamat.
Aerin menuju ke arah Iris yang sedang duduk di sebuah bangku. Hanya Iris yang duduk disitu.
Aerin mengambil tempat disebelah Iris.
"Qalish macam mana? Okay?"
Iris mengangguk. "Dia macam mana?"Iris memaksudkan Hyunjae.
"Still dalam ICU."
"Aku happy sangat Iris, akhirnya korang dah boleh berbaik".
"Rin, aku nak balik dulu tau".
"Balik? Kau tak nak tengok suami kau ke?"
Iris menggeleng.
Berkerut dahi Aerin. "Kenapa?"
"Aku tak nak jumpa dia".
"jangan lah macam ni Iris."
"Aku tak boleh. Aku benci tengok dia.".
Tiba2 phone Aerin berdering. Call dari Younghoon.
"Hello Younghoon"
"Aerin, Hyunjae dah sedar. Dia nak jumpa Iris. Iris ada dengan awak ke?"
"Nae. Dia ada dengan saya.Sekejap lagi kami sampai."Aerin end call.
"Iris, suami kau dah sedar. Ermm.. Dia nak jumpa kau".
"Aku tak ready--"
"Jebal Iris. Mana Iris yang aku kenal selama ni? Iris yang pemaaf?"
"kau tak faham perasaan aku, Aerin. Yang sakit selama ni aku. Yang tersiksa aku tahu tak? Kau sendiri nampak macam mana aku tersiksa disebabkan dia selama ni kan? Kau rasa aku boleh maafkan dia macam tu je?"
"Jumpa lah dia Iris, sekali pun jadi lah.Dia kan dah menyesal.Setiap manusia layak dapat peluang kedua. Am I right?please..jangan ego".
Iris menggeleng perlahan. Haih.. Degil betul Iris ni.
"Kalau kau tak nak jumpa dia, aku akan bagitau dia.. kau nak balik Malaysia bawa Qalish".
Main ugut2 lah pula Aerin ni.
Iris mengeluarkan keluhan berat.
"okay fine!"Iris menyerahkan Qalish pada Aerin.Setelah itu dia menuju ke wad Hyunjae.
Sampai dihadapan wad Hyunjae... Iris melihat eomma dan appa Hyunjae yang duduk dibangku.
Iris hanya melemparkan senyuman tipisnya pada eomma Hyunjae.
Ragu2 Iris ingin memulas tombol pintu wad Hyunjae.
Dia kuatkan hati juga masuk ke dalam wad Hyunjae.
Di dalam wad, Iris melihat Hyunjae yang sedang baring.
Sedar sahaja kehadiran Iris, Hyunjae cuba untuk bangun.
"Tak payah lah bangun. Saya tak lama pun dekat sini".kata Iris dengan nada dinginnya.
"Awak nak pergi mana?"tanya Hyunjae. Baru sekarang nak bersayang bagai?
"Saya nak pergi mana tu bukan masalah awak."
Hyunjae terdiam.
"Iris.. Mianhae"
YOU ARE READING
[C]AISHITERU {THE BOYZ HYUNJAE}✅
RomancePerkenalan yang berpunca daripada salah nombor rumah. Kemudian bekerja dibawah satu bumbung. Tanpa diduga,berputik perasaan cinta. Awak tanya saya siapa? Ni rumah saya lah.Awak tu siapa? Perompak kan. Baik awak keluar sebelum saya call police".-Iris...