bab 12

182 26 0
                                    

Sejak balik daripada hotel, senyuman Hyunjae tak lekang dari bibir. Tuan Lee dan Puan Lee sampai pelik melihat anaknya.

"Hyunjae .. Ada sesuatu yang menggembirakan yang kami tak tahu ke?"tanya bapanya.

"Hurm? Nothing. Why?"

"Jangan ingat eomma tak perasan eh. Dari balik hotel tadi jae tak berhenti sengih je."

"Err.. Mana ada lah eomma. Salah ke Jae senyum? Senyum kan sedekah."jawab Hyunjae sambil ketawa.

"Sedekah ke kalau senyum sorang2?Eomma pulak yang risau tengok kamu"

"Tiada apa yang nak dirisaukan lah eomma. Anak eomma tak gila lagi. Hahahah"

"Erm.. Jae, eomma dengan appa ada benda nak bincang ni."

"bincang pasal apa?".

Puan Lee memandang suaminya disebelahnya.

"Appa nak Jae kahwin".

Terus berubah serious muka Hyunjae.Dah tiada senyuman.

"K-Kahwin? Kahwin dengan siapa pa? Jae pun tak ada calon lagi. Jae kan dah pernah cakap, nanti kalau dah jumpa perempuan yang Jae nak, Jae bawa dia jumpa eomma dengan appa eh? "


"Tak payah susah2 Jae nak cari perempuan, eomma dengan appa dah jumpa calon yang sesuai untuk Jae."-Tuan Lee

Hyunjae diam.

"Appa nak Jae kahwin dengan Hyewon"

"No pa. Jae takkan kahwin dengan dia.Please eomma, appa.. Kali ni je. Bagi Jae tentukan pilihan hidup Jae sendiri."

"Jae tunggu apa? Jae bukannya muda lagi. Dah 31 tahun dah.Lagipun appa bukan tak kenal Hyewon tu macam mana. Dia jugak lah yang jaga Jae selama Jae sakit selain eomma dengan appa"

"Please bagi Jae masa."

Hyunjae terus naik ke biliknya.Dia merebahkan dirinya atas katil.

"Kenapa jadi macam ni pulak ni.. Haihh",Hyunjae mengeluh.

Hyunjae bangun dan menuju ke toilet untuk mandi. Setelah itu dia mengambil wudhuk dan menunaikan solat isya'.



__________________________________
Iris dan Younghoon yang sedang berbual mesra di cafe hanya diperhati oleh Hyunjae yang kebetulan makan disitu juga.

Tiba2 hatinya tergerak untuk mendatangi mereka.

"eherm.. Can i join you guys?"-Hyunjae.

Younghoon memandang Iris dihadapannya sebelum membenarkan Hyunjae untuk duduk. "Duduk lah. Kau baru nak turun makan ke?"

"Aku dah makan.Saja nak join korang borak. Macam menarik je".

Tiba2 Iris bangun."Erm.. Korang borak lah. Saya nak naik dulu."Iris terus beredar dari situ.









__________________________

Sedang Iris menyiapkan kerjanya di meja nya, seorang staff lelaki datang ke mejanya sambil membawa sebuah fail.

"Cik Iris, encik Hyunjae suruh saya serahkan dokumen ni dekat cik. Dia pesan, esok pagi dia nak".

"Huh? Esok pagi? Dah lah dia baru bagi sekarang lepastu dia nak esok pagi?"

"ha'ah. Dia pesan macam tu."

"Haih.. overtime lah aku harini.Dia ni pun memang saja ke apa?!".kata Iris dalam hati.



Jam menunjukkan pukul 9 malam. Semua staff sudah pulang ke rumah kecuali Iris yang masih gigih menyiapkan kerja yang diberi oleh Hyunjae petang tadi. Tak pernah dia pulang kerja selewat ini. Ini pertama kalinya.



[C]AISHITERU {THE BOYZ HYUNJAE}✅Where stories live. Discover now