bab 23:Kebahagiaan lain?

159 24 0
                                    

[media:-Iris Saadah]

"Kenapa eomma mertua kau makin melampau? Kau orang yang kahwin dia pula yang sibuk. Pasal anak tu dia kena lah sabar.Dia ingat nak ada anak ni sesenang macam goreng kacang ke?buat terus jadi".marah benar Aerin bila kawan baiknya diperlakukan macam tu dengan eomma mertuanya sendiri.

"Menangis lah Iris. Nangis sepuas kau. Aku tahu masalah kau berat sangat sekarang ni. Kau sabar ya.Aku tahu kau kuat. Kau bagitahu je, ada apa2 yang aku boleh tolong kau?"

Iris menggeleng. "Terima kasih sebab datang temankan aku."

"Sama2.Aku harap ada penyelesaian dalam masalah kau ni. Bukan dengan cara tinggalkan Hyunjae.Apa2 pun, aku harap sangat korang jangan berpisah."

Iris hanya mengangguk perlahan. "Erm, dah nak pukul 5 ni. Aku balik dulu eh. Suami kau pun dah nak balik kan?"

"Thanks tau. Aku harap kau dengan aku je tau masalah ni".

"Ye. Dah2.Jangan nangis lagi. Nanti Hyunjae balik tengok kau menangis, dia kata apa pulak.Okay,bye.Aku balik dulu. Apa2 call je aku."Iris hanya mengangguk.

Usai Aerin balik, Iris terus menuju ke toilet dan membasuh mukanya.

"Teruk sangat ke aku nangis. Sampai sembap mata aku."Terkejut Iris melihat wajahnya di cermin.

"Sayang".Panggil Hyunjae dari ruang tamu. Iris mengelap mukanya dengan tuala dan turun ke bawah.

"Tadi Aerin datang sini ke?"

"err.. Haah. Awak terserempak dengan dia ke tadi?"

"Nampak kereta dia je."

"Ouh. Awak lapar ke? Nak makan?"

"Kenapa mata sembap ni? Sampai merah muka.Baru habis menangis ke ni?"

"Huh? Tak ada lah."

"Jangan tipu,boleh?saya tahu awak baru habis menangis kan? Tell me why? Siapa yang buat awak menangis ni?"

"Ermm.. Awak.. Walau apa pun yang jadi, awak tolong sentiasa percayakan saya boleh?"

"Mesti lah saya percayakan awak. Kenapa ni?"

"Andai kata awak kena tinggalkan saya, awak akan tinggalkan saya tak?"

"Awak merepek apa ni sayang? Dah tentu2 lah saya takkan tinggalkan awak."

"Walaupun eomma yang suruh?"

"Yes. Walaupun eomma yang yang suruh. Bagi saya seribu satu alasan kenapa saya nak kena tinggalkan awak.Wait,Kenapa tiba2 cakap pasal eomma?"

Iris terdiam."tadi eomma datang".

"Eomma datang? Eomma nak apa?Dia ada cakap apa2 yang menyakitkan awak? "

Iris hanya diam.

"Iris,Malhaejwo.Jangan takut".

"Eomma cakap.. Dia nak awak dapatkan kebahagiaan lain"

"Kebahagiaan apa?"

"Dia nak awak kahwin dengan menantu pilihan dia.Kalau tu yang boleh buat eomma awak bahagia, saya ikhlas".

"No. Saya takkan dua kan awak sampai bila2 walau siapa yang suruh."Hyunjae bangun dan mencapai kunci keretanya.

"Awak nak pergi mana?"

"Nak jumpa eomma."

"Tak payah lah. Nanti dia ingat saya yang mengadu dekat awak pula".Berusaha Iris menahan Hyunjae.

"Tak. Awak tak mengadu. Saya yang tanya dan paksa awak bagitahu. "

"Tak payah lah Hyunjae.Nanti lagi rumit keadaan tau tak."

[C]AISHITERU {THE BOYZ HYUNJAE}✅Where stories live. Discover now