bab 4.Ada apa dengan dia

211 25 30
                                    

Dah seminggu aku dengan Aerin jadi manager kepada kumpulan terkenal, The Boyz. Selama seminggu ni jugak lah aku layan perangai dorang yang mengada2 ni. Lagi Si Hyunjae. Annoying nya lah perangai sorang ni. Kadang penat nak melayan. Perangai mengalahkan maknae.




"ding dong".bunyi loceng rumah. Terus aku pandang diorang.

"Anyone order pizza lagi ke?"kata aku. Masing2 diam. Ni lagi satu. Asyik lah makan pizza. Sekali sekala tak apa. Ni hari2 order pizza. Siap dengan ayam goreng dan minuman gas lagi. Dah banyak kali aku tegur makanan tu tak sihat. Tapi apakan daya lah nak larang dorang ni. Aku kalau geram ugut je tak nak masak. Tapi tu lah. Still lagi order pizza.

Lepastu dah makan tak nak kemas. Muka aku dengan Aerin ni je lah muka mengemas makan dorang.

"Okay tak ada nak ngaku ni?"aku bangun dan ambil pesanan pizza dan bawa masuk. Aku letak dekat meja makan. Dorang tengok pizza tu dengan muka kesian.

"Iris..nak buat apa tu?"Eric.

"Makan lah. Tak ada siapa punya kan?"

"Ermm.. Mian.. Memang kitorg order pizza tadi."-Sunwoo

"Minggu ni dah berapa kali?"kata Aku.

"Ermm.. 6?"-Sangyeon

"Tengok.dah hari2 makan benda ni. Tak baik tau tak. Banyak kolestrol."

"Alah.. Kitorg makan sikit je. Pelishhhh"-Younghoon buat muka Comel.

"Ingat comel lah tu? Takkan termakan dah dengan taktik korang."

"Alah.. Dah beli tu. Kang membazir je tak makan. Membazir kan amalan syaitan. Kan2?"Kata Juyeon.

"Sapa kata membazir. Kucing dekat luar tu boleh makan apa"

"Uishh.. Jangan lah. Okay janji ni last".-Younghoon

"Ye lah tu"

"Ye janji!!"-semua member

"Saya tak delah kejam sangat. Saya benarkan korang makan dengan syarat 4 hari sekali je.Dan sisa makanan korang kena kemas sama2.Boleh?"

"Baik manager!"dah semua capai kotak pizza depan aku pastu bawa makan depan tv. Sabo je lah tengok dorang ni.


Sedang aku menghadap laptop.. Younghoon tarik kerusi duduk depan aku.

Lepastu dia bagi aku pizza yang dia letak dalam pinggan. Ada jugak yang ingat dekat aku. Hahaha.

"Tadi kata nak makan pizza kan?"-Younghoon.

"Eh tak ada lah. Saja je. Saya tak nak pun."

"Yeke? Menyesal ni tolak. Sedap tau pizza ni. Sebab tu kitorg selalu order pizza."

"Sedap sangat ke? Biasa je saya tengok."

"Sedap lah. Tak percaya cuba rasa." Dia hulurkan pizza dekat mulut aku.Aku pandang dia dengan pizza tu bersilih ganti.

"Hehehe. Tak pe lah. Awak makan lah. Saya kenyang"

"gigit sikit je. Confirm awak nak makan lagi".

Aku pun mengalah dan gigit pizza tu. Entah lah.. Bagi aku biasa je rasa pizza ni. Hahaha.

"Sedap kan?"

Aku pun mengangguk.

"Ehermm.. Nak bersuwit bukan dekat sini".kata hyunjae dan bangun menuju ke dapur. Dia basuh tangan dan masuk ke biliknya.

"Asal tuh?"kata Sangyeon.

"Molla. Jealous kot. Hahaha"-Juyeon.

"Jelaous? Sebab apa?"

[C]AISHITERU {THE BOYZ HYUNJAE}✅Where stories live. Discover now