Aku sedar dari tidur tepat Pukul 6 pagi. Aku pandang sebelah tengok Hyunjae yang dah tak berpakaian.Aku rasa macam tak ubah seperti baru ke perkosa. Perkosa dengan suami sendiri?Apa yang dia buat dekat aku semalam dalam keadaan paksa. Sikit pun aku tak rela. Kau buat aku tawar hati dekat kau Hyunjae . Aku benci kau.
Kejadian dimana dia bercumbuan dengan Hyewon masih segar dalam memori.
Aku turun sarapan pukul 9:30 sebab aku tau time tu dia dah pergi kerja. So tak la makan semeja dengan dia. Dia kan benci tengok muka aku.
"Ahjumma.. Hyunjae dah pergi kerja?".tanya aku.
"Ahjumma tak nampak pula dia turun. Ahjumma ingat dia tak kerja harini."
"Tak kerja?"
"Ahjumma tak tahu la pula. Cuba lah Iris tengok dia dalam bilik."
Aku bangun dan naik ke bilik Hyunjae.
Pintu biliknya aku ketuk.Tiada sahutan.
Pintunya aku kuak perlahan2.
Aku lihat Hyunjae yang tidur berselubung selimut. Dia menggigil. Aku ambil remort aircond dan tutup aircond.
"Hyunjae, awak tak kerja ke?"
Dia tak membalas.
dahinya aku sentuh. Panas. Dia demam.
"Hyunjae , awak demam ni. Kita pergi klinik ya?"
"Tak payah sibuk pasal aku.Siapa bagi keizinan kau masuk bilik ni.Suka hati kau je nak sentuh aku. Kau tau kan aku jijik dengan kau!".jijik lah sangat. Kau lupa ke apa kau buat semalam dekat aku?!
"Sampai bila awak nak buat saya macam ni?"
"Sampai aku puas. Macam mana kau puas mainkan perasaan aku."
"Saya tak pernah mainkan perasaan awak. Hati saya untuk awak je,Hyunjae. Kenapa awak susah sangat nak percaya?!"
"Layak ke aku percaya perempuan macam kau?Aku benci tengok muka kau. Keluar dari bilik aku sekarang!"
"Bagi lah saya check suhu awak dulu."
"Kau ni tak faham bahasa ke apa?Belajar tinggi2 tapi tak faham bahasa jugak ke?sebelum aku hilang sabar kau keluar sekarang"
Aku tak tahan dengan hinaan dia. Aku terus keluar hempas pintu sekuat hati sambil menangis.Sekarang ni, air mata aku tak pernah kering. Setiap hari mesti ada je air mata.
Tiba2 Ahjumma somi datang pada aku.
"Iris sabar ya".Hyunjae bukan orang yang macam tu sebenarnya. Ahjumma kenal dia.
"Tapi ahjumma, dia tak patut buat Iris macam ni. Iris ni dah macam bukan sesiapa dah pada dia."
Sampai bila aku nak kena hadap benda ni. Aku dah tak kuat.Aku dah tak sanggup nak hidup dengan dia dalam keadaan macam ni setiap hari. Dilayan macam perempuan murahan dengan suami sendiri. Siapa je yang tahan? Patut tak kalau aku minta cerai je?
Kalau ni jalan terbaik, aku sanggup. Apa gunanya lagi kalau dia dah tak percayakan aku.
Aku dah buat keputusan untuk tinggalkan rumah ni. Aku dah tak sanggup nak hadap lagi semua ni. Sorry Hyunjae. Saya janji, lepas je awak sihat,saya takkan tunjukkan diri saya depan awak lagi. Itu yang awak nak kan?
Dua hari kemudian, Hyunjae pun dah sihat dari demam. Tu pun ahjumma somi yang jaga dia. Dia tak nak aku jaga dia.
Macam yang aku janji sebelum ni, aku akan tinggalkan rumah ni. Mungkin dia akan lagi tenang kalau aku tak ada dengan dia.
YOU ARE READING
[C]AISHITERU {THE BOYZ HYUNJAE}✅
RomancePerkenalan yang berpunca daripada salah nombor rumah. Kemudian bekerja dibawah satu bumbung. Tanpa diduga,berputik perasaan cinta. Awak tanya saya siapa? Ni rumah saya lah.Awak tu siapa? Perompak kan. Baik awak keluar sebelum saya call police".-Iris...