"Hyunjae? You okay tak ni?"-Hyewon
Hyunjae mengangguk. Dia sebenarnya gugup untuk bagitahu eommanya pasal Hyewon. Apa reaksi eommanya kalau tahu Hyunjae dah mengandungkan Hyewon? Hyunjae mengambil nafas panjang sebelum turun dari kereta diikuti Hyewon.
"Assalamualaikum, Eomma? Appa?"
"Waalaikumsalam. Jae?"pelik Puan Lee melihat Hyunjae yang datang ke rumahnya dengan Hyewon. Kalau dulu memang dia yang nakkan Hyunjae bersama dengan Hyewon, tapi sekarang dia tak tahu kenapa perasaan tu makin menghilang.
"Jae? Lama dah tak balik."Kata Tuan Lee.
"Jae sibuk sikit, appa. Eomma, appa.. Jae nak bincang sesuatu".
"Pasal apa tu? Oh ya.. Mana Iris?"sememangnya Tuan Lee pun tak tahu yang Hyunjae dah tak tinggal dengan Iris.
"Iris dah tinggalkan Jae. Jae datang bukan nak bincang pasal Iris. Jae nak bincang pasal Jae dengan Hyewon".
"Kenapa dengan kamu berdua?"-Puan Lee
"Jae nak kahwin dengan Hyewon".
"Jae? Kenapa tiba2 ni? Habistu Iris macam mana?"-Tuan Lee
"Hyewon dah mengandungkan anak Jae. Jae kena tanggungjawab, appa"
"Astagfirullah..Appa tak sangka Jae sanggup buat benda macam tu. Jae nak duakan Iris?"-Tuan Lee.
"Appa.. Jae,, tak sengaja".
"Apa perasaan Iris kalau dia tahu semua ni.Jae tak fikir ke semua tu?!"
"Kalau Iris boleh curang, kenapa Jae tak boleh?"
"Hyunjae!sedar lah apa kamu cakap ni."-Tuan Lee.
"Hyunjae, memang dulu eomma nak Jae kahwin dengan Hyewon. Tapi bukan dengan cara macam ni. Bukan ni yang eomma nak Jae!Eomma kecewa dengan Jae".kata Puan lee dan terus menapak naik ke biliknya meninggalkan mereka. Hyewon dari tadi hanya diam di situ. Takut untuk bersuara.
"Kalau betul Jae nak tanggungjawab, Jae hanya boleh kahwin dengan Hyewon lepas dia beranak.Perempuan mengandung haram untuk dikahwini".
"Jae faham".
.....................
"Hyunjae, i minta maaf sebab buat you bergaduh dengan parents you.I janji I akan jaga you dan cintakan you sepenuh hati I".Hyewon memegang lengan Hyunjae yang tidak berlapik. Hyunjae menarik tangannya dari Hyewon."I kahwin dengan you sebab anak ni je. Bukan sebab i cintakan you, Hyewon. Please".
"Kenapa i tak boleh nak dapatkan cinta you?! okay.. I tahu. Sebab you masih berharap dekat perempuan tak guna tu kan?!!"
"Hyewon!! Jaga mulut you!You tak ada hak nak cakap dia macam tu".
"See.. You still berharap dekat dia kan? Come on lah sayang. Dia dah tinggalkan you."
"You tak payah masuk campur masalah peribadi I boleh tak!"
"Soon we will married. So masalah you akan jadi masalah I juga."
Hyunjae menjeling Hyewon halus.
_________________________
Dua bulan kemudian.
Iris bercadang nak buat cake coklat harini. Dia teringin nak makan cake coklat. Dia pun memandu kereta Aerin menuju ke Supermarket untuk beli bahan2nya.
Selepas selesai beli barang,Iris menuju ke pintu keluar. Tak sengaja dia terlanggar seorang wanita yang berumur dalam lingkungan 50-an.
"Mian--"
YOU ARE READING
[C]AISHITERU {THE BOYZ HYUNJAE}✅
Любовные романыPerkenalan yang berpunca daripada salah nombor rumah. Kemudian bekerja dibawah satu bumbung. Tanpa diduga,berputik perasaan cinta. Awak tanya saya siapa? Ni rumah saya lah.Awak tu siapa? Perompak kan. Baik awak keluar sebelum saya call police".-Iris...