Hyunjae POVBalik dari joging tadi, aku terus masuk bilik dan hempaskan badan atas katil. Tiba2 hati rasa berbunga2.Timbul perasaan yang dah lama aku tak rasa perasaan ni. Aku rasa macam aku dah jatuh cinta. Jatuh cinta pandang pertama? Haih..last aku rasa perasaan ni masa highschool.
Sebenarnya aku dah tak nak jatuh cinta dekat mana2 perempuan sebab gf aku dulu curang. So aku rasa perempuan semua sama. Tapi entah lah kenapa aku rasa nak rapat dengan Iris.Aku nak kenal dia dengan lebih mendalam tapi nampaknya macam susah. Macam tadi.. Belum apa2,dia dah halau aku.Nampaknya susah lah aku nak berkawan dengan dia.
"Hyung!"Juyeon mengetuk pintu bilik aku.Aku bangun dan buka pintu.
"Hyung buat apa dalam bilik? Tak lapar ke balik joging?"
"Kenyang dah jumpa crush".kata aku perlahan.
"Apa? Crush?"
"Huh? Hyung cakap crush ke tadi? Nothing lah. Ok jom lah makan".dengar pulak budak ni.
"Yeon,Iris tu memang sombong ke?"
"Sombong? Tak ada lah. Dia ok je. Ramah pun ramah. Kenapa hyung tanya ?"
"Dia sombong lah dengan hyung".
"Kenapa cakap macam tu? Hyung ada jumpa dia lagi ke?"
"Ada lah. Masa joging dekat taman tadi".
"sempat borak ke?"
"sempat tanya nama je lah. Lepastu dia halau hyung"
"Tanya nama? Kan dah tahu nama dia Iris."
"Dah tu takkan lah terus nak tanya single ke taken. Mau terus tak nak tengok muka hyung lagi".
"Eherm.. Sejak bila kisah pasal perempuan sombong ni?"Juyeon menaikkan keningnya sebelah.
"Sejak.... Ermm.. Sejak salah masuk rumah dia kot"
"Cinta pandang pertama lah ni?"
"Ermm.. Maybe. Hahahah"
"sabar hyung. Slow2.perempuan ni lagi dipaksa lagi dia menjauh."
Aku tergelak kecil dengar kata2 Juyeon.
"Ha hyung.. Lupa nak bagitau. Esok Pd.Nim suruh kita kumpul dekat dorm. Dia kata ada benda nak cakap."
"Okay"
____________________________________
Hari yang dinanti2kan pun tiba. Harini aku dengan Aerin akan graduate.Sedang aku dengan Aerin bergambar,kami disapa oleh seseorang.
"Hi.Congratulation".Kata Younghoon.
"Eh. Hi. Khamsahamnida."Kata aku dan bow sedikit.
"Nah.This for you".Younghoon memberikan sejambak bunga diikuti coklat yang dihias sekali dalam kertas bunga tu. Tapi coklat dia lagi banyak dari bunga. Ni yang suka ni.
Sebenarnya Younghoon tau aku lagi suka coklat dari bunga. Tu yang dia letak coklat lagi banyak kot.Hahaha.
"Woahh.. Untung lah ada fans datang bagi bunga"kata Aerin.
Aku mengecilkan mata pandang Aerin. Ada je budak ni nak merepek.
"Terima kasih. Susah2 je.Datang dengan siapa?"
"Dengan kawan. Tapi dia tunggu dalam kereta".
"Ouh."
"So apa perancangan lepas graduate? Awak akan balik Malaysia terus ke?"
YOU ARE READING
[C]AISHITERU {THE BOYZ HYUNJAE}✅
RomancePerkenalan yang berpunca daripada salah nombor rumah. Kemudian bekerja dibawah satu bumbung. Tanpa diduga,berputik perasaan cinta. Awak tanya saya siapa? Ni rumah saya lah.Awak tu siapa? Perompak kan. Baik awak keluar sebelum saya call police".-Iris...