bab 32:kelahiran putera

267 18 19
                                    

Media:Lee Hyunjae@Farhan Lee

Puan Lee sedang berjalan menerusi pinggir sungai. Sedang dia berjalan,seorang kanak2 lelaki yang berumur sekitar 4 tahun berlari menuju kepadanya.

"Halmeoni!!"jerit kanak2 itu. Dia mengeluarkan sekuntum bunga ros dari poket bajunya dan memberikan bunga itu pada Puan Lee.

Puan lee menunduk bagi menyamakan tinggi mereka.


Puan Lee menatap sedalam-dalamnya wajah kanak2 itu. Wajah itu mengingatkannya pada seseorang. Muka kanak2 ini sama seperti muka Hyunjae waktu kecil.


"Siapa kamu? Kenapa bagi saya bunga ni?".


"Sebab halmeoni cantik. Qalish suka dengan halmeoni."


"Qalish.."panggil seorang perempuan.Ibu Qalish mungkin.




"Halmeoni, Qalish pergi dulu tau.Mama Qalish dah panggil. Bye halmeoni".kanak2 itu pergi dan menghilang begitu saja. Belum sempat Puan Lee ingin berbual dengannya.




Tiba2 Puan Lee tersedar dari tidurnya.






"Qalish... "nama pertama yang disebutnya.


"Siapa Qalish?"



_____________





Younghoon duduk disebuah meja didalam cafe.Sementara menunggu seseorang, dia menghirup hot chocolate yang dipesannya tadi.



Tiba2 kerusi dihadapannya ditarik seseorang.


"Sorry bro.Jalan jam tadi. Dah lama tunggu ke?"-Kang daniel.



"Tak de lah lama sangat. Ha macam mana?"



"Nah kau ambil pendrive ni. Bukti semua dalam ni. Yang hijau ni video fake, yang merah ni video ori. Sorry lah lambat. Bukan senang nak selongkar bilik Hyewon tu.Dia memang jaga betul bilik dia. Ni pun nasib baik lepas."


"Tak apa. Kau tolong ni pun dah kira bagus.Thanks niel".

"no problem. So bila kau nak bongkar semua ni?"


"ermm.. Maybe masa hari wedding Hyunjae dengan Hyewon. Eh bro.. Kau tak kisah ke kalau aku buat ni? Hyewon tu kan adik kau?"

"Aku lagi support kau. Hyewon tu makin melampau. Budak tak sedar diuntung family aku dah kutip dia. Dia makin naik kepala.Tak lama lagi family aku pun akan tahu juga perangai sebenar perempuan tu".




_____________________



Akhirnya Iris selamat melahirkan seorang baby lelaki.Alangkah bagusnya kalau dia dapat berkongsi detik2 menggembirakan ni dengan Hyunjae.Tapi tu semua hanya angan2.


Usai nurse membersihkan badan baby Iris, nurse meletakkan baby nya ke troli baby.

Selang 30 minit, baby nya nangis dan Iris mengambilnya dan menyusukannya.Ditelitinya muka puteranya.










"Weh Iris.. So cute anak kau. Geramnya aku. Boleh tak aku dukung?"-Aerin.

Iris mengangguk.



"Ouh ya.. Younghoon ada dekat luar tu".kata Aerin sambil mendukung anak Iris.


"Kenapa tak ajak dia masuk?"-Iris.



"Kejap, aku panggil dia".








"Assalamualaikum."ujar Younghoon setelah dipanggil oleh Aerin.

[C]AISHITERU {THE BOYZ HYUNJAE}✅Where stories live. Discover now