3-c sinifina girdim. Ogrencilerime 'oturabilirsiniz' komutunu verdikten sonra kendi yerime gectim ve
"Evet cocuklar ,ogretmeniniz Ali hoca ile bir donem birlikteydiniz. Sizinle yaklaşık 2 ay'imiz var.
Aranızdan bir sinif başkanı,yardimcisi ,ilkyardım kolu ve temizlik ve hijyenik kolu için birer arkadaşınızı seçmek istiyorum.geriye kalan kolları yeni donemde sececegim.
Hic parmak kaldıran olmayinca onları cesaretlendirmem gerektiğini anladım ve devam ettim;
"- ben sinifta var yada yok iken ihtiyac halinde bana yardimci olacak ,gönüllü kendine güvenen sorumluluk alabilecek arkadaslariniza ihtiyacim var .adil bir secim olmasi için oylama yapilacak. Aday olmak isteyenler parmak kaldırabilir mi?"
-kalkan 10 parmak su kisilere aitti;
-elif büşra
-ahmet çolak
-melek engin
-yunus polat
-mehmet dag
-f.zehra altin
-sinan kuyumcu
-cetin firat
-emine altunay
Ve sevda ekşioğlu..
İsimleri tahtaya yazdim. Dolaptan çıkardığım kâğıtları oy kullanilsin diye 30 eşit parçaya ayirdim.herkese dagittim.
Once adaylar oylarını kullandi.
Diğer arkadaslarini etkilemesinler diye tahta onunde ayakta beklettim onlari.
Tek tek herkes oy kullanmaya basladi. Oyunu kullananların oy kâğıtlarını ,masamda bulunan bos tebessir kutusuna attim.
Herkes oyunu kullandıktan sonra saymaya basladim.
Sınıf çok sessiz di . hepsi çok heyecanliydi . ara ara gozlerimle onlari inceliyor bakisinca daha çok heyecanlaniyorlardi.
Oy sayma işlemi bitti.
Sıra açıklamaya geldi ;
" evet cocuklar en cok oy alan kisi sirasiyla gorev alacaklar.
Oy siralamasini acikliyorum;
-en cok oy alan 1. Kisi ahmet çolak 10 oy ile sinif başkanı,
- İkinci olan 8 oy ile yunus polat yardimci oldu,
-üçüncü olan Melek engin 7 oyla temizlik ve hijyenik grubu başkanı,
Ve 4. Olan bes oy ile elif busra ilkyardım kolunda secilmistir."
Hepsi alkışladi arkadaslarini.
Kalan zaman da hepsinin görevini anlattim. Ardindan zil caldi.
Teneffüs un ardindan ilk derse geçtik . ilk ders Turkcey'di.
Diğer ders matematik ve son derslerdede fen ve müzik işleyerek evlere dağılma zilinin çalması ile dersi bitirdik.
Ogrenciler sinifi bosaltinca telefonuma baktim 3 kez burcu 4 kez de yabanci numara aramisti. Okuldan ciktim arabama gectim.icim çok tuhafti buruk bi his vardi.yabanci numarayi aradim.çalıyordu...
-alo
-alo ,iyi gunler beni aramissiniz?
- ha evet bi dakika, Esra hanim degil mi?
- evet siz kimsiniz?
-k.bakmayın kendimi tanitmadim . ben savas Ağaoğlu.
Merhume eda hanim'in avukatiyim.
-......
- alo esra hanim?
-......
- alo?
.
-.....
- esra hanim iyimisiniz?
--- a evet pardon siz sizi - dinliyorum
- esra hanim yuzyuze gorusmemiz gereken cok onemli ve acil bi konu var mümkün mü?
- tabi azdavay'a gelebilir misiniz?
-tabiki 2 saate orada olurum nerede görüşe biliriz?
- köy girisinde bi cay bahçesi var orasi olabilir.
- peki gorusmek uzere Esra hanim, iyi günler.
- iyi gunler savas bey.