oncelikle egitim🎓

24 3 2
                                    

Evet cocuklar ; 2.dersimizde ayni üniteyi isleyecegiz.
Ancak derse gecmeden once birsey sormak istiyorum;

"Kalem,defter,silgi,canta vs. Eksiği olan var mi ?"

Kimseden ses çıkmayınca ekledim ;
Ben sizin öğretmeninizim ,eksikleriniz olursa bilmem ve gidermem gerekir. "

"Benim fen defterim bitti"

"Benim cantam yırtıldı"

"Benim kalem eksigim var"

Simdi soyle yapalım ;
Başkan ve yardimcimiza isim ve soyisim yazarak eksiklerinizi liste yapin.Onlarda not alsın. Haftasonu merkezde olacağım . karsilayalim olur mu ?
" hep birlikte tesekkur ederiz öğretmenim" dediler

Rica ederim, diyerek gulumsedim.

Dersimize başlıyoruz ....

#3) BURUN

Koku alma organimizdir. Solunum sistemimizin başlangıcıdır. Burnumuzdan aldigimiz oksijen akcigerlere ulaşır.

#4)AGİZ,DUDAK,DİŞ VE DİL.

AGİZ:
disinda dudağı,içerisinde dil ve dişleri bulunduran ,çignememizi sağlayan çene ile desteklenen yapıdır.

*" bunlar cok genis konulardır. İlerleyen donemlerde hepsini ayrintisiyla ogrenecegiz. Soru sormak isteyen varsa izin alarak sorabilir."

"Burun icerisinde neden tüyler yani kıllar var öğretmenim?"

Bu guzel sorusu icin Tuba'yi alkislayalim cocuklar 👏🏻
Alkislama bittikten sonra soruyu yanıtladim ;

"Burun deliklerimizde oluşan tüyler ,bir savunma mekanizmasıdır. Yani hava solunum yoluyla bulasacak hastalıkları,virüsleri,tozları süzerek akciğere ve beynimize ulaşmasını engeller."

Tesekkur ederim ,
- rica ederim.

#5)EL ve ayaklar

2el 2 ayak toplamda 20 adet parmaklara sahibiz. Ellerimizin baslica görevi ; nesneleri tutmamiza yarar. Ayaklar ise bedenimizi taşır. Hareket etmemizi sağlar.
.....

*konumuza su bilgileri vererek son vermek istiyorum;
"Vucudumuz bir fabrika gibidir. Tum organlarımız ise bir mekanizma gibidir. Birbiri ile uyumlu calisirlar . hastalanan yada tahrip olan  organ görevini yerine getiremez yada zorlanır. Bu durumda vucut yapısı bozulur.
Buna ornek verebilecek olan var mi ?

" öğretmenim,gozlerim agridiginda tedavi olmaz isek kitap okuyamayiz degil mi?"
- evet Beyza'cim cok güzel örnek baska ?

"Cok çikolata ve seker yediğimiz de ve duzenli dislerimizi duzenli fircalamazsak ,dislerimiz çürür . ve sevdiğimiz seyleri yiyemeyiz "
Dedi Baris .

-bravo Baris. Aynen öyle çok seker yemek zararlıdır. Duzenli olarak gunde en az 2 kez dislerimizi fircalamaliyiz.

"Son örneğimizi zil çalmadan kim soylemek ister?"

Kamil'e soz hakki verdim;

Hocam,
Kulak yada burnumuza yabanci cisimler sokmamaliyiz. Boyle bir durum olursa hemen 112 den destek istemeliyiz .

" aferin sana Kamil cok guzel bir konuya degindin ,tebrik ederim seni" Her acil durumda 112 'yi arayabilirsiniz cocuklar.

Zil çaldı cocuklar çıkabilirsiniz.

#Kalan derslerdede Matematik ve Hayat bilgisi işleyerek günü bitirmistik..#

3 Gün sonra

Önceki gün Avukat bey beni aramis, aileme ait mal mülklerin satışa çıkarılacağını söylemişti.

Bende burcu'yu arayarak benimle gelmesini istemistim. Oda kabul etmişti.

Cumartesi

Sabah saat 10.00 da Burcu ile Kendi arabalarimiz ile yola ciktik.  Esyalar icin Burcu'da arabasını getirmişti.
Önden ben gidiyordum, O beni takip ediyordu.
1.30 saat sonra evimizin onundeydik.
Cam'dan 25 yilimin geçtiği eve bakiyordum . arabadan inecek cesareti bulamadim.
Burcu kapiyi acti bana dogru eğildi ;

" canim yapabileceğine eminmisin? İstersen geri donebiliriz yada ben istediklerini tek gidip alabilirim?"

Derin nefes alip cevap vermeden arabadan indim.agir adımlarla bahçe ye girdim. Burcu 1 adim kadar arkamdaydi.
İlk gozume carpan bahçedeki saksıda olan kurumuş ciceklerdi. onlara dogru yürüdüm. Renk renk  modern saksilari vardi annecigimin. Gözü gibi baktığı ,sevdigi çiçekleri tek tek kurulmuştu.Onlari oyle gorunce icim burkuldu . ağlamaya basladim. Reyhan disinda hepsi kupkuru olmustu. Reyhani sulayip ayirdim, diger saksilarida toprağa döküp bosalttik. bos saksilari ve reyhani kapinin oraya biraktik, Donerken almak icin.
Giriş kapisina dogru yoneldim . titreyen elimle kapının kilidini actim.
İçeriden çok yogun bi koku geliyordu...


ÖğretmenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin