GANGGUAN 2

21.1K 183 127
                                    

AL - 14 tahun | AD - 18 tahun

Kedengaran derapan kasut berlari ke arah pintu bilik rehat Dorm A.

"Ustaz!! Ustaz!! Ada histeria kat bilik rehat kami!!"muncul seorang gadis sebaya Alysha di depan pintu. Nafas gadis itu tidak teratur dengan mata yang sekali sekala dikerling ke arah mereka bertiga yang berdiri tegak di hadapan Ustaz Hamdi.

Ustaz Hamdi mengeluh. Penat.

'Lepas satu.. Satu budak-budak nie punya hal.. Urghhh!! Potong betul!'rungut hati kecil Ustaz Hamdi. Matanya menyorot tajam ke wajah Alysha, Senior Amy dan Senior Fieza. Satu persatu.

"Sudah!!! Simpan video tue dan masuk tidur sekarang!!!"arah Ustaz Hamdi dengan nada tegas dan garang.

Alysha terkocoh-kocoh tunduk hormat pada Ustaz Hamdi dan mula menyarungkan selipar jepunnya. Entah dari mana datangnya, Alysha terasa punggung bulatnya diramas lembut. Hanya sekali ramasan.

Alysha terpaku. Dia menoleh ke arah kirinya, arah di mana berdirinya Ustaz Hamdi. Lelaki itu hanya memandang ke arah lain. Mata lelaki itu tertancap pada Senior Amy yang berbadan gempal, tertonggek-tonggek mengemas majalah yang berselerakan ditinggalkan oleh budak-budak dormnya.

"Kak Amy!!!"sengaja Alysha memanggil nama kakak angkatnya sekuat hati. Meluat betul dia melihat ustaz gatal itu meratah tubuh Senior Amy dengan mata nakalnya.

"Omak kau buncit! Kau dah kenapa Sha! Histeria jugak ke apa?"tegur Senior Amy sambil membuat muka tak puas hati.

"Naik atas sekarang.. "Ujar Senior Amy sambil mengusap lembut rambut gadis itu. Senior Fieza turut perasan dengan tingkahlaku Ustaz Hamdi.

Alysha melangkah lemah memanjat tangga satu persatu ke dormnya. Lemah semangat dengan kejadian diserbu Ustaz Hamdi. Lemah semangat dengan adegan dia dicabul Ustaz Hamdi. Lemah semangat dengan kegatalan mata Ustaz Hamdi merenung tubuh kakak angkatnya.

'Gila!! Aku tak boleh berada di sekolah nie! Aku sanggup berpindah dari berada di sini!'tekad gadis montok itu.

Namun, tekad hanya tinggal tekad. Kejadian itu semakin dilupakan. Gangguan daripada ustaz itu sudah tidak kedengaran. Tetapi, Alysha lemas dengan gangguan junior gila seks yang menganggunya tempoh hari di bilik air.

Hari itu, hari Jumaat, jam 11 pagi. Sepucuk surat bersampul putih diserahkan kepada Puan Latifah, Pengurus Asrama. Wanita bertubuh tinggi dan bermekap tebal itu, hanya membaca surat itu tanpa reaksi.

"Kamu nak berpindah atas sebab bapa kamu tidak berkemampuan untuk membiayai yuran-yuran kamu di sini?"

Alysha mengangguk perlahan. Tandatangan bapanya turut ditiru, demi mendapatkan kelulusan daripada pihak asrama dan sekolah.

Reaksi bapa Alysha? Pastilah lelaki itu sangat kecewa. Udahlah memandai-mandai mengarang surat, cakap dia tak mampu, eh! Siap tiru sain lagi bagi pihak dia!

Tapi, apabila Alysha menceritakan gangguan yang berlaku di asramanya, lelaki tue itu akur. Lebih baik bersekolah berdekatan dengan rumahnya.

Ya. Bersekolah sekali dengan Adi, sepupu kesayangan Alysha. Lelaki itu kini di Tingkatan Enam Bawah, jurusan Sastera. Tak mampu Adi membawa jurusan Sains kerana terlalu sukar.

Bermulalah kehidupan Alysha di sekolah barunya bersama Adi....

------------------

"Kelas!! Kita ada pelajar baru harinie.. Nama kawan baru kamu, Alysha. Kamu boleh duduk di sebelah Ana ya..."

Alysha hanya tersenyum nipis. Terasa janggal menjadi perhatian banyak mata.

AL [•C•] Where stories live. Discover now