AL - 20 tahun | AD - 24 tahun
Kenduri di rumah keluarga Adi meriah sekali. Kenduri kahwin antara Adi dan Ana. Persalinan pengantin dari kain songket sangat menyerlahkan seri kedua mempelai.
Adi mencari-cari kelibat aL dari semalam lagi. Biasanya 3-4 hari sebelum kenduri, sepupu sepapat, sedara maranya akan mula berkumpul bersama.
Kenduri yang dimeriahkan dengan gotong royong atau rewang itu, sangat memenatkan. Tetapi, rasa puas dapat menjamu para tetamu yang hadir dengan lauk pauk yang pelbagai dan tidak dicatu.
"Mak.. Kenapa aL tak datang?"usai mengira wang sedekah dari para tetamu yang bertandang siangnya, Adi mula membuka mulut.
Isterinya, Ana tidak kelihatan. Sudah bersiap-siap untuk beradu di dalam kamar gamaknya. Malam Pertama mereka.
Lambakan hadiah berupa barangan elektrik dan barangan bayi yang diberikan oleh teman sekerja serta sanak saudara dipandang sepi.
'aL... Maafkan abang, dik... '
-----------
Kedua kaki Alysha menggedik di bawah meja. Tangannya lincah menaip di papan kekunci.
MIRC.
Hari itu tidak ada kelas. Hari cuti meh. Dia merayau seorang diri ke cyber cafe (CC).
'Kau sentuh aku, kemudian kau kawen dengan betina lain! Sial sangat!!!'jerit batin Alysha.
Dihempas-hempas, dipenyek-penyek dengan jemarinya papan kekunci itu. Seorang remaja lelaki berbangsa Cina, anak tauke CC memanjangkan leher memandang ke arahnya.
Diurut dadanya sendiri. Cuba menghilangkan rasa tidak keruan. Beberapa private message (PM) masuk menerpa. Menggunakan nickname 'Rimau_Montok' membuatkan PM masuk bertalu-talu.
Malas nak dilayan. Alysha lebih gemar melayan kuiz di room 18sx berbanding melayan chat dengan lelaki-lelaki miang. Bosan!!
"Amoii.. Mau sambung lagi meh?"suara si anak muda bermata sepet dan bercermin mata tebal, mengejutkan Alysha.
Alysha mengangguk laju-laju. Diseluk poket seluarnya. Duit belanja yang diberikan oleh ayahnya masih banyak. Sejam RM2.00.
'Okey... Sejam jer lagi.. Pastu aku balik hostel!'gadis itu dengan penuh yakin, bertekad untuk menghentikan ketagihan barunya melepak di CC dalam masa sejam.
Idea nakal mula bersarang di kepala otaknya. Ditaip keyword nakal seperti melayuboleh dan beberapa site xxx yang sering dibualkan oleh rakan-rakan lelaki sekelasnya.
'Siot ahh... Tengok gini pun dah rasa lain... 'Rungut Alysha terkepit-kepit cuba menahan rasa ghairah miang di celahan vaginanya.
'Ahhh! Gilaa!! Belajar apapun tak guna kalau dah melayan site lucah!! Jadi benak tahu! Otak jadi jem dan tepu woii! 'Alysha bingkas bangun meninggalkan PC yang dilenjan olehnya. Dia pantas membayar di kaunter pembayaran.
'Semua salah lelaki tue.. Ya! Semua salah lelaki! Semua lelaki jahat dan miang!!'rungutan demi rungutan, makian demi makian tak lekat di bibir dan hati kecil gadis muda itu.
---------
"Sayang tanak keja!! Apa guna abang kawen dengan sayang, pehtu sayang nak keja lak... Mana tanggungjawab abang kat sayang??"bentak Ana pada Adi. Suaranya meninggi. Hilang sudah rasa hormatnya pada sang suami.
Adi yang sangat penyabar, hanya mampu mengetap geraham.
Baru mendirikan rumahtangga enam bulan bersama, Ana sudah mula menunjukkan perangai. Sebelum kahwin indah dan manis-manis sahaja.
Dua bulan mereka bergelar suami isteri, Ana mula mengajak Adi berpindah keluar dari rumah mertuanya, ibu dan bapa Adi.
Sememangnya polisi tempat kerja Adi, suami isteri tidak boleh bekerja bersama satu syarikat. Salah seorang perlu beralah dan berhenti. Jadi, sebelum diijabkabul, Ana sudah berhenti kerja.
Bulan ketiga, sang isteri merengek mahukan kereta. Sakit pinggang katanya asyik membonceng motorsikal sang suami.
Kerana sayangkan isteri, Adi mula membuat pinjaman membeli kenderaan. Sebuah kereta keluaran tempatan. Gembira hati tidak kepalang sang isteri, apabila sang suami memandu pulang sebuah kereta dari kota.
"Mmm.. Lari bajet kita bulan nie sayang... Mak dan abah abang pun perlukan duit untuk betulkan rumah tue.. Duit belanja bulan-bulan untuk diorang lagi.. "Adi mengira-gira bajet keluarga di dalam buku 555.
Ana hanya mencebik. Katalog barang kemas Zhulian diselak helaian demi helaian. Di tubuhnya bergemerlapan dengan barang kemas itu.
"Dari beli emas tue, baik beli emas tulen sayang.. Kiranya pelaburan untuk jangkamasa panjang juga.."nasihat Adi dengan penuh lemah lembut.
"Mana nak cari duit?? Abang tue lebihkan orangtua abang dari sayang!!"
"Kalau nak mewah dan pakai apa yang sayang nak, kejalah sayang.. Abang tak minta untuk sayang bantu abang pun.. Tapi untuk diri sayang juga.. "
Ana mula naik angin.
Begitulah hari-hari yang berlalu. Pergaduhan yang berpunca dari wang ringgit, perihal mertua dan... Anak.
"Ana taknak mengandung lagi... Nak enjoy dengan abang dulu... Nak rasa batang abang puas-puas dulu... Mmmm... "
Itu jawapan Ana yang membuatkan Adi lemah. Isterinya yang sangat cantik, langsing dan putih mulus itu selalu memujinya ketika di ranjang.
Raungan dan desahan isterinya yang senak disebabkan batangnya yang besar, membuatkan lelaki itu kalah.
---------
"Alyshaaaa... Woii!"
Lamunan Alysha terhenti. Dipaling ke belakang. Seorang gadis genit berlari-lari anak menghampirinya.
"Jom tengok wayang.. Cerita bestt... "
Alysha hanya menggeleng-gelengkan kepalanya. Tak ada mood.
"Teruk sangat introvert kau nie, Sha.. Tak baca komik atau novel, kau layan CC. Tak layan CC, kau melukis komik.. Haish lahh... "Si gadis genit hanya bercekak pinggang, menghakimi Alysha.
"Janji aku tak kacau orang.. Janji aku tak rampas pakwe orang atau skandal dengan laki orang.. Okey?"kata-kata Alysha menjerat si gadis genit.
Mia memang sedang menjalinkan hubungan sulit dengan seorang lelaki yang sudah berkahwin. Sudah pastilah lelaki itu juga berpoket tebal!
"Jangan mengata orang sangat.. Nanti kena batang hidung kau sendiri, baru kau tahu.. Sha..mmm.. Aku chow dulu.. "Mia melambai-lambaikan tangan pada Alysha yang langsung tidak mengangkat muka memandangnya.
'Memang taklah.. Sedangkan sepupu aku yang aku sayang, dah kawen pun.. Aku langsung dah putus terusss!'
Yakin betul Alysha dengan pendirian dan hatinya.. Mampukah dia bertahan atau rebah di dalam pelukan insan bergelar lelaki dan mula mengenal erti sentuhan penuh nafsu?
----------
Nota kaki penulis :
Nantikan sambungan aL di chapter akan datang!! Novel aL akan tamat dalam 2-3 chapter lagi, kalau author tidak meleret-leret melayan perasaan laa.. Ahahahah! Tapi for sure, paling panjang 15 chapter!! 😛
Jumpa lagi!!! 😚
YOU ARE READING
AL [•C•]
Short StoryBukan Sebuah Kisah Cinta Klise.. Tetapi Kisah AL dan Dia.... Dia yang bernama AD... Start : 10 May 2019 End : 25 November 2019 Cover by : SashaChubby -------------------------@@@--------------------------- WARNING! Individu di bawah umur 18 tahun DI...