Nama aku Raisha Ibrahim dan aku merupakan tuan kepada Apartmen Melor ini.Menjadi tukang sewa rumah merupakan kerja sampingan aku sebab aku lebih berminat dengan kerjaya yang aku sedia ada.Okey,cukup pengenalan diri dan kita patut fokus pada kenalan aku dengan Haziq.Ya,aku dah lama kenal Haziq semenjak dia baru masuk untuk menyewa di sini.
Sering kali juga aku memberi juadah lebihan yang aku masak sendiri ke Haziq.Haziq ini lebih kepada lelaki misteri sebab dia lebih suka untuk memendam apa-apa yang berlaku pada dirinya.mukanya memang sering tidak menunjukkan apa-apa reaksi.Dengan 'bang' rambutnya yang sering menutup matanya..ianya agak sukar..melihat dirinya yang sebenar
Lebih ketara lagi apabila isteri lamanya meniggal dunia,aku seperti tidak menyangka.apakah sakit isterinya?kenapa dia tidak memberitahu hal ini kepada yang lain?
.
Aku dapat tahu ini pon agak lewat,dan juga hasil kaji selidik aku sendiri
.
nak buat macam mana..lelaki misteri memang 'type' aku..hehehe...
.
Tapi kejadian tempoh hari membuatkan aku musykil...siapakah gadis yang aku jumpa dirumahnya?Dengan mengatakan bahawa dia adik Haziq,tidak akan menyelesaikan masalah kerana Haziq tiada adik beradik lain..dia merupakan anak tunggal.
.
macam mana aku tahu? hey,aku tuan sewa..segala latar belakang perlu aku selidik dan kaji..sebelum mereka menyewa apartmen aku..
.
Aku perlu ketahui siapakah gadis itu,sebelum aku melepas untuk rapat dengan Haziq..he he he~
...<berada di restoran starbak>
Raisha sedang menunggu minuman yang dipesannya untuk siap,sementara itu dia duduk di kerusi yang telah disediakan restoran itu.Selang beberapa minit dia terlihat Haziq sedang menghirup air minuman tidak berapa jauh darinya.Raisha mengunakan peluang ini untuk mengetahui rahsia di sebalik gadis itu.
"guhukk guhuk"-Raisha batuk dengan segaja bagi menarik perhatian Haziq.
"Eh Raisha,apa kau buat dekat sini?rehat ke?"-kata Haziq apabila menyedari kehadiran Raisha.
"yup tengah rehat ni..tak sangka pula dapat jumpa kau dekat sini"-Raisha membalas dengan nada yang terkejut
"Weh aku nak tanya sikit boleh?"-Raisha memulakan serangannya
"Kau memang tiada adik beradik lain selain kau kan?"
Dengan muka terkejut Haziq menjawab
"tiada,aku dah kata masa temuduga dulu kan..tiada faedah pon kalau aku tipu.."Raisha kebingungan,dia tidak dapat jawaoan seperti yang dinakkan.. dia cuba tanya lagi.
"Kau ada bawa balik rumah perempuan rambut kuning ke? ""Eh??tiadalah..kenapa pula kau tanya?"-jawab Haziq..
Raisha kehairanan sekali lagi..dia melihat reaksi Haziq yang begitu yakin dengan jawapannya..tiada segan atau silu..ketika dia menjawab..Raisha yakin Haziq tidak tipu hal itu..Raisha akan cuba selidik di rumah Haziq pula selepas ini..
sementara itu,Haziq hairan dengan apa yang berlaku..dia tertanya-tanya kenapa Raisha cuba bertanya hal itu?ada apa-apa berlaku ke?
"aku memang ada bawa balik perempuan..tapi rambutnga hitam..dan juga. dia pari-pari..."-Haziq bermonolog seorang diri di dalam hati..
<depan rumah Haziq>
"knok,knok"-Raisha mengetuk pintu rumah Haziq..
waktu begini Haziq masih lagi belum pulang..sebab itu dengan Waktu ini sahaja dia berupaya untuk menjumpai gadis itu semula..
selang beberapa saat..
"ya,saya"-jawab seseorang di dalam rumah Haziq..
bingo,selama ini..Raisha bukanlah bermimpi..
yang berada di depan rumah Haziq sekarang adalah
gadis yang berambut kuning itu sekali lagi!
Raisha bakal mencari siapakah si dia!
YOU ARE READING
cinta si pari
Romancekisah tentang pertemuan antara haziq dan seri di suatu lorong.pertemuan yang tidak disengajakan membawa mereka mengenali lebih rapat tentang diri masing-masing dan bakal menempuh cabaran dan halangan bersama. "tuan,siapakah gadis itu?"-tanya seri se...