Seri baru sahaja mengambil pilihan dengan meneruskan keputusannya untuk pulang ke alam pari-pari.
Dia menuju ke lorong yang pertama kali dia berjumpa dengan Haziq.Dia cuba membuka portal di situ,akan tetapi gagal
walau di mana-mana dia pergi,portal itu dengan serta merta tertutup.Aura magis dari portal itu kian pudar"Seri keluar di sini kenapa Seri tidak boleh buka portalnya disini? "-Rungut Seri...
setelah sekian lama dia mencuba lalu dia putus asa...
"apalah yang Haziq sedang buat sekarang ini?"-tanya Seri
Mendongak kearah langit sambil memikirkan nasib dirinya...Kuasa magisnya kian lemah,akibat dari membuka portal yang terlalu banyak..
Dia mencari air untuk mengisi dahaganya.Dia terbang sekitar.
"hurm...manalah Seri boleh jumpa air di alam ini?"
Dengan tenaga yang berbaki dia cuba nasib untuk terbang agak tinggi bagi memudahkan dirinya mencari sumber air.
Cuaca hari itu panas terik,badan Seri sudah berpeluh...
Tak berapa lama kemudian,kepala Seri menjadi berat,dia tidak dapat fokus ke depan..Dia terbang tehuyung-hayang seperti orang mabuk.
"Air,Air"-Seri mengeluh mencari air
"Bwamm!!!"
Seri terlanggar burung yang terbang berlawanan dengan dirinya.
perlanggaran tersebut membuatkan Seri jatuh dari arae yang sangat tinggi.sayapnya cedera dia tidak dapat terbang lagi...
Hentakkannya dirinya dengan tanah membuatkan kakinya patah.
Dia hanya mengesot-ngesot sambil menahan air mata kerana kesakitan.
"Apa salah Seri?apa yang Seri buat sampai nasib Seri begini"
tiba di suatu kawasan lorong,jelasnya dirinya sudah tidak berdaya untuk bergerak.Dia hanya menangis sambil meratapi nasibnya
"Haziq."
"Haziq.."
"Haziq..."
"Maafkan Seri"
"Ini mungkin penamat buat Seri,terima kasih atas belas kasihan Haziq"lalu,Seri pejamkan matanya.
Beberapa minit kemudian,seorang lelaki gemuk berbaju t shirt biru dan seluar pendek melalui lorong tersebut.
"wah, wah,makhluk apa ni?"-lelaki itu bertanya dengan nada terkejut
Dia terus menuju ke tempat Seri.Apabila dia cuba mengambil Seri,Seri menepis tangan lelaki itu dan cuba lari dari situ...
Tapi apakah daya,akibat dari kaki yang patah,sayapnya yang koyak dia tidak dapat pergi jauh dari situ
"Kau nak kemana hah?mari sini...aku nak jual kau..aku boleh jadi kaya lepas ni..hahahahha"-jerit lelaki itu.
Seri hanya boleh berharap akan ada yang datang untuk selamatkan dirinya
"JANGAN KACAU DIA"
Haziq dengan serta merta datang dari arah belakang menumbuk lelaki itu..
Seri terkejut melihat Haziq disitu..
"Haziq!!!"-jerit Seri.
"kau tak apa-apa seri?"-tanya HaziqSeri hanya mengelengkan kepalanya
"nasib aku sempat sampai..kalau abis kau dibuatnya"-kata Haziq
Seri yang terharu disitu hanya menangis
"Terima kasih Haziq..Terima kasih"-kata Seri dengan teresak-esakdia amat terharu dengan tindakan Haziq dengan menyelamatkan dirinya
Tiba-tiba,
"dush!!!"
kepala Haziq dihentak dengan Kayu oleh lelaki gemuk tadi.Haziq rebah pengsan ke tanah..Seri dengan muka terkejut..dia tidak percaya apa yang berlaku di depan matanya...
"Haziq,Haziq.."-kendengaran suara memanggil diri Haziq... semakin lama..
suara itu pudar.....
YOU ARE READING
cinta si pari
Romanskisah tentang pertemuan antara haziq dan seri di suatu lorong.pertemuan yang tidak disengajakan membawa mereka mengenali lebih rapat tentang diri masing-masing dan bakal menempuh cabaran dan halangan bersama. "tuan,siapakah gadis itu?"-tanya seri se...