Takdir Raisha untuk berdepan dengan Seri pada hari tersebut.Seri yang sedang mengelabah memikirkan cara untuk menutup rahsia dirinya selepas mendengar pertanyaan Raisha.
"apa yang aku boleh lakukan?"
"cara apa yang aku boleh buat?"Seribu persoalan sedang bermain di fikiran Seri sekarang ini... memilih sama ada untuk menipu atau berlaku jujur pada Raisha,si tuan kepada sewa rumah Haziq.
"Apa kata kita ke bahagian sana terlebih dahulu?"
"bukan apa,saya belom habis mengemas lagi.." - Seri mengunakan alasan supaya Raisha tidak masuk ke rumah dan menarik perhatiannya untuk pergi ke suatu tempat yang tidak jauh dari situ.Raisha mengikuti Seri hingga ke suatu kawasan yang sunyi,tiada manusia yang lalu lalang disitu,memberi kelebihan kepada Seri jika apa-apa berlaku.
"Jadi... kau siapa terhadap Haziq?"- tanya si Raisha
tanpa sedari,Raisha memulakan langkahnya untuk mengetahui identiti sebenar Seri.
tiada suara sebagai jawapan mengisi kekosongan pertanyaan Raisha...namun..pada Seri..jeritannya pada hatinya lebih kuat dari biasa...
"macam mana aku nak bagitahu dia ni?"
"patut ke aku kata,hai saya pari-pari Haziq!"
"lembab ke apa aku ni!!!! ini bukan cerita dekat anime yang aku selalu tengok sekarang ini!!!"
- Seri seperti membodohkan dirinya...Sekilas pandang wajah Seri tampak risau..Raisha perasan akan hal itu...
"Tak apalah kalau hubungan awak dengan Haziq sangat rumit sehingga awak tidak mahu berkongsi dengan saya.."
"Tapi..dalam apartmen saya..janganlah buay yang bukan-bukan hingga menganggu jiran yang lain ya ..." -kata Raisha memecahkan kesunyian di situ..
"bukan-bukan dia kata?"- tanya Seri dalam hati..
apa yang dia maksudkan dengan perkara bukan-bukan?Seri mengambil masa untuk memahami kata-kata itu...
dan..
"bababbaababababababa Kami tak ada hubungan sampai boleh kesituuuu!!!"-jerit Seri sambil muka kemerah-merahan..apabila mengetahui apa yang dimaksudkan Raisha...
Raisha hanya memadang Seri..seolah-olah terkejut mendengar pengakuan Seri..
"Haahahaha rilek..saya tak kata apa pon"-jawab Raisha..
"Okey..saya akan berlaku jujur..disebabkan itu sahaja pilihan yang saya ada..sekarang ini"-kata Seri..
"Haziq..merupakan tuan saya...dan saya hamba dia.. " - kata Seri..
Mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Seri..Raisha terus membayangkan situasi hubungan Seri dan Haziq..
"sssejak bila Haziq minat 'Master and slave' role play pula ni!!!!!!!" - jerit Raisha di hatinya..
terkebil-kebil si Raisha apabila mendengar luahan Seri...
"tak apa seri..AKAK ISHA akan selamatkan kau dari kekejaman si Haziq!"-Raisha memberi kata-kata semangat sambil memegang bahu Seri...
Seri kebingungan kenapa Raisha berkata begitu? kenapa Haziq kejam? Seri tidak mengetahui yang konsep Hamba di dunia manusia sudah dihapuskan..
"Tak sangka Haziq boleh jadi macam..tu.. kenapa dia tak ambil akak saja jadi hamba dia..."-tambah Raisha lagi..
"Eh?"-Seri terkejut..
"hahahahahha,akak isha gurau je... ha ha ha ha"- Raisha berpeluh-peluh mencari alasan bagi menutup kata-katanya tadi..
Raisha berkata pada dirinya ..kenapa dis begitu cuai berkata begitu di depan Seri...
Seri di situ seperti tidak percaya akan apa yang dia dengari sebentar tadi..
"Akak,Seri sebenarnya pari-pari.."
kata-kata itu memecahkan gelak tawa Raisha...seketika..
YOU ARE READING
cinta si pari
Romancekisah tentang pertemuan antara haziq dan seri di suatu lorong.pertemuan yang tidak disengajakan membawa mereka mengenali lebih rapat tentang diri masing-masing dan bakal menempuh cabaran dan halangan bersama. "tuan,siapakah gadis itu?"-tanya seri se...