Chapter 16

16 2 0
                                    

Chapter 16

WORKING HEART

Gemini is currently sleeping in her bed, snoring like an old dog who had a tiresome journey before she had gone home.

Zzz

Gemini's POV:

Zzz.

The world is in deep silence.

Zzz.

Everything is just so peaceful until...

Someone...

Someone...

Just blared.

"Kalbooooooooooooo," I can see a giant slapping me.

"Wag pooooo," I started screaming.

"Baliiiiwwwwww," the giant replied.

With that single word, may naalala ako.

No way. Hindi ako baliw. I'm not crazy.  I'm not a crazy stupid bitch. Black you're wrong to think of that.

"Hindi ako baliiwwww higante," I shouted and slapped the giant.

"Hoy kalbo, ba't ka nananampal," I heard the giant say it badly.

"Ano?," I asked and opened my eyes.

"Kuya?," tapos I remembered the giant, " hala kuya, sorry," sabi ko habang inaabot ang pisngi niya.

Pero, he slapped my hand with his silly expression.

"Baliw ka talaga. May pa higante-higante ka pang nalalaman diyan ah," he said and tried to slap me in the face.

"Aysh, kung hindi lang kita kapatid baka natiris na kita," sabi niya habang papaalis.

"Kuyaaaaaa," I walked towards kuya and tried to hug him.

"Ewaaannn," he kept on being so unreachable.

Nagpapaka-chix be like. Anyhow, wala na akong pake. I can't handle everything na kasi. Bakit parang binubully ako ng mundo.

"Myyyy," narinig kong sigaw ni kuya sa baba.

"Bakit?," tanong ni Mommy habang naghahanda ng almusal.

Agad akong bumaba. Nagbabakasakaling baka hindi ako isumbong ni kuya.

"Si Gem kasi ma. Ginising ko lang naman. Eh sinampal ako," sabi ni kuya habang nakahawak sa pisngi niya.

Aba aba naman talaga. I crossed my arms and went towards them.

"sinampal mo si kuya mo Gem?," tanong ni mommy sa'kin while putting all the food in the table.

"Kasi naman my eh. Nanaginip kasi ako ng isang higante. Eh Kala ko siya yun. Panaginip lang pala. We all dream. And sometimes, it becomes a nightmare. It's kidna normal noh. Kaya kuya sorry na," I said and tried to reach kuya pero ayaw nya.

What's with Black? Where stories live. Discover now