"Co je s ní?" zeptal se list. "Candy odešla k zeměpsici. Nedalo se nic dělat." "Ne to to nemůže být pravda!" vyla Laňka a List začal knučet. "Štěňátka moje, pojďme se rozloučit s Candy. Beto, Jiskro, omego běžte prosím pro smečku." "Ano Řezáku." zašeptala Anie.
Anie si nikdy nepřipadala tak provinile když oznamovala: "Smečko mám pro vás hroznou zprávu... Candy zemřela.". Hned co to dořekla začala smutně výt.
Anie nebyla jediná co vyla, vyli všichni. Najednou si vzpomněla že má přivést smečku za Candy. "Smečko! Pojďme se s Candy rozloučit!" řekla a vydala se do tábora. V táboře na ni čekalo překvapení. Candy tam ležela sama a Řezák s Listem a s Laňkou nikde nebyli. Alfa se najednou ujal vedení. "Pojďme Candy pohřbít." Anie si všimla že se alfa chová tak nelítostně a přirozeně. "Ale alfo vždyť..." Jiskra to ještě ani nedořekla a alfa na ni vyjel: "Nechci nic slyšet! Stejně smečku jen zatěžovala! Vždyť nic nedokázala ulovit! Jste smečka na nic! Nikdo nedělá svou práci! A ty beto si nezasloužíš být betou! Kojoti nástup! Tahle smečka potřebuje lekci!" dokončil větu s úšklebem a z křoví se vynořila 7 člená smečka kojotů. Anie nevěděla co na to má říct. Čeká štěňata s debilem co svou smečku, včetně ní vyměnil za nějakou bandu kojotů. Potom se rozběhla do lesa protože jí došlo že Řezák se štěňaty může být v nebezpečí. Neuběhla ani ani 2 zaječí hony a spatřila Řezáka, Laňku a Lista. Došla k nim a ucítila pach krve a smrti. I po smrti vypadali vypadali kamarádsky. "Hrome! Tohle ti neodpustím. Takový pes jako ty si nezaslouží žít! Přetvařovat se po celou tu dobu a potom nechat zabít nevinné psy! Takhle to nenechám!" zavyla a rozběhla se zpátky. Už tam skoro vběhla ale naštěstí ji napadl plán. Oběhne je a zaútočí zezadu. Pomalu a tiše našlapovala až se objevila za zády jednoho menšího kojota. Teď je moje šance pomyslela si. Rozběhla se rychleji než obvykle a skočila na něj.
Ostatní ji následovali a ona si s hrdostí uvědomila že vede tu nejlepší smečku co kdy mohla být. Kojot využil té chvilky nepozornosti a shodil ji na zem. Chtěl ji kousnout do břicha ale Anie byla rychlejší a zaútočila na nos a oči. Povedlo se jí mu ukousnout kus nosu a kojot se v bolestech svalil na zem. Anie ještě nikdy nikoho kromě kořisti nezabila ale přesto věděla co má dělat. Zaútočila mu na hrdlo, po chvilce zápasení mu ho vytrhla a vyšplíchla na ni krev. Ale ne co jsem to udělala! Já ho zabyla! "Beto pozor!" z myšlenek ji vytrhl Pohroma. Když se otočila uviděla jak na ni běží dřívější alfa, Hrom, který už trochu kulhal na levou přední nohu. Anie se rozběhla ale Pohroma byl rychlejší. Pohroma to zvládne jdu se podívat jestli někdo nepotřebuje pomoct. Řekla si v duchu Anie. Omega zoufale zakňučela když po ní chňapal zuby kojot. Anie se rozběhla jí pomoct. Ochranitelsky si stoupla před omegu a začala vrčet. "Kojoti ústup jsou silnější než jsem si myslel!" zaštěkal alfa a dal se na ústup. U křoví se otočil a řekl: "Ještě to neskončilo." pak se vydal za kojoty.
"Páni! Netušil jsem že je takový beto." "To ani já Pohromo. A říkej mi Anie."
Protože musíme vyřešit hierarchii ve smečce pomyslela si Anie. "Smečko! S velkou lítostí vám oznamuji že dnes zemřeli: Candy, Řezák, List a Laňka. A proto jim musíme udělat společný hrob. Byli to praví členové smečky a zemřeli jako hrdinové. Vím že to byl vyčerpávající boj a že jste unavení ale oni byli naši kamarádi tak to pro ně udělejme..." Anie už dál nemohla. Candy byla její první kamarádka, Řezák ji učil lovit a Laňku s Listem vyděla vyrůstat, byla u jejich oslavy pojmenování, byla u toho když obdivovali dospělé psy. "Proč? Proč museli umřít?" zdrceně vyla "Moje minulá smečka mě opustila, nechala mě v dešti a v téhle smečce už mě opustilo 5 psů!" Aki s Jiskrou ji začali utěšovat "To bude dobré!" "Ty to zvládneš!" Pohroma byl Třetí pes a tak začal: "Pojďme vykopat hrob pro naše kamarády."
Asi po hodině vykopali dostatečně velký hrob aby se do něj všichni vlezli. Opatrně tam položili Candy, Řezáka, Laňku a Lista. Potom je zahrnuli hlínou a každý se s nimy rozloučil. Když přišla řada na Anie tak řekla jen: "Zbohem budete mi chybět."
Když se rozloučili všichni tak se smečka vydala do tábora. "Smečko musíme vyřešit postavení a já jako vaše Beta mám povinnost vám zajistit bezpečí a správného Alfu. Ještě před tím bych založila nové místo Epsilon. Epsilon bude v hierarchii hned pod Lovci a bude léčit. Já a alfa se domluvíme kdo to bude. Je někdo proti?" nikdo se neozval a tak pokračovala: "Kdo chce bojovat o pozici alfy?". Jako první přestoupil třetí pes Pohroma a hned po něm Áron. "Bojuje se na život a na smrt nebo dokud se jeden z vás nepodřídí. Na můj povel bujujte...teď." Anie musela uskočit aby ji Pohroma nesrazil. Anie se dívala na zápasící psy a říkala si že Pohroma má navrch. Najednou se Áron podřídil a Pohroma přestal bojovat. Anie přestoupila a zaštěkala: "Přivítejme našeho nového Alfu! A ty Árone budeš lovec a třetí pes protože jsi chtěl bojovat o vedení smečky!" "Díky beto."řekl jí Áron. Anie šla poblahopřát alfovi a pak šla za Áronem. "Árone? Proč si se hned podřídil? Vždyť si mohl vyhrát!" "No já vlastně chtěl mít za alfu Pohromu. A ty čekáš štěňata a tak jsem nechtěl aby jsi bojovala." Anie se cítila trapně. Proč se o mě a štěňata pořád někdo strachuje? "Aha...." řekla mu. "Anie!" otočila se za známím hlasem a v tom ji uviděla "Vici!"
ČTEŠ
Psí přežití Nový člen
PertualanganOdvážná fenka Anie je odrostlé štěně které se stratí své smečce. Anie ví že už je možná neuvidí. Dokáže si najít nebo založit vlastní smečku nebo se pokusí je najít za každou cenu?