✖ Sᴏᴍᴍᴀɪʀᴇ ♡

26 7 1
                                    

Sᴏᴍᴍᴀɪʀᴇ ᴘʀᴇ́sᴇɴᴛ ᴀ̀ ʟᴀ ғɪɴ ᴅᴜ sᴇɢᴍᴇɴᴛ. J'ᴀɪ ᴘʀɪᴏʀɪsᴇ́ ʟᴇs ɪɴғᴏʀᴍᴀᴛɪᴏɴs.
Dᴇ́sᴏʟᴇ́ ᴄᴇʟᴀ ᴠᴏᴜs ᴀғғᴇᴄᴛᴇ ᴅ'ᴜɴᴇ ϙᴜᴇʟᴄᴏɴϙᴜᴇ ғᴀᴄ̧ᴏɴ.

∆ Eᴛ ᴊᴇ ᴛɪᴇɴs ᴀ̀ ᴘʀᴇ́ᴄɪsᴇʀ, s'ɪʟ ɴ'ᴇsᴛ ᴘᴀs ᴛʀᴏᴘ ᴛᴀʀᴅ, ϙᴜᴇ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴs ᴘᴏᴇ̀ᴍᴇs ᴘᴇᴜᴠᴇɴᴛ ʜᴇᴜʀᴛᴇʀ ʟᴀ sᴇɴsɪʙɪʟɪsᴀᴛɪᴏɴ ᴅᴇs ᴘʟᴜs ᴊᴇᴜɴᴇs ᴏᴜ ᴅᴇs ᴀ̂ᴍᴇs sᴇɴsɪʙʟᴇs. ∆

Bᴏɴᴊᴏᴜʀ ᴀ̀ ᴛᴏᴜs !

Cᴏᴍᴍᴇ ᴅᴇ́sɪɢɴᴇ́ ᴅᴀɴs ᴄᴇʀᴛᴀɪɴᴇs ᴏᴇᴜᴠʀᴇs ᴇᴛ ᴇ́ᴘɪɴɢʟᴇ́ ᴀᴄᴛᴜᴇʟʟᴇᴍᴇɴᴛ sᴜʀ ᴍᴏɴ ᴍᴜʀ ᴀɪɴsɪ ϙᴜ'ᴇ́ᴄʀɪᴛ ᴅᴀɴs ᴍᴀ ʙɪᴏɢʀᴀᴘʜɪᴇ, ᴛᴏᴜᴛ ᴇsᴛ ᴇɴ ʀᴇ́ᴇ́ᴄʀɪᴛᴜʀᴇ ᴀ̀ ϙᴜᴇʟϙᴜᴇs ᴇxᴄᴇᴘᴛɪᴏɴs ᴘʀᴇ̀s.

Eᴛ ᴘᴜɪsϙᴜᴇ ᴄᴇ ʀᴇᴄᴜᴇɪʟ ᴅᴇ ᴘᴏᴇ́sɪᴇ ᴀ̀ ʙᴇsᴏɪɴ ᴅ'ᴜɴ ᴘᴇᴛɪᴛ ᴄᴏᴜᴘ ᴅᴇ ɴᴏᴜᴠᴇᴀᴜᴛᴇ́, ᴊ'ᴇɴ ᴘʀᴏғɪᴛᴇ ᴘᴏᴜʀ ᴛᴏᴜᴛ ᴏʀɢᴀɴɪsᴇ́, ᴘᴜʙʟɪᴇ́ ᴅᴇ ɴᴏᴜᴠᴇᴀᴜx ᴘᴏᴇ̀ᴍᴇs ᴏᴜ ᴛᴇxᴛᴇs ϙᴜᴇʟᴄᴏɴϙᴜᴇs ᴇᴛ ᴠᴏᴜs ᴇɴ ᴇxᴘʟɪϙᴜᴇ́ ʟᴇs ʀᴀɪsᴏɴs.

Exᴘʟɪᴄᴀᴛɪᴏɴs ᴅɪᴠᴇʀsᴇs.

1~ Pᴏᴇ̀ᴍᴇ ɪɴᴅɪᴠɪᴅᴜᴇʟ

Tᴏᴜᴛ ᴅ'ᴀʙᴏʀᴅ, ᴊ'ᴀɪ ᴄʀᴇ́ᴇʀ ᴄᴇᴛᴛᴇ ᴏᴇᴜᴠʀᴇ ᴘᴏᴜʀ ᴠᴏᴜs ғᴀɪʀᴇ ᴘᴀʀᴛ ᴅᴇ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴᴇ ᴄʜᴏsᴇ ϙᴜɪ ᴍᴇ ᴛɪᴇɴɴᴇ ᴀ̀ ᴄᴏᴇᴜʀ.
Cᴏᴍᴍᴇ ᴘᴀʀ ᴇxᴇᴍᴘʟᴇ, ᴍᴏɴ ɴᴏᴜᴠᴇᴀᴜ ᴘᴏᴇ̀ᴍᴇ; Dɪssᴏɴᴀɴᴄᴇ.

Iʟ ᴛɪᴇɴᴛ ᴄᴏᴍᴘᴛᴇ ᴅᴇ ʟᴀ ᴠᴀsᴛᴇ ᴇ́ᴛᴇɴᴅᴜᴇ ᴅᴏɴᴛ ғᴀɪᴛ ᴘᴀʀᴛɪᴛ ʟᴇ ᴍᴇɴsᴏɴɢᴇ, ᴜɴᴇ ɪʟʟᴜsɪᴏɴ ϙᴜᴇ ᴛᴏᴜs ᴘᴇᴜᴛ ᴀᴠᴏɪʀ ᴀ̀ ʀᴇᴄᴏᴜʀɪʀ.

J'ᴀɪ ᴛᴏᴜᴊᴏᴜʀs ᴘᴇᴜʀ ᴅᴇ ғᴀɪʀᴇ ᴜɴ ғᴀᴜx ᴘᴀs, ϙᴜ'ᴜɴᴇ ᴘᴇʀsᴏɴɴᴇ ᴍ'ᴇɴ ғᴀssᴇ ᴘᴀʀᴛ, ϙᴜᴇ ᴊ'ᴀɪ ʜᴏɴᴛᴇ ᴅᴇ ᴄᴇ ϙᴜᴇ ᴊ'ᴀɪ ᴘᴜ ʀᴀᴄᴏɴᴛᴇʀ.

Qᴜᴀɴᴅ ᴊ'ᴇ́ᴛᴀɪs ᴊᴇᴜɴᴇ, ᴊᴇ ᴍᴇ sᴜɪs ʟɪᴛᴛᴇ́ʀᴀʟᴇᴍᴇɴᴛ ɪɴᴠᴇɴᴛᴇ́ ᴜɴᴇ ᴠɪᴇ, ᴊ'ᴇxᴀɢᴇʀᴀɪs ᴄᴏɴsᴛᴀᴍᴍᴇɴᴛ ᴇᴛ ᴄᴇ ϙᴜᴇ ᴊ'ᴀɪ ᴘᴜ ᴅɪʀᴇ ᴀ̀ ᴅᴇs ʀᴇ́ᴘᴇʀᴄᴜssɪᴏɴs ᴀᴜᴊᴏᴜʀᴅ'ʜᴜɪ.

Jᴇ ɴ'ᴀɪ ᴘʟᴜs ᴅᴇ ᴄᴏᴜʀᴀɢᴇ.

Aʟᴏʀs, ᴊ'ᴀɪ ᴠᴏᴜʟᴜ ᴇɴ ʀᴇssᴇɴᴛɪʀ ᴇᴛ ᴇxᴘʀɪᴍᴇ́ ᴜɴᴇ ᴘᴀʀᴛɪᴇ, ᴄᴏᴜᴄʜᴇ́ ᴍᴇs sᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛs sᴜʙᴛɪʟᴇᴍᴇɴᴛ, ᴇɴ ғᴀɪʀᴇ ᴘᴀʀᴛ sᴀɴs ᴇɴ ғᴀɪʀᴇ ᴛʀᴏᴘ.

Eᴛ ᴄᴇʟᴀ ᴍ'ᴀ ᴘʀᴏᴄᴜʀᴇ́ ᴜɴ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴ ʀᴇ́ᴄᴏɴғᴏʀᴛ. J'ᴀɪ ᴘᴜ ғᴀɪʀᴇ ғᴀᴄᴇ ᴀ̀ ᴍᴇs ɪʟʟᴜsɪᴏɴs, sɪᴍᴘʟᴇᴍᴇɴᴛ ᴇᴛ ᴇғғɪᴄᴀᴄᴇᴍᴇɴᴛ.

Mᴀɪs ʙᴏɴ, ᴊᴇ ɴᴇ ᴠᴀɪs ᴘᴀs ᴍ'ʏ ᴀᴛᴛᴀʀᴅᴇʀ.

Pᴏᴜʀ ᴜɴ ᴀᴜᴛʀᴇ ᴇxᴇᴍᴘʟᴇ, ᴊᴇ ᴠᴀɪs ᴘʀᴇɴᴅʀᴇ ᴍᴏɴ ᴘᴏᴇ̀ᴍᴇ Bᴇ́ᴛɪsᴇ Hᴜᴍᴀɪɴᴇ.

Lᴇѕ Aʟᴇ́ᴀѕ Bʟᴇυs ♡Où les histoires vivent. Découvrez maintenant