Takdir bukanlah kebetulan mahupun nasib.
Tetapi takdir adalah permulaan sebuah kehidupan.Permulaan sebuah kedukaan.
Permulaan sebuah kisah.
Permulaan sebuah cinta.Dan
Ini adalah kisah
Warkah Kasih Ariyana
.................................
Hari yang dinantikan telah tiba buat insan yang bakal bergelar isteri ini. Nur Ariyana Natasya, detik yang di nantikan bakal tiba. Suatu masa yang sudah pasti menjadi titik mula kehidupan baru.
Kehidupan yang penuh dengan kebahagiaan bagi siapa sahaja yang pernah melaluinya. Kehidupan ini juga mungkin suatu yang buruk namun inilah realiti sebenar kehidupan rumah tangga.
Ariyana menanti dengan sabar. Wajah putihnya menghiasi ruang ketenangan ketika ini. Bibir lembut nya dioles perlahan jurusolek. Dia hanya perlu diam sudah cukup mudah buat jurusolek melakukan tugasnya.
"Isha, kau ada nampak Naqi tak?" Soal Ariyana kepada sepupunya yang juga merangkap sahabat baiknya.
"Naqi! Housemate Azril tu kan?" Balas Nisya
"Ya housemate Azril ." Kepalanya mengangguk sambil wajahnya ditacap oleh jurusolek.
"Dia dah sampai dah. Kat bawah tu." Balas Nisya
"Kenapa kau tanya dia?" Soal Nisya lagi.
"Tak! macam ni cerita dia, aku call and text Azril tapi dia tak balas. Ini yang aku risau ni. Tapi kalau dah si Naqi tu dah ada kat bawah rasanya kejap lagi Azril sampai lah tu." Jelas Ariyana panjang.
Sememangnya dia agak risau dengan bakal suaminya itu. Sejak kebelakangan ini sikap Azril sedikit berubah apatah lagi beberapa hari menjelang majlis pernikahan mereka.
Azril merupakan seorang penyelia di sebuah syarikat pembuatan kenderaan. Seorang yang cukup disegani ramai. Sikapnya yang mesra membuatkan pekerja dibawah nya cukup senang bekerja bersamanya.
"Babe... jangan risau er, InsyaAllah kejap lagi Azril sampai. Kakak dia and family dah ada tu." Tenang Nisha. Dia tahu Ariyana berada dalam fasa akhir sebelum menjadi isteri.
Di mana fasa bagi siapa sahaja yang bakal bergelar isteri mahupun suami akan merasai suatu perasaan yang cukup mendebarkan. Segalanya akan tenang jika lafaz akad selesai diungkap.
................................
"Assalamualaikum..."suara imam kedengaran di ruang depan rumah. Beberapa ahli keluarga segera menyambut kedatangan imam dan beberapa orang jemaah masjid bagi menyaksikan majlis pernikahan pada hari ini.
"Silakan masuk imam! " pelawa Tuan Fauzi iaitu ayah Ariyana. Merupakan seorang pegawai polis yang sedang menunggu tempoh bersara.
"Ini ke pengantin lelaki?" Seloroh imam sambil bersalaman dengan Anaqi iaitu rakan serumah Azril.
"Eh bukan saya lah imam." Balas Anaqi dengan sambutan tawa imam dan beberapa tetamu.
"La... saya ingatkan kamu tadi pengantin lelaki, ha ha ha." Usik Imam lagi.
Sementara menanti kedatangan pengantin lelaki mereka sempat berbual. Topik bersilih ganti. Politik, masyarakat malah permasalahan agama juga disentuh mereka.
Imam yang banyak memimpin sepanjang perbualan. Tuan Fauzi mula gelisah melihat jam di tangan. Sepatutnya sejam yang lalu pernikahan Ariyana dan Azril telah selesai. Namun kelibat Azril masih belum kelihatan.
YOU ARE READING
𝙒𝙖𝙧𝙠𝙖𝙝 𝙆𝙖𝙨𝙞𝙝 𝘼𝙧𝙞𝙮𝙖𝙣𝙖
RomanceTakdir bukanlah kebetulan mahupun nasib. Tetapi takdir adalah permulaan sebuah kehidupan. Permulaan sebuah kedukaan. Permulaan sebuah kisah. Permulaan sebuah cinta. Dan Ini adalah kisah Warkah Kasih Ariyana ................................. Hari yan...