#2 💞

6 2 0
                                    

Durjana?

Selepas keputusan SRP (SIJIL RENDAH PELAJARAN) di umumkan, mereka terpaksa berpisah kelas. Keputusan Kamilia agak cemerlang lalu dia di tempatkan di kelas A. Remi pula dia kelas B. Tidak sama kelas tetapi masih bersebelahan. Masa balik juga nasih bersama mengayuh basikal. Darang mahupun pulang.
Namun semuanya hanya seketika. Tak lama kemudian, hubungan mereka retak & putus dalam sekelip mata. Punca awalnya, bila Remi dipilih sebagai pengawas. Di antara pengawas lelaki yang ada pada masa tu, Remu adalah seorang pengawas paling kacak. Ramai pelajar perempuan yang meminati & tergila-gila padanya. Dari situ, Kamilia nula merasakan mula ada jurang antara mereka.
    Pada satu hari, Kamilia terserempak dengan Remi berjalan dengan seorang pengawas perempuan. Mereka sangat mesra. Hati Kamilia tiba-tiba rasa panas. Dia cemburu. Sepanjang hari dia menangis. Dia merajuk & balik sendirian, tanpa menunggu Remi seperti biasa di pagar sekolah.

*mari repeat sangat mesra*

"Kenapa Lia tinggalkn saya semalam?"  Tanya Remi keesokkan paginya ketika Kamilia sedang mengunci basikal di tempat letak basikal.

*betullah tempat letak basikal x kan tempat berak pulak*

Kamilia diam. Rajuknya belum reda.
"Lia, kenapa ni? Selalu awak tak macam ni? Awak akan tunggu saya walau selewat mana pun," kata Remi dengan wajah hairan. Wajah Kamilia ditatap lama.

"Mulai hari ni, saya tak akan tunggu awak lagi!" Jawab Kamilia tanpa menoleh.
"Tapi kenapa? Apa salah saya?"

"Nampaknya hubungan kita hanya sampai di sini sahaja." Remi terkejut & tergamam. "Kenapa Lia? Apa salah saya?"
"Kita dah tak sehaluan. Awak dah ada ramai peminat. Saya tak nak ganggu awak lagi." Kamilia masih tidak mahu menoleh. Dia cuba sembunyikan rajuk hatinya.
"Itu hanya anggapan Lia. Hati saya tetap pada Lia. Saya tak pernah berubah.saya masih cintakan Lia" kata Remi bersungguh sungguh.

Tiba-tiba hati Kamilia jatuh simpati dan belas dengan kata-kata  Remi itu. Namun, bila terbanyangkan kemesraan  Remi sedang bergurau senda dengan rakan pengawasnya itu, hatinya kembali marah dan cemburu.

"Tolonglah, Lia. Saya tak sanggup berpisah dengan awak."

"Pergi rayu pada kekasih baru awak tu!" Jerkah Kamikia dengan kasar.

"Mana saya ada  kekasih lain? Awak jangan cemburu buta!" Kata Remi.

"Mungkin awak boleh kata saya ni cemburu buta,tapi mata saya tak buta lagi!,tapi mata saya  tak buta lagi. Saya lihat sendiri awak berjalan & bergurau senda dengan bidak tu semalam!"
"Lia,berilah saya peluang.dia takda kena mengena dengan saya. Saya langsung takda hati pada dia. Masa tu kami bertugas bersama. Kami hanya berbual sahaja,Lia.hanya berbual biasa!" Tegas Remi. Dia cuba meyakinkan Kamilia.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Srs la terupdate

7 Colors of LoveWhere stories live. Discover now