المجهول حفيدي
الجزء السابع عشر
فرحة ليله العمرالليله ليله فرح والخلق معزومه جيين يجاملوا عريسنا في ليله محسومه عريسنا راجل جدع والخلق بتحبه سايق علينا الدلع ماهو حيلة ابوه وامه.. وعروستنا لابسه الدهب ولبساله ده التولي وتقله قرب تعالي ياسندي وياظلي من غيرك انك ياسبعي في الدنيا يشغلني انت الي جيت علي داري ولابويا تطلبني جتني في شرع الله ياسعدي وياحظي مين زي انا مين مين الي يشبهني عريسي ضي العين في الكوشه اهو جنبي متزغرطوا يابنات وتعالوا هنا عندي واقرصوني في ربتي وتحصلوني في جمعتي وتتحنوا كمان من حنتي منتم بنات حتتي والكل عارف قصتي والليله ديه فرحتي وف حضنه هتهني متسمعونا صلاه النبي نتقابلوا في الجنه .....
عن الفرحه والحب والعشق لما تلاقي الي بتحبك جنبك ومش عايزه غيرك والاجمل لما تبقي ليك وحدك وحلالك معندهاش في الدنيا غير رضاك انت وبس وياحظك وياهناك يالي تشوف الزينه تهواك وتبق ام لولادك ووقت الشده شايلاك ست بميت راجل وبحلوك ومرك متحملاك اوعك في يوم تيجي عليها وتوجعها ولو حتي بنظره عنيك خدها دايما في حصنك وطبطب عليها كفايه عندها لمست ايديك الست دي باعت كل الدنيا وبقت عليك خليك دايما في ظهرها الله يرضي عليك .... رفقا بالقوارير ...... المجهول حفيدي.....
الراقييارب يافندم هستاذن حضرتك عشان الحق وقتي واروح هناك
اتفضل يا هشام وابقي طمني. وبلغني الي بيجري ولي بيحصل اول باولكله بقا فرحان وكله هيكمل دنيته مع الشخص الي عاوزه وبقت حاجه فلةا لفل والكل بيهزر وفرحان ومستنيين بكره بفارغ الصبر ه عشان كل واحد فيهم منتظر اللحظه دي الي هيكون فيها جنب حبيبته والست الي بيحلم بيها الكل منتظر علي شغف الحب ده والكل واقف علي اعصابه وعاوزين الليله تعدي بخير وسلام ثلاث عرايس و٣ عرسان وكلهم في بيت الحاج مناع جهزوا غرفهم وضبطوها وكل حاجه بقت تمام العرايس بيجهزوا نفسهم والعرسان كمان والزينه والنور متعلقه والدبايح اندبحت واتوزع علي اهل البلد كمان والمعازيم بدئت تهل والحاج مناع واقف لوحده هو وعبد الحميد نصار ومحمود وعمران ناس كتير جت من كل حته في مصر عشان يحضروا الفرح ده فرح ولاد مناع الديب والطباخين بيطبخوا وبياكلوا الناس من الصبح وخير ربنا كتير والكل الليله فرحان وسعيد كبير وصغير ورجاله وحريم ...
في اوضه العرسان
راشد ... ياسلام ياولاد انا مش مصدق النهارده هدخل دنيا انا كنت فقدت الامل والله في الموضوع ده خالص يااما ابويا مش موافق او تحصل مشكله والمره الي الكل وافق حصلت مصيبه وكان ساجد هيموت ان شاء الله النهارده هتعدي علي خير وطالما جنبي حبيبي اخويا سراج انا مطمن ومعايه كمان اخويا الصغير وابني الي مخلفتهوش ساجد انا مطمن والله وباذن الله هتعدي علي خير ايه رايكم ياجماعه البينش ده حلو والكوفيه متقولوا حاجه بدل منا بتكلم لوحدي كده هو انا لدرجه دي كتير الكلام قبر يلم العفش..
أنت تقرأ
المجهول حفيدي
Ficção Geralالرجوع الي ارض الوطن هبه ونعمه من الله ومهما لفيت وسافرت هترجع لارضك مهما حصل ولكن لو العادات والتقاليد حكمت عليك طول عمرك تعيش غريب في بلد غير بلدك والظروف حرمتك من حقك وقتها لازم تلاقي البديل ...... لازم تلاقي الحل وتحل كل مشاكلك وترجع لبلدك تاني...