Költősarok (egy rövid dráma)

267 32 21
                                    

SZEREPLŐK:
Oscar Wilde szelleme | A 19. század legjelentősebb angol költője, jelenleg felháborodott. Egy ablaküvegen osztozik Christopher Marlowe-val.

Christopher Marlowe szelleme | 16. században elismert drámaíró, Shakespeare kortársa. Szintén eléggé felháborodott (bár jól titkolja). Egy ablaküvegen osztozik Oscar Wilde-dal.

William Shakespeare szelleme | Anglia valaha leghíresebb drámaírója. Saját szobra van az apátságban, szóval semmi joga pattogni. Néha azért visszafoghatná magát.

A Megfigyelő | 21. századi turista, olyan művészféle. Kitartóan bámulja a Wilde és Marlowe által megosztott ablaküveget.

Audioguide | mint a KAR

HELYSZÍN: A Westminster Apátság (ezen belül a "Poets' Corner"), London, Anglia

IDŐ: 2019. augusztus 20., délután fele. Kicsit hűvös, de ragyogó napsütéses brit nyár.

I. SZÍN

Wilde szelleme magába roskadva ücsörög valahol Lord Byron síremléke környékén. Marlowe, mint mindig, megvetéssel nézi.

Marlowe szelleme
(Wilde-hoz, gúnyolódva)
"Mindenki a sarat tapossa, csak van, aki közben a csillagokra néz", nemde?

Wilde szelleme
Könnyebb lenne, ha nem pont veled kéne azt a sarat taposnom.

Marlowe szelleme
Ne dramatizálj! Senki se láncol sehova! Szabadon cselekedhetsz.
Egyébként örülhetnél, hogy végre befogadtak. Maradhattál volna kinn is örökre, a fagyos aluljárókban bolyongva.

Wilde szelleme
Örülhetnék... (nagy kézmozdulatokkal csapkod, arcán a megvetés minden árnyalata tükröződik) Örülhetnék! Őrület, én mondom, őrület!

Audioguide
(kifinomult brit akcentussal)
És mutatva, hogy az idő minden sebet begyógyít... Oscar Wilde helyet kapott a "westminsteri költősarok"-ban, 1995-ben.

Wilde szelleme
Életem virága, a költészetem, a műveim!
Az évszázad csodája, sőt, a történelem csodája, mártíri száműzetés és ezzel szúrják ki a szemem?!
Egy koszos üvegdarab a nevemmel?! Ezerkilencázkilencvenötben?

A Megfigyelő
(az ablak felé fordulva suttog, inkább csak magának)
Csak akkor? Ez borzalmas!

Shakespeare szelleme
(pár méterrel odébbról kiált bele a beszélgetésbe)
Szerintem ne bánkódj, Kit drága még csak 2002 óta élvezheti társaságunkat!

Marlowe szelleme
Téged megint ki kérdezett?

Shakespeare szelleme
(lábával a Bronte nővérek táblájának támaszkodva lesegíti magát, és úgy folytatja)
Drága Marlowe, ez a hírnév egy bizonyos szintje után nem izgat senkit. Persze, ezt te aligha értheted.

A Megfigyelő
Én ezt nem értem... Marlowe a korában elismertebb művész volt, mint maga Shakespeare.

Marlowe szelleme
(lesújtva)
Hát ez az...

Shakespeare szelleme
(elmélázva)
Bár engem nem döftek halálra...

Wilde szelleme
És nem voltál ateista...

Shakespeare szelleme
Sem homoszexuális...

Marlowe szelleme
Hé!

Wilde szelleme
(felpattanva Lord Byron kövéről, harcra készen)
HÉ!

Kicsi NémóWhere stories live. Discover now