"Hiçbir yere sığmadı aşkın
Gönlüme sığdı yalnız.
Şimdi gönlüme de sığmıyor
Gözlerimden sızıyor."
-Hz.Mevlana ♾İyi okumalar ❣️
Yazar'dan 🕊
Berfe Mihrenin kolundan tutmuş , çekiştirerek merdivenlerden indirmeye çalışıyordu .
"Ya Mihre bak valla geç kalıcaz hızlı olsana !"
Mihre sinirle ofladı , Berfe tutturmuştu yine çarşıya gideceğiz diye daha geçen gün gitmişlerdi oysa anlamıyordu . Bu deli kızın hallerinden bişeyler olmuştu , arkadaşına ama ne olduğunu bilmiyordu bugün öğrenecekti . Mihre sonunda kolunu berfeden kurtarıp konuşmaya başladı .
"Ya kızım tamam sakin olsana , yetişiriz hem sen neden bu kadar acele ediyorsun ? ne var çarşıda anlamadım ki ."
Merdivenleri bitirip avluya ulaştıklarında Berfe konuşmaya başladı .
"Ya ne olucak hani geçen gün beğendiğim elbise varya indirimdeymiş işte bitmeden alalım."
Mihre olduğu yerde durup Berfeyi süzmeye başladı, kimi kandırıyordu bu kız Ağa kızıydı Berfe üstelik paraya takılcak birisi de değildi . olanlara bir anlam veremedi Mihre boşverdi ne varsa çıkardı yakında kokusu diye düşündü .
(Yarım saat sonra )
Saraçlı konağının şoförü çarşıda bırakmıştı kızları. İki kız kol kola vermiş çarşıyı dolaşıyorlardı , önce gidip Berfe ' nin istediği elbiseyi almışlardı sonrasında ise çarşıda dolaşıp diğer mağazalara göz atıyorlardı. Mihre Kafasını berfeye çevirdiğinde sanki etrafta birşey ararcasına bakındığını gördü .
"Berfe hayırdır neyini kaybettinde arıyorsun etrafta ?"
Berfe kafasını arkadaşına çevirdi. Ona anlatsamı diye düşünmeye başlamıştı, kararsızlığını bir kenara bırakıp en yakın arkadaşı olan Mihreye anlatması gerektiğini düşündü ve konuşmaya başladı .
"Üf tamam anlatıcam artık sanırım zamanı geldi, ama bak sakın kesme sözümü . Ondan ilk 5 ay önce seninle buraya geldiğimizde hoşlanmaya başladım , tanıyordum önceden tabikide herkes ayrı bir hayranlık besliyordu ona ama benimki farklı olmaya başladı, onu sevmeye başladım cidden . Hem sanırım oda benden hoşlanıyor , öyle davranıyor çünkü sürekli karşılaşıyoruz tesadüf olamaz ya hepsi Mihre ben gerçekten bu sefer aşık oldum kesin ."
Mihre derin bir nefes aldı , Berfenin bir gün birine sevdalanacağı geçmiyordu aklından çünkü o her gördüğü yakışıklı birine bişeyler hissederdi ne kadar inanamasada sevinmişti arkadaşı adına . Ayrnı zamanda da meraklanmıştı kimdi acaba bu adam sormadan edemedi tabi .
"Berfe hanım peki kimmiş bu gönlünüzü kaptırdığınız kişi merak ediyorum ?"
Berfe derin bir nefes aldı hülyalı bakışlarla Mihreye cevap vermek için araladı dudaklarını ,
"Asaf Boran HARZEMŞAH ."
Mihre duyduğu isimle kalakaldı çarşının ortasında, kalbine bir bıçak saplandı sanki sonra sancımaya başladı ve o sancı gittikçe vücuduna yayılıyordu . Duyduğu isime inanamadı olamazdı arkadaşı onun çocukluk aşkına sevdalanmış olamazdı. Elini kalbine götürdü dayanamazdı buna ama kendini toparlaması gerekiyordu derin nefesler alarak sakinleşmeye başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PERESTİŞ/Töre
Genç Kurgu"Daha son sözü söylemedi hayat, belki yarınlar, mutlu sonlar var. Yeniden başlamak yorar insanı ama sonunda kavuşmak mutlu olmak var... " - Nazım HİKMET