Ateş

229 12 4
                                    

"Sir Wood ile yalnız yemek yeme düşüncesi beni gerçekten geriyor Liz. Neden sen de bizimle yemeğe gelmiyorsun anlamıyorum ki? Bunun benim isteğim olduğunu söyleriz."

"Hadi ama Kathy. Tabii ki bunu yapabilirsin. Bana pek güvenmiyor hem biliyorsun. Bence senin sorularına daha rahat ve samimi cevap verecektir. Kim sana dayanabilir ki? Hem bak bugün bütün gün diğer hizmetçilerle samimiyet kurmaya çalıştım. Çoğunun ağzı fazlasıyla sıkı ama anladığım kadarıyla Sir Wood burada fazla durmazmış. Eminim bu bugün için nezaket gereği bir yemek bundan sonra onu çok sık göreceğimizi zannetmiyorum."

Elizabeth uzun açıklamalarla Kathy'yi ikna etmek için oldukça uğraşmıştı. Elbette ona o yemekteyken Sir Wood'un ofisine girmek istediğinden söz etmemişti.

Bunun iki nedeni vardı. Birincisi oraya girmesi gerektiğine dair Kathy'yi uzun bir süre daha ikna etmesi gerekirdi ki Kathy yine de ona karşı çıkardı. İkincisi yemekte Sir Wood ondaki gerginliği kesin farkederdi.

Sert görünümlü Bayan Jones kapıda belirdiğinde ikisi de irkildi. Bu kadın aniden ortada beliriveriyordu. Neyse ki Kathy'nin yüzünü peçeyle örtmüşlerdi. Ancak Elizabeth konuşurken daha dikkatli olmaları gerektiğini düşündü. Birileri onları farklı isimlerle konuşurken duyabilirdi.

"Hazırsanız Bay Wood sizi yemeğe bekliyor." dedi kadın sert bir şekilde.

Refakatçiler genellikle katı mizaçlı kadınlar olurdu. Ancak Elizabeth daha önce hiç bu kadar kaba olanını görmemişti doğrusu.

Kathy Bayan Jones ile odayı terkettikten hemen sonra Elizabeth uygun zamanı bekledi.

Herkes yemek koşuşturmasına girmiş olmalıydı. Yemek büyük salonda yenilecekti ve Liz bugün malikanenin doğu yakasına giden ayrı bir girişin olduğunu farketmişti. Özellikle hizmetlilerin kullandığı bir giriş.

Bulunduğu koridor sessizliğe kavuştuğunda sessizce kapıdan kafasını çıkarttı ve ağır adımlarla çıkışa doğru ilerledi.

***

Simon yemek salonundan içeri giren genç Leydi'yi görünce kibar bir tavırla ayağa kalkıp Leydi'yi selamladı. Biran için menekşe gözlü hizmetçinin de Bayan Crossfield ile geleceğini düşünmüştü. Hayır, hatta neredeyse emindi. Asi hizmetçi her an Leydisini savunmaya hazır bir şovalye gibi yanından ayrılmıyor muydu zaten. Üstelik Leydi Crossfield da onun varlığıyla kendini güvende hissediyordu.

Ancak Bayan Kathlyn yemeğe teşrif etmemişti.

"Umarım malikanemde rahat edebilmişsinizdir Bayan Crossfield" dedi sandalyesini oturması için kibarca geriye çekerken Simon.

Sahte Leydi ise onun kibar cümlelerine kibarca yanıt verdi.

"Elbette Sir Wood. Nazik ilginiz için çok teşekkür ederim."

Simon tam karşısına masanın uzak bir köşesine oturduğunda sohbet kibar bir havada böyle devam etmişti. Leydi Elizabeth'in ihtiyaçları, istekleri. Bu zaman zarfında sadece akşam yemekleri esnasında her zaman olmasa da görüşebileceklerini söylemişti Sir Wood.

Yemekler servis edilirken Simon nazik bir tavırla ve Leydi'nin biraz daha rahatladığını hissederek sordu.

"Yardımcınızı yanınızda göremedim bu akşam. Ona çok değer verdiğinizi hissettim yoksa yanılıyor muyum?"

Siyahın TutkusuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin