BAB 5

1.4K 96 6
                                    

"Ayah!!!" Yoshini terkejut bila hiyori memanggil pengkhianat itu ayah. Takkan lah itu ayah hiyori?

"Hiyori apa kau buat nie. Dah jom balik." Kata yoshino.

"Tak nak. Ayah.... saya nak ayah saya balik.!" Hiyori melepaskan gengaman tangan yoshino dan terus berlari menuju ke ayahnya.

Ramai yang terkejut. Malah setsuna berlari terus ke arah yoshino.

"Siapa budak nie! Berani sungguh dia biadap di hadapan raja!!" Kata seorang pengawal.

"Hiyori apa kamu buat nie. Lari cepat!" Kata ayah hiyori. Dia tidak mahu identiti hiyori diketahui oleh orang ramai. Kalau tidak nasib hiyori akan sama seperti dirinya.

Orang ramai mula berbisik sesama sendiri. Yoshino dan setsuna diam seprti patung. Mereka tidak percaya perkara yang berlaku tadi. Setsuna menarik tangan yoshini untuk beredar dari situ. Kalau raja tahu yang hiyori telah tinggal bersama mereka semalaman, mesti mereka sekeluarga akan kena hukuman kerana membantu pengkhianat.

"Yoshino. Cepat kita kena pergi dari sini sekarang juga." Kata setsuna separuh berbisik.

"Tapi hiyo..."

"Lupakan hiyori. Dia adalah pengkhianat negara. Takkan kau nak dituduh sebagai pengkhianat juga. Dan kau sndiri pon tahu kan kalau kita digelar pengkhianat!" Setsuna memandang geram terhadap yoshino yang seperti tunggul kayu.

Setsuna tiada pilihan lain selain menggunakan mantra bayangnya untuk membawa mereka dari situ dengan segera.

Situasi hiyori pula, raja yang tahu bahawa zendron mempunyai keturunan memerintahkan pengawal untuk membawa hiyori menghadapnya.

"Siapa nama kau budak kecil." Kata raja dengan wajah yang bengis.

"Hiiyyorii." Kata hiyori gagap. Wajah raja yang tiada riak serta suaranya yang datar menakutkannya.

"Itu ayah kau?" Raja itu menunjuk ke arah zendron. Hiyori hanya mengangguk lemah.

"Kalau kau anak pengkhianat, bermaksud kau pon kena dihapuskan." Kemudian raja memegang dahi hiyori. Hiyori menjerit kesakitan bila dahinya terasa sangat panas.

Raja tersenyum dengan gembira kerana dia dapat menyerap kuasa hiyori. Dia tidak menyangka hiyori mempunyai kuasa yang sangat kuat daripada zendron. Malah mampu untuk menghapuskannya menjadi debu.

Zendron yang melihat hiyori tersiksa menggunakan segala kuasa yang tersisa untuk melindungi hiyori.

Raja marah kerana hiyori tiba2 hilang oleh kuasa zendron. Dia tidak puas hati kerana hanya mendapat sedikit sahaja kuasa hiyori.

"Kau!!!" Raja mengangkat zendron dengan sebelah tangannya sahaja.

"Nampaknya aku kena hapuskan kau. Aku akan hapuskan kau dengan kuasa anak kau sendiri." Raja ketawa kejam.

Lalu dia menggunakan kuasa yang dia serap dari hiyori untuk menghapuskan musuhnya. Walaupon dia hanya dapat menyerap sedikit sahaja kuasa hiyori, tapi kehebatannya semakin kuat.

Zendron menjerit kesakitan sehinggalah dia menjadi abu. Orang ramai yang melihat menjadi gerun. Malah ramai yang lari kerana takut melihat kemarahan raja baru mereka.

Raja itu tersenyum puas kerana akhirnya musuhnya mati juga. Sekarang dia perlu mencari hiyori dan menyerap segala kuasanya.

Hiyori terbaring di sebuah tasik yang jauh di hutan. Dia bila2 masa sahaja akan mati. Tiba2 seekor naga putih datang dan memberikan bebola saktinya kepada hiyori. Badan naga itu dan hiyori bercahaya terang bila bebola sakti itu menyentuh dahi hiyori.

Hiyori tersedar dan terkejut melihat naga putih yang sangat besar di hadapannya. Naga itu memberi hormat kepada hiyori.

"Minum air tasik nie dan kamu akan balik ke dunia manusia." Kata naga itu sebelum ianya pon bercahaya dan hilang.

Hiyori tidak dapat dengar dengan jelas apa yang naga itu cakap. Kepalanya terlalu berat. Lalu hiyori pergi ke tasik itu kerana dia berasa sangat haus. Lepas sahaja hiyori minum air tasik, dia kembali pengsan dan hilang.

Sorry readers baru dapat upload nie hari🙇🙇🙇 Author baru dapat cuti and insyaallah author akan update setiap hari untuk tebus kesalahn author yang telah lama menghilang nie 😢😢😢 memandangkan author akan cuti sem selama 1 bulan.😄😄😄😄

magic academy: fighter of the destinyWhere stories live. Discover now