Kıskançlık

7 1 1
                                    

Neden herkes birbirini aşağıya çekmeye çalışıyor,neden bu düşmanlık, kime ,neye, ne istiyoruz birbirimizden ?Neden başkasının hataları ,üzüntüleri bizi mutlu ediyor ,neden birbirimizin acılarından besleniyoruz.Başkasının başarısı,sahip oldukları yada her neyi varsa neden bizim kendimizi kötü ,değersiz hissetmemizi sağlıyor ki?Birbirimize olan bu kinimizin asıl sebebi ne? 

Bir düşünün en son ne zaman başkasının elde ettiği bir şey için sevindiniz onun için mutlu oldunuz,eleştirmeden,bahaneler bulmadan,olduğu gibi;var mı aklınıza gelen? Neden başkasının başarısı bizi rahatsız ediyor ki bu kişi en sevdiğiniz de olsa yinede bir şekilde rahatsız ediyor. Biliyorum herkesin böyle olduğunu düşünüyorsunuz bu konuda size hak verebilirim ama farklı seviyelerde yaşıyor insanlar kıskançlıklarını.Herkesi aynı kefeye koymak doğru olmaz.Bana katılmıyor olabilirsiniz ,tam burada  kendi öz eleştirinizi yapmanızı isteyeceğim.Düşünün hiç mi başkasının başarılarını dinlerken veya şahit olurken, neden ben değilde o diye düşünmediniz yada daha basit bir soru sorayım kendimize karşı dürüst olmak bazen zor olabiliyor.Daha önce hiç gerçekten çok çalıştığınız bir sınavdan kötü not aldınız mı ? Büyük ihtimalle evet peki sizin yarınız kadar bile çalışmadan hatta belki sizin sayenizde çalışan biri sizden yüksek aldığında,üzülmediniz mi ? Bunlar size kıskançlık değilmiş gibi gelebilir adil değil gibisinden şeyler söylediğinizi tahmin ediyorum ama üzgünüm size kötü bir haberim var bu da bir kıskançlık.

Sadece duruma üzülerek yetinenler olduğu gibi,karşı tarafa karşı olumsuz duygular hissetmeye başlayanlarda var yada sadece kendi içinde yaşamayıp bir şekilde hatta kendi bile fark etmeden  bunu eylemleriyle karşı tarafa yansıtanlar var. 

Kıskançlık yaşamlarımızı etkileyen, birçok rahatsız edici duygudan biridir. Kıskançlığın en kötü taraflarından biri yanında getirdiği diğer olumsuz duygulardır. Kıskançlıkla birlikte öfke,nefret,değersizlik, çaresizlik,mutsuzluk,yetersizlik,gibi duygular da kişi için hayatı zorlaştırmaya gelir. Bu tarz kötü duygularda kişide var olan özgüveni tüketir. Özgüven bizim sahip olduklarımızı elde etmemiz ve elde tutmamız için gerekli bir duygudur kıskanç bir kişi özgüvenini yavaşça yitirdiği için elindekilerini kaybedeceğine yada diğerlerinin sahip olduğu şeye kendi yetersizliğinden dolayı sahip olamayacağını düşünür.Bu düşünce kendisini içten içe tüketir ve elinde olmadan sahip olduklarını da kaybetmesine sebep olur.

Hisler tehlikelidir çünkü onlarda birer canlı gibi beslenip büyürler yeterince beslendikleri zaman bizi tüketmeye başlarlar.

Peki ya sizin kıskançlık hakkındaki düşünceleriniz neler neden kıskanıyoruz sizce? yorumlarınzı bekliyorum.


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Sep 21, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

canımız  ne isterseHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin