I'm His Surrogate
By Marr Roslina
Chapter 10Sebaik sahaja Irene dan Angel berlalu pergi. Raul dan Dillan pun keluar dari apartment Raul. Mereka menggunakan kereta Raul sebap kereta Dillan Angel bawa. Masuk dalam kereta, Raul terus menghidupkan enjin dan memandu keluar dari kawasan apartment mewah itu.
"Why she ignored you when you call her just now? Are you guys fighting? " soal Dillan sambil memandang Raul yang fokus memandu. Raul pandang sekilas arah Dillan dan memandang semula ke depan.
"I don't know. Saya layan dia dingin sebab saya tak mahu nanti dia pijak-pijak kepala saya. So.. saya kena serius dan tegas sikit. " balas Raul. Dillan tengok Raul dengan pandangan hairan.
"Seriously man? "
"What? "
"You talking like a husband right now." bilang Dillan. Sengaja ingin mengusik kawan baiknya itu.
"What are you talking about? " soal Raul. Gagap. Takut terkantoi yang dia ada perasaan suka terhadap Irene. Walaupun dia belum pasti akan hal itu tapi bila berada dekat Irene perangai dia akan lain.
"Kau cakap begitu macam yang Irene tu isteri kau yang sah sudah. And one more thing. Kau sedar tak kau layan Irene bukan macam kau layan perempuan lain. Kalau perempuan lain punya main kasar kau. Kalau boleh tu perempuan kau mau gusti bila dekat dengan kau. Dude. I can see that you have feeling towards her. Am I right? "
"Nonsense. " nafi Raul.
"Saya dah lama kenal kau, Jude. I know if you in... "
"Shut up, Dillan! " suara Raul naik seoktaf.
"Woouuu.. okey, okey. I will shut my mouth. But before that where are we going? " Dillan angkat kedua tangan ke atas. Raul mengeluh.
"Call your people. I need back up. I need to settle something with Ah Lai. " bilang Raul serius. Dillan yang sudah faham akan maksud sahabatnya itu lantas mendail nombor orang kanannya.
"Barton. Prepare our people. Bring the best of them. I will sent you location. Bertindak segera. " bilang Dillan acah-acah Jeneral yang dalam cartoon Ejen Ali tu. Dengan gaya tangannya sekali naik. Tergelak Raul.
"Seriously? Kau ni gila betul tu cartoon Ejen Ali kan? Bilang ketua gangster, tapi masih tengok cartoon. " ejek Raul.
"Hoi. Agak-agaklah. Tu cartoon favorite saya tau. Paling saya minat Ejen Rizwan. Calm but cool at the same time. I like his character. " bilang Dillan bersungguh-sungguh. Raul hanya menggelengkan kepala sahaja.
Setengah jam selepas itu mereka tiba di sebuah rumah agam yang terletak di tengah bandar. Kelihatan 6 buah kereta mewah berwarna hitam berparking di luar kawasan rumah agam itu.
"Bagus orang kau, Lan. Awal sampai dari kita. Good. " puji Raul. Mereka turun dari kereta bersama dan menuju kearah orang-orang Dillan.
"Barton. " sapa Dillan.
"Boss. Mereka ada di dalam mungkin sedang berjudi sebab kami dengar macam ramai orang didalam. " kata Barton selaku orang kanan Dillan.
"Okey. Jom serbu masuk. "
Orang-orang Dillan mendahului mereka. Raul dan Dillan berada di belakang. Sempat Barton menghulurkan Baretta ke arah Dillan dan Raul. Raul membiarkan orang bawahan Dillan menguruskan orang bawahan Ah Lai yang menghalang mereka masuk.
Sesiapa sahaja yang menghalang mereka akan dibelasah. Setelah melepasi pagar utama rumah agam itu, mereka berdepan lagi dengan bodyguard yang menjaga pintu utama rumah agam itu.
YOU ARE READING
I'm His Surrogate( Completed )
RomanceI'm His Surrogate Sinopsis Hanya disebabkan satu masalah yang dilakukan oleh ayah kandung Irine Grace,dia dengan terpaksa menjual tubuhnya.Dengan bantuan rakannya,Angel yang bekerja sebagai pelacur kelas atasan. Dia mendapat seorang 'customer' yang...