👑chapter 1 👑

572 12 0
                                    

Prolog.

Waktu pertama kalinya, ariana perlu menghabiskan pelajarannya di kolej. Sungguh dia malas sekali untuk ke kolej.

"Tuan puteri, sila bangun. Permaisuri sudah lama menunggu." seorang pembantu rumah aku, iaitu puan yana mengejutku.

"Perlu ke saya ke kolej bik?"aku menanya gaya blur.

"Mestilah, arin tak boleh malukan keluarga arin" bibik memang suka memanggil aku sebagai arin.

"Why? Sebab diorang raja and permaisuri?" aku menjeling bibik. Bibik hanya mampu menunduk. Takut kalau aku mengamuk lah tu.

                          👑👑👑
"Morning princess,how are you?" bonda menanya aku.

"Boleh tak bonda panggil ariana je? Or, balqis? Simple bonda. Ariana meluat. Tau tak meluat dengan panggilan tu? Heerr." aku menjeling bonda.

"Sayang, apa cakap macam tu, depan orang mestilah kena bahasa rasmi, kalau kita berdua je boleh tak rasmi. Okey?" bonda memicit hidung aku. Kenapa bonda baik sangat ni? Selalunya sibuk dengan dunia, maybe dia tak busy hari ni..

Aku tersenyum.

"Ha tu, ayahanda kamu dah turun." bonda menunding jari kepada ayahanda.

"Apa yang happy sangat ni? Haish, puteri, hari ni.. Kamu kena ke kolej, so ayahanda risau kalau kamu dibuli. Jadi ayahanda dah upahkan awal ii personal bodyguard kepada puteri" biar betul? Bodyguard aku tu pun kena ke kolej ke? Eee tak nak!! Malulah nanti!! Bukannya aku ni noob sangat. Tapi, betul juga kata ayahanda, semua tak tau yang aku ni anak kepada kerabat diraja. Bonda yang suruh aku rahsiakan... Maybe risiko nya terlalu tinggi.

"Kemari, nak" ayahanda memanggilnya.

And..

What the..

Ni ke personal bodyguard aku? Seyes Ah? Mudanya?? Hebat ayahanda aku ni.

"So, ni Asyraf. Suka hati puteri lah nak panggil apa pun. Sebab dia milik puteri" bonda dan ayahanda tersenyum. Apakah..

"Saya Asyraf farhan, sedia menerima tugas." dia membongkokkan badannya 90°.uishhh..

"So, ni personal bodyguard ariana? Cari lah yang handsome sikit" ariana menjeling lelaki tersebut.

"Princess, tak baik tau.. Dah dah, princess dah lambat ni. Bye bye sayang." aku mengucup tangan bonda dan ayahanda sebelum pergi. Sebelum tu, aku sempat menjeling ke arah lelaki tu dan menjelir lidah. Poyo habis muka dia!

                      👑👑👑

I Need You, Mr. BodyguardWhere stories live. Discover now