Aku singgah di rumah niel. Kalau alisya ade sekali, redha jelah.."Assalammualaikum, alisya.. Niel." ucap aku.
Niel keluar dari pintu rumah.
"Wa'alaikumsalam, ariana.. Ya allah.. Rindunya aku kat kau.. " kata niel.
"Sorrylah. Aku busy. Susah nak datang sini. " kata aku.
"Masuklah.." pelawa niel.
Aku masuk ke dalam rumahnya.
"Lah... Tau rupenye nak balik sini. Ingatkan dah lupe. Yelah.. Suami sendiri pun dia tinggal.. Apatah lagi kita ni kan.. " kata alisya nada menyindir.
"Maafkan aku.. "
"Weyh, apa masalah kau sebenarnya ni ariana? Sampai kau tinggal laki kau?" tanya niel.
"Sebab dia tak sanggup jaga laki dia lah.. Apa lagi syg.. " alisya mencela.
"Eh, you pergi masuk bilik lah sana. Tak payah nak rumitkan keadaan. I kenal ariana ni." marah niel.
Aku hanya diam.
"Aku... Kalau aku cerita mesti kau tak percaya... Semua orang pun tak percaya cerita aku!" balas aku.
"Mana tau aku percaya... " jawab niel.
Aku ceritakan semuanya kepada niel sambil menahan sebak.
"Astagfirullah.. Macam tu sekali?.. Aku bukan tak nak percaya cerita kau.. Cuma.. Orang lain percaya ke?" tanya niel.
"Kau rasa? Aku tengah tunggu time diorang nak jujur je depan suami aku..." aku mengelap air mata yang membasahi pipi.
👑👑👑
Asyraf's POV
Vis masuk ke istana. Pengawal di situ pun diarahkan supaya membiarkan vis masuk.
"Vis.. " kata aku.
"Hi, raf. You dah okey? Hm.. I miss you.. " kata vis.
Baru semalam jumpa.. Cepat betul rindu.
"Mana isteri you?" tanya vis.
"Pergi rumah niel. Lepaskan rindu" kata Asyraf sambil tersenyum.
"Ouh.. Okey.. Hm.. You, apa kata kan.. You ceraikan je isteri you tu. Dia dahlah pernah tinggalkan you time sakit.. Ugh.. Tak serik agaknya.. " kata vis.
Tapi.. Bukan kau ke yang paksa dia supaya tinggalkan aku... Ugh.. Perlu ke aku percaya ariana?
"I perlukan dia.. "
"Bodoh lah you ni Asyraf! Kalau i, i dah lama tinggalkan dia. Stupid!"
"Vis, senusyuz mana pun dia.. Dia tetap isteri i, cinta pertama i, ibu kandung daus.. I still sayangkan dia.. Cuma.. I masih marahkan dia.. Kenapa dia jadi macam tu. Penat i jaga hati dia dulu.. Macam ni dia buat dekat i.. " kata aku.
Vis hanya mendiamkan diri.
"Susah betul lah nak dapatkan you ni Asyraf. Macam ii cara dah i buat! Tapi tak berkesan. Bomoh apa yang dia pakai sampai you suka sangat dekat dia ha?!" vis mencebik.
"You tak pernah tau memori dan kenangan i dengan dia dulu.. " kata aku lalu masuk ke istana. Malas nak layan Minah sekor ni.
👑👑👑
"Mama, jom lah main dengan daus.. " daus menarik narik lengan baju aku.
"Yela yela.. Jom"
Daus mengajak aku bermain ting-ting bersamanya. Haish.. Lelaki ke perempuan dia ni?
YOU ARE READING
I Need You, Mr. Bodyguard
RomancePuteri Ariana Balqis - Cahaya mata tunggal kepada putra raja dan permaisuri.Berumur 19 tahun. Sejak kecil lagi hidupnya penuh dengan kemewahan. Berasa kecewa kerana tak diberi kasih sayang yang cukup. Keluarganya sibuk dengan urusan dunia, sehingga...