👑chapter 2👑

343 10 26
                                    

Di kolej.

"So, you same kelas dengan I ke?" aku dengan orang memang ber'IU.

"Ye, tuan puteri" dia masih membuat gaya poyo dia. Eee.

"Erm, btw, dont call me 'tuan puteri' at here. Call me ariana okey? Simple." aku menepuk bahunya. Tapi dia nampak handsome pulak bila berhoodie and berseluar jeans biru tu. Like a 'bad boy'.

"Erm, lets go" dia hanya menurut.

                             👑👑👑
Kat dalam kelas tu, aku asyik termenung je. Yelah, aku tak suka belajar sebenarnya, tak perlu pun. Janji aku dapat enjoy life aku.

"Balqis, pssssttt balqis, woi!"

"Ha ye, ape?" alisya, iaitu kawan paling rapat aku, memanggil.

"Ade story baru ni! Meh Ah!" aku pergi ke arahnya.

"Kau tengok ni, ramai post gambar pasal laki ni au kat kolej kita!" alisya menunjukkan gambar lelaki tersebut.

Jap.

Ni gambar Asyraf nih. Asal.. Wait.

"Eh Minah, asal ramai sangat orang post pasal dia?" aku menepuk bahu alisya.

"Kau tak nampak ke caption diorang semua ni? #hansome?"

What.. The.. Handsome? Seyes ah? Poyo adalah.. Hissss

"Erk, excuse me.. Tuan.. Err.. Ariana, I nak pulangkan nota you." ariana menjeling lelaki tersebut. Sape lagi kalau bukan Asyraf? Yes. Asyraf farhan.

"Err, thanks.😊" dia berlalu pergi.

"Woi! Hot boy tegur kau kot! Sejak bila kau bagi dia pinjam nota kau?! My goddd!" alisya mencebik.

"Leklah.. Ha dah lah, jap lagi prof. Botak masuk. Aku balik tempat dulu."

"Oke."

Eeeee, what the hell asyraf tu hot boy? Seriusly? Gile lah.

                            👑👑👑
Entah kenapa hari ni aku rasa mengantuk sangat. Nak kata tak cukup tidur tu.. Macam pelik sangat. Aku mana ada buat apa apa semalam.

"Haish, mana pulak pensyarah ni? Errr amik time tido dulu ah" aku baringkan kepala di atas meja.

Aku terlelap.

Tapi..

Sekejap sangat aku terlelap..

Sebab..

"Ariana, ariana, psssttt tuan puteri.. Puteri ariana balqis!" aku tersentak.

"Ha? Ape? Ha?" aku memandang keadaan kelas. Blur.

"Cikgu kat depan." asyraf menunding jari ke arah pensyarah tersebut.

"Kamu nak saya halau keluar ke?"

"Errrr, tak nak ii, hehehehe.." aku memandang asyraf dan asyraf memandang aku sambil tergelak. What the heck.

Lagipun asyraf duduk depan aku je. Bodyguard kannn.. Hmm.

                           👑👑👑
Lunch. Benda yang aku paling tak suka. Sebab ape? Sebb kena ngadap berok.

"Hi, ariana.. How are you?"

"Fine, thank you." aku senyum paksa.

"Good, hmm. Aku nak beli air dulu. Kau nak air ape ape tak?"

"Kau blanje eh? Errmm aku nak fresh orange. Thanks" aku senyum comel.

"Orait"

Daniel. Daniel irfan. Itulah manusia yang aku menggelarnya berok. Dengan perangai yang tak senonoh tu! Nasib kau handsome. Kalau tak, dah lama aku maki hamun kau! Eish!

"Ariana, erkk.. I tak tau nak duduk mana lah.. " suara yang aku kenal. Asyraf. Haish.. Sejak bila dia terjebak dengan i u i u ni?

"What? Bukan ke you hot boy? Ramai perempuan yang tunggu you lah, ish" aku mencebik.

"Can i sit here? Please..." dia merayu.

"Sorry, I nak duduk dengan.. Kawan I... Erm, you duduk sebelah situ lah, tak jauh pun. Dekat je dengan I" aku menawarkan dia duduk bersebelahan meja aku.

"Errkk.. Okey.." dia akur.

"So, fresh orange kau, and teh ais aku." niel meletakkan air di atas meja. Aku memang suka panggil dia niel je. Hahahaha, kan sweeet tuu..

"Mana alisya? Tak lepak sekali?"

"Aku tak tau lah, dating kot" aku bermain phone sambil bersila di atas kerusi.

"I'll see.. Hmm, so, kau pun tak teringin nak dating ke?" what? Aku dating? Memang tak lah.. Ish ish, tak masal kena bantai dengan ayahanda aku..

"Not ready lah niel, lagipun.. Aku nak enjoy dulu.. Okey?" aku sambung bermain phone.

"Alright.. "

                             👑👑👑

I Need You, Mr. BodyguardWhere stories live. Discover now