👑chapter 23👑

123 7 3
                                    

Tut tut tut

Telefon aku berdering.

"Hello?"

"Hello, ini permaisuri ariana balqis ke?" tanya seorang perempuan.

"Ye saye." balas aku.

"Saya jururawat dari hospital besar. Suami tuan permaisuri terlibat dalam kemalangan, dan kami dapati.. Perempuan yang bersama dengannya maut dalam kemalangan tersebut. Syukur alhamdullilah suami tuan permaisuri selamat.. Cuma belum sedar sepenuhnya lagi." kata jururawat tersebut.

Aku hampir pengsan mendengar berita tersebut.

"Terima kasih sebab bagitau"

"Sama sama"

Aku terus mematikan talian dan segera ke hospital.

                       👑👑👑

Sampai je di hospital, aku terus tanya nurse kat situ.

"Mana bilik suami saya?" tanya aku.

"Ouh, permaisuri. Tunggu sebentar, saya bawakan orang untuk menemani permaisuri ke wad" kata nurse tersebut.

Aku mengikut orang yang diarahkan oleh nurse tersebut.

"Abang.. Ouh god.. macam boleh accident teruk macam ni..." aku duduk di sebelahnya.

"Erm, saya cuma nak bagitau kat sini, yang suami permaisuri ni.. Terpaksa membuat pemindahan buah pinggang. Buah pinggangnya dah rosak, dan tak berfungsi sepenuhnya.. Jadi, buat masa ni.. Kami belum ada penderma yang sesuai.. " kata doktor.

Tak lama lepas tu, alisya dengan niel datang.

"Ariana... Ouh.. Macam mana dengan asyraf?" tanya niel.

"Dia belum sedar.. Buah pinggang dia rosak.. Takde penderma yang sesuai" kata aku.

"Macam mana dengan saya doktor? Saya sanggup derma" kata niel.

Terkejut aku dibuatnya masa tu.

"Saya pun" kata alisya.

"Alisya.. Kau kan pregnant.. " balas aku.

"Mane kau tau?!" tanya alisya.

"Niel" balas aku.

Alisya hanya terdiam.

"Erm. Baiklah en. Daniel.. So.. Perempuan yang bersama suami permaisuri.. Macam mana? Nak call keluarga dia ke?" tanya doktor.

Aku terdiam.

Tisya!

"Mana adik saya doktor?!" tanya aku.

Aku hampir terlupa.. Kenapa aku boleh macam ni.

"Permaisuri tahu kan dia maut dalam kemalangan.. Dan.. Dia sedang berada di bilik pembedahan."

air mata aku mula gugur. Berat betul dugaan yang asyraf terima.

Aku hanya tawakal dan redha sahaja. Itu ketentuan-Nya.

                        👑👑👑
Malam tu, aku berdoa banyak ii kat tuhan supaya permudahkan lah urusan asyraf..

Tok tok

Pintu bilik wad asyraf diketuk.

"Maaf permaisuri, ada orang nak jumpa." kata nurse.

"Okey."

Vis.. And.. Haikal..

Tolonglah jangan timbulkan masalah kat sini.

"Ouh ariana.. Kau sabar okey.. Dont worry, kitorang datang nak melawat je.. Btw, Haikal pun dah tulis nama untuk jadi penderma organ for raf.. And.. Aku tak tau lah sesuai ke tak.. Kau sabar ky" kata vis.

Tok tok tok

Sekali lagi pintu bilik diketuk

"Maaf, boleh saya jumpa en. Haikal" kata doktor.

"For what?" tanya Haikal.

"Awak adalah penderma yang paling sesuai untuk raja asyraf. So, saya harap benda ni berjalan dengan cepat" kata doktor.

Aku dah kira bersyukur masa tu sebab Haikal ada untuk selamatkan asyraf.

"Okey." balas Haikal lalu mengikut doktor perempuan tersebut.

Vis tersenyum.

"See, ex kau sendiri sanggup dermakan organ dia kat laki kau ni. Tapi, ape jasa kau?" kata vis.

"Eih. Kau nak suruh aku buat ape? Kahwin dengan dia? Puih." balas aku.

Lalu mengemas barang aku.

Vis hanya menjeling.

"Pape jelah" katanya.

                        👑👑👑

Malam tu, Haikal menegur aku.

"Ariana. Sini jap" panggil Haikal. Aku hanya menjeling.

"Sini lah kejap."

"Nak ape?"

"I ada hal penting nak cakap."

Aku pergi ke arahnya.

"Ha ape?"

" I nak you tinggalkan Asyraf, maksud i, tinggalkan je dia.. You lari je dari dia.. Tak yah cerai pun" kata Haikal.

"You ni dah gila ke ape Haikal?! What's wrong with you? You siapa nak arah I?" marah aku.

"Memandangkan i penderma organ suami you.. Bermakna i boleh batalkan pemindahan organ i kat dia bila ii masa je kan? Hmmm" Haikal tersenyum.

"Haikal! " air mata aku menitik.

"Sanggup you.. " sambung aku.

"Memang pun. Kalau you nak suami you tu.. Mati cepat or what.. Terserah.. Hm. Macam ni lah.. I bagi you mase.. Esok you bagitau i.. Kalau tak.. Kira you tak setuju lah kan.. Hmm and.. Buat macam perbualan kita ni.. Takde ape ii.. Okey sayang? Bye.." Haikal terus berlalu pergi.

Apa aku nak buat... Haikal!

                       👑👑👑

Alisya's POV

"Kesian kan ariana.. I tak sangka hidup dia lagi teruk dari i.. I tak tau nak tolong dia macam mana.. " kata aku kepada niel.

"Haish.. Maybe semua yang dia hadapi tu.. Ada kebaikannya.. Kita tak tau kan.. " balas niel.

"Erm.. I hope hubungan kita tak macam tu.."

Niel hanya tersenyum.

                      👑👑👑

I Need You, Mr. BodyguardWhere stories live. Discover now