👑chapter 12👑

210 9 35
                                    

Aku terbangun. Aku tengok asyraf dah takde kat sebelah aku.

"Pergi mana lah pulak, jangan lah buat aku risau.. Ugh.."

Risau? Sejak bila pulak ada istilah risau kat dia ni... Aduii, memang lah aku suka dia.. Tapi.. Entahlah..

Aku kembali baring. Malas nak cari or bangun.

"Dah bangun ke?" asyraf menegur.

"Ermm" balas aku.

"Pening lagi ke? Kalau you pening lagi,I bawak you pergi klinik.."

Tak faham agaknya. Aku tak suka pergi klinik.. Nnti kena makan ubat.. Uwekkk!

"I dah okey." aku bangun duduk di birai katil.

"You nak makan ke. Petang tadi pun you tak makan. Ni dah dekat pukul 10 dah."

"I takde selera."

"I don't care. You kena makan jugak. Kalau tak I suap you. Nak?" dia menjongket kan kening.

"Ish! Suka sangat paksa orang!" aku membaling bantal ke arahnya.

"Eleh, sikit ii Baling bantal, nak bermanja manja dengan I lah tu. Meh lah sini.. Duduk sini.. " dia mempelawa aku duduk kat meja depan katil.

Aku hanya diam.

"Nak I tolong angkat you datang sini ke... Okey. Wait" dia bangun dari kerusi.

"Okey, okey, okey, okey.. I pergi sane" aduh. Kalau dia angkat aku, jadi ape pulak..

"Good girl" dia tersenyum.

Aku berdiri di sebelahnya.

"Tak baiklah makan berdiri.."

Dia terus menarik aku duduk di pangkuannya.

"Ugh.. You buat ape ni! Ish." aku terus terbangun semula.

"Sape suruh you degil. Lagipun, bukan ke you suka I buat macam ni?" dia memandang tepat ke mata aku.

What the.. Hell...

"Hahahaha, sini lah duduk." dia menarik aku duduk di sofa.

"Nah makan."

Dia menghulurkan sebungkus nasi kepada aku.

Aku makan dengan gelojoh.

Lapar gile kot..

"Hmm, ni kata takde selera.. Macm mana lah kalau dapat suami nanti. Mesti penat nak layan karenah you. Kena guna cara menggoda baru nak makan.. I nak turun bawah. Amik air." dia bangun dan turun ke bawah.

Apasal lah dia kaitkan dengan suami pulak ni...

                        👑👑👑
Alisya' POV

Aku dengan niel duduk di sebuah bangku di taman. Senang cakap, tengah berdating lah ni.. Hihihihi

"So, kenapa tiba tiba kau ajak couple dengan aku?" aku memulakan perbualan.

"Salah ke..."

"Tapi, lepas kau kena reject dengan ariana, kau terus nak couple dengan aku. Ke, kau nak buat ariana jeles.. Or, kau terdesak sangat nak kan gf. Mnalah tau, kau nak main main kan aku je.. "

Aku bukanlah perempuan yang murah sangat macam vis tu. Aku takut daniel ni sengaja nak main mainkan aku.

Aku tak bodoh.

"Apelah cakap mcam tu syang.. " dia sibuk bermain phone.

Syang? Sayang? What the..

"Aku tanya kau ni.. "

"Haish.. Kau nak tau sangat kan.. Sebenarnya, aku dah lama sukakan kau.. Yang pasal ariana tu, aku tak suka dia pun.. Ada lah suka sikit... Hehehe. Yelah, kau macam nak tak nak je dengan aku... And.. Aku saja nak tengok apa reaksi kau.. Bila aku rapat dengan ariana. Done." dia memandang tepat ke arah aku.

Aku terus mengalih pandangan.

"Ouh... " balas aku.

"Kau tak yah lah fikir yang bukan ii.. Aku tak suka lah.. Nanti sebab pikiran kau yang pendek tulah, kita break. Aku tak nak break. Aku nak kahwin dengan kau."

Oitt. Beraninya cakap macam tu. Haish.. Kahwin tu.. Im not ready lah niel. Kau asyik cerita pasal kahwin je.. Tak suka lah...

"Hahahahaha.. " aku hanya ketawa.

"Aku sayang kau tau. Ingat tu" dia memberi amaran.

Aku tak boleh nak membalas kata katanya. Aku hanya berdiam diri waktu itu.

                         👑👑👑
Vis's POV

"Ariana balqis! Sejak dulu lagi aku benci kau! Kau pemusnah! Kau segalanya! Kelahiran kau memusnahkan hidup aku!"

Aku menghentak meja di club itu.

"Yo, kau pahal ni... Marah marah bagai. Kita datang sini nak enjoy.. Aduhmakkk.. " Haikal iaitu kawan baik aku menepuk bahu aku.

"Kau diamlah.. Kau tau apa apa.."

"Ariana? Puteri ariana balqis? Kan?" dia duduk di hadapan aku.

"Aku tau lah.."

"Dia tak layak jadi puteri... Aku benci dia." aku meneguk air haram itu.

"Kalau kau benci dia.. Kau nak buat apa?" dia bertanya.

....kalau ikutkan hati, nak je aku bunuh dia..

"Bunuh dia?" kal bertanya lagi.

Aku hanya diam. Malas nak fikir.

                         👑👑👑
Kolej cuti hari ni. Ntah kenapa pun, aku tak tau. Tapi baguslah kolej cuti. Boleh aku tidur puas puas.

"You buat apa tu?" asyraf menarik perlahan rambut aku.

"Nothing" ringkas jawapan aku.

"I nak tanya sikit boleh?"

"Hmmm" aku hanya bergumam.

"You suka I eh?"

Zupppp!

Asal kau tanya soalan tu.. Oh god..

"Mana ade. I hate you adalah" aku menjelingnya.

"I dengar semuanya masa you merajuk dengan I hari tu. Kat belakang kolej. Kan?" dia tersenyum.

"Ugh.. I.. I gurau je tu.."

"Impossible you gurau" dia bercakap dengan serius.

"Just be honest... Hmm, tapi.. I tak boleh nak balas cinta you kat I.. Sebab.. I ni.. Bukan dari keluarga yang kaya.. Lagipun.. I ni kerja sebagai bodyguard you je.. I takut.. I tak dapat jaga.. Cahaya mata tunggal raja dan permaisuri ni.. " dia mengeluh..

How dare you kata macam tu han, I tak perlukan harta untuk bersama dengan you. Harta I ni pun tak habis habis lagi...

Aku hanya berdiam.

"I.. I.. "

"Hahaha, takpelah ariana I nak masuk bilik dulu. Nothing to do right now.. "

"Wait." aku menghalangnya.

"I.. I love you... I tak perlukan harta untuk kita bersama.. I banyak harta lah.. I.. I cuma nak hati you.. I need you always at my side... I nak you sorang je.. Asyraf farhan... I love you more than I can say.. You dah curik sepenuhnya hati I..."

Oppsss... Aku.. Aku terlepas cakap.. Aku tak nak kau pergi jeee...

"Serius lah." asyraf Agak terkejut dengan jawapan aku.

"Im serious.. Im really serious right now.. Will you.. Be my king, asyraf farhan?" aku menundukkan kepala aku.

Takut kena reject.

"Sure... Yes.. Its a yes! Hahahaha.."asyraf datang memeluk aku.

Aku hanya ketawa.

Akhirnya aku dapat bersama dengan asyraf... Pujaan hati aku..

                       👑👑👑

I Need You, Mr. BodyguardWhere stories live. Discover now