👑chapter 5👑

231 7 5
                                    

Macam yang dikatakan bonda, petang ni ada sesi pertukaran pemerintah.

Aku mengambil baju rasmi aku di almari. Paling aku menyampah sekali nak pakai gaun ni. Berat tau tak. Ish.

Selepas siap menyalin pakaian, aku memakai mahkota rasmi seorang puteri, dan turun ke dewan rasmi.

"Menantikan ketibaan puteri ariana balqis" semua orang tertunduk pada aku. Aku melihat bonda dan ayahanda yang sedang duduk di kerusi khas.

Mata aku tidak terlepas untuk melihat asyraf di tempat bodyguard ii yang lain. Memang dia lah yang paling muda.

Dia.. Nampak bergaya memakai baju rasmi tu. Tergugat iman.

"Saya mengishtiharkan pemerintah baharu negara ini, puteri ariana balqis!"

Semua orang menunduk hormat kepada aku. Begitu juga asyraf.

Aku tak nak ambil tugas ni!

                        👑👑👑
Selepas majlis tamat, aku pergi ke arah asyraf.

"Hey, bermula esok, you tak boleh tinggalkan I sorang ii tau." aku menegurnya.

"I know." dia membuat muka selamba.

Nyampah.

"Say you wont let go, han.." aku berbisik di telinganya dan aku tersenyum. Aku terus berlari masuk ke bilik.

                         👑👑👑
Asyraf's POV

"I wont let go, puteri ariana balqis" aku tersenyum sendirian.

Takkan aku dah angau kat dia kot.

Eish, aku ni sape jelah kan.. Bodyguard je..

Hmmm.

                         👑👑👑

So, hari pun dah mula nak malam. Aku rasa malas pulak nak kluar lepak dengan alisya.

sebab..

Aku dah kena tanggung beban yang berat.. Ugh, macam mana aku nak memerintah negara!

Tok tok tok

Pintu bilik aku diketuk.

"Who's there?" aku bertanya.

"Your handsome, personal bodyguard."

What the..

Asyraf? Apa yang dia buat kat sini?

"Come in"

Dia masuk dengan berbaju T-shirt .

"You nak apa?" aku menyilangkan tangan.

"Food." dia menunjukkan makanan di atas dulang emas tersebut.

"Tak ada selera, btw. You masuk sini dengan arahan siapa?"

"Bonda you, dia yang suruh I bagi benda ni kat you.. And.. She said.. Kalau you tak nak makan.. I yang akan suapkan untuk you.." dia berbisik.

Dasar gila.

"I betul ii tak ada selera."

"Why?" dia bertanya.

"Stupid question, han. Esok kan I kena memerintah negara ni. Macam mana I nak buat?! God dammit! I tak tau apa apa pasal dunia pun!" aku memicit kepala sendiri.

"Padan muka you. Hahahaha, btw. Goodluck. I letak makanan ni kat sini tau." dia meletakkan dulang tersebut kat atas meja belajar dan terus berlalu pergi.

Fuh! Streessss!!!

Aku terus matikan lampu dan tido.

                          👑👑👑
Keesokan harinya, semua penghuni istana ni berkumpul di ruang tamu.

"Puteri, we need to go.. Jaga diri puteri.. Jangan nakal ii, jaga negara ni elok elok.. Semua dokumen ii penting ada di meja ayahanda." bonda mengusap rambut aku.

"Bonda.. Ariana betul ii tak nak ambil tugas ni.." aku memeluk bonda.

"Mana boleh macam tu puteri, puteri kan anak kepada raja dan permaisuri.." ayahanda bersuara.

Air mata aku mula mengalir.

"Im so sorry puteri... Bye" aku mengucup tangan bonda dan ayahanda sebelum mereka pergi.

Mereka pergi begitu sahaja.

Aku masuk ke dalam istana dengan kecewa.

"Im too young..." aku mengeluh.

Pada masa yang sama aku melihat asyraf yang sedang mengekori aku dari belakang.

Dia nak ikut aku masuk bilik sekali ke?

Ugh..










                             👑👑👑

I Need You, Mr. BodyguardWhere stories live. Discover now