Datang je kolej, ramai berpusu pusu pergi kat meja asyraf. Yelah, asyraf datang awal lagi..
Apahal lah pulak.
"I.. I love you asyraf farhan.. I want to be with you... You're my everything!" vis terus memeluk asyraf.
Aku yang melihat perlakuan tak senonoh itu terus menengking vis.
"Hoi! Kau apahal? Peluk peluk orang ni? Takde adab eh? Ke.. Kau memang takde agama sejak lahir?" aku menyelak rambut aku di bahu.
Vis terus meleraikan pelukannya pada asyraf.
"Oppps, someone getting jealous again.. Hey ariana. Kau sibuk sangat kenapa? Apa yang kau tak puas hati dengan aku.. Kau nak asyraf? Hahahaha itu semua mimpi ariana."
What the hell dia cakap macam tu? Aku sumbat mulot dia dengan taik lembu baru tau!
"Eh.. Mulot kau ni..."
"Apasal? Kau nak gaduh dengan aku? Come here princess" dia mengajak aku.
Aku terus pergi ke arahnya dan menarik rambutnya sekuat hati. Ramai menghalang aku untuk melakukan perbuatan tersebut..
Tapi..
Peduli apa aku. Suka hati je peluk asyraf!
"Stop it ariana balqis, vis!" marah asyraf.
Asyraf memandang tepat ke arah mata aku.
Kali ni mesti dia nak salahkan aku lagi..
"I.. Really.. Really.. Hate you this time asyraf farhan.. I hate you so much!" aku menendang meja di depan aku.
Aku terus berlari keluar ke tandas. Kali ni aku tak nak duduk belakang kolej lagi...
"Aku benci kau.. Aku je yang dipersalahkan! Kenapa kau mesti nak back up perempuan tu!" aku menjerit di depan cermin. Takde tempat nak luah.
"Yo, kau okey tak"
Suara ni.. Suara ni macam aku kenal..
Is it alisya?
Aku menoleh ke sebelah.
Ye! Tu memang alisya. Aku rasa macam nak peluk dia je time tu.. Tapi.. Aku tak mampu nak buat...
"Untuk kebaikan kau, kau tinggalkan je asyraf.. Kau tak pelik ke.. Setiap kali dia datang awal.. Setiap kali kau datang kolej.. Mesti kau nampak dia dengan vis je kan.. Aku tak rasa hubungan diorang ni biasa ii je.." alisya buat ceramah depan aku.
"Aku tau dia ikhlas kat aku.. "
"Ikhlas? Celah mana dia ikhlas? Kalau dia betul ii sayang kau, dia takkan sorokkan hubungan kau dengan dia... Kau pernah nampak dia bagitau orang tentang hubungan kau dengan dia? Tak kan.. Hmm.. Ikhlas sangat.. " alisya membelek belek jari jemarinya.
"Kau ni bengong lah... Mana lah boleh bagitau hubungan aku dengan dia.. Kalau aku jadi pemerintah nanti.. Macam mana..hahahaha" aku menarik sikit rambutnya.
"Ariana balqis.. Rosaklah rambut aku.. "
"Rosak? Meh aku rosakkan lagi" aku bermain tarik tarik rambut bersamanya di dalam tandas.
Tak sangka kitorang bersama balik.. Hahaha.
👑👑👑
Asyraf POV"Vis, ni sumpah I cakap.. Tolong jangan malukan I dengan ariana." aku merayu.
"Haish, yelah asyraf, I pun penat nak berharap kat you.. Hmm, baik I couple dengan Haikal. I penat dah kena tampar, tarik rambut dengan ariana sebab you. Sakit tau" vis membuat muka lalu dia ketawa sendiri. Aku ikut ketawa.
YOU ARE READING
I Need You, Mr. Bodyguard
RomansaPuteri Ariana Balqis - Cahaya mata tunggal kepada putra raja dan permaisuri.Berumur 19 tahun. Sejak kecil lagi hidupnya penuh dengan kemewahan. Berasa kecewa kerana tak diberi kasih sayang yang cukup. Keluarganya sibuk dengan urusan dunia, sehingga...