So, hari ni, aku kena pergi hospital..
Selagi Asyraf tak sedar, selagi tu aku ada kat sebelah dia.
"Ehem, ariana. You dah fikir pasal perbincangan kita belum? I tak suka lambat ii ni.. And.. I sayang organ i ni.. " tegur Haikal.
Pagi pagi lagi dah stresskan aku..
"Haikal.. You tak boleh ke amik benda lain dari i? Kenape mesti nak pisahkan i dengan Asyraf? Eh, you ingat i akan kahwin dengan you ke kalau kitorang berpisah?" balas aku.
"Eih, suke hati i lah. Kalau you tak nak.. Erm, its up to you." dia tersenyum sinis.
"I tak nak." balas aku.
Air mata aku mula menjurai.
"Seriusly? You memang nak Asyraf mati kan? Hahaha okey. I got to go.. And.. I takkan dtang hospital ni lagi.. And.. I dengar, pembedahan tu.. Kena cepat..mane you nak cari orang? Hahahaha i dh kira baik,tapi tulah..org tak terima.." haikal ketawa.
Ketawa nya semakin kuat.
"Okey, i tinggalkan asyraf. Tolong... Tolong selamatkan suami i haikal..."
Ye. Itu je pilihan aku.. Untuk asyraf terus hidup. Dia raja negara ni. Kalau aku takde.. Dia still raja..
"Kan senang. Ugh. Waste my time"
Haikal terus keluar.
Tak lama kemudian, aku datang ke arah asyraf sambil memegang tangannya.
"Arin mintak maaf.. Arin sayang abang.." aku mengucup tangannya.
👑👑👑
Vis's POV
"So, settle dah?" tanya aku kepada Haikal.
"Settle dah.. So, ape plan kau lepas ni?" tanya Haikal.
"Lepas diorang berpisah, ofcourse Asyraf rasa nak ceraikan ariana.. Yelah.. Tu kan istri yang nusyuz namanya.. And, aku yang akan dapat jadi pengganti ariana. HAHAHA" balas aku.
Puas.
"Habis aku?" tanya Haikal.
"Kau pergilah tackle ariana sane. Apelah."
"Abis kalau dia tak nak?" tanya Haikal lagi.
"Kau ni! Tu cerita nanti lah.." aku menjelingnya.
Haikal hanya memandang dengan raut wajah tidak puas hati.
Nasib lah berupa kalau tak dah lama aku pijak.
👑👑👑
Petang tu asyraf kena jalankan pembedahan. Aku hanya berdoa sepanjang di hospital tu.
"Sabar eh.. Aku tau kau kuat" tegur alisya.
"Kau tau kan aku pregnant alisya?" tanya aku.
Dia mengangguk.
"Kau rase?"
Dia hanya diam.
Niel yang berada di sebelahnya juga turut berdiam diri.
"Ehem, boleh i cakap dengan ariana secara personal sekejap?" vis dengan tiba ii mencela.
"Kau nk kacau dia lagi eh?" tanya alisya.
"Eih.. Yang kau.. "
"Dah dah, vis, kita jumpa kat sane." arah aku.
Vis hanya menjeling.
YOU ARE READING
I Need You, Mr. Bodyguard
RomancePuteri Ariana Balqis - Cahaya mata tunggal kepada putra raja dan permaisuri.Berumur 19 tahun. Sejak kecil lagi hidupnya penuh dengan kemewahan. Berasa kecewa kerana tak diberi kasih sayang yang cukup. Keluarganya sibuk dengan urusan dunia, sehingga...