Vis's POV
Aku duduk di rumah berseorangan. Memikirkan hal asyraf dan Ariana.
Ye. Aku tak boleh sama sekali lihat Ariana bahagia dengan asyraf.
Ding dong ding dong
Loceng rumah aku berbunyi.
"Sape lah pulak ni.. " aku membuka pintu.
"Hey, boleh aku masuk?" Haikal datang membawa kotak berisi pizza dalam tu.
Aku hanya membenarkan dia masuk.
"Ada apa kau datang sini?" Aku memulakan bicara.
"Saje, tak boleh ke. Aku dengar kau dengan Ariana bergaduh lagi kat kolej"
"Ugh, heboh lagi? Hmm tak patut betul lah.." Aku memicit kepala sendiri.
"Kau suka asyraf ke?" Kal menanya sambil membuka kotak pizza tersebut.
"Abistu? Kalau aku tak suka, aku takkan buat kerja bodoh macam tu."
"Aku tak rasa kau sukakan asyraf. Kau sebenarnya pura pura suka asyraf semata mata nak musnahkan hubungan Ariana dengan asyraf kan? Kau umpan asyraf untuk Ariana menderita. Sebab dendam je.. Kan?" Dia memandang tepat ke arah mata aku.
Aku terus beralih pandangan.
"Mana ade.." Balas aku.
"Aku kenal kau dah Lama, dah masak sangat dengan perangai kau." Dia menyuapkan sepotong pizza ke dalam mulutnya.
"Ugh, ye. Betul. Aku tak suka asyraf pun! Aku memang nak Ariana menderita! Puas hati?" Aku mencebik.
"Aku dah agak. Weyh.. Baik kau stop je kerja gila kau tu. Lepas habis kolej, diorang nak kahwin au. Kau ape tau?" Aku terkejut dengan kata kata haikal.
"Serious lah? Baguslah.. Kau kena tolong aku haikal!" Aku memegang lengan asyraf.
"Aku tak nak." Dia menjeling aku.
"Kau.. Ex- boyfriend Ariana kan? Sebelum asyraf datang.. Kau boyfriend dia kan..." Haikal terus memandang aku.
"Kau pahal? Aku dah tak suka dia lah. Tapi, aku tetap tak nak buat kerja gila kau tu" haikal terus pergi ke dapur untuk mengambil air.
Aku mengikutnya.
"Tolonglah aku haikal.. Kesiankan lah aku.. Kerja aku ni bukan tahap membunuh lah.. Please.. Weyh.. Please.. Kali ni je.. " haikal memandang aku.
"Betul tak bunuh?"
"Ye betul!!" Aku menjerit.
"Orait, tapi.. Aku tolong kau sebab kau ni kawan aku." Dia duduk di ruang tamu semula.
Pujukan aku menjadi...
Habislah kau Ariana!
👑👑👑
Haikal's POV"Kau ex- boyfriend ariana kan? Sebelum asyraf datang.. Kau boyfriend dia kan?"
Kata kata vis terngiang ngiang kat telinga aku. Panas rasanya.
Peristiwa setahun lepas mengimbas kembali kat pikiran aku.
1 tahun yang lepas..
"You, kita break jom" ariana mengajak aku putus.
"Kenape ni? Tiba tiba je?" aku memegang bahunya.
"Lepaskan I.. See, sebab ni lah I tak suka you. Suka pegang pegang I di khalayak ramai!" ariana menolak dada aku
YOU ARE READING
I Need You, Mr. Bodyguard
DragostePuteri Ariana Balqis - Cahaya mata tunggal kepada putra raja dan permaisuri.Berumur 19 tahun. Sejak kecil lagi hidupnya penuh dengan kemewahan. Berasa kecewa kerana tak diberi kasih sayang yang cukup. Keluarganya sibuk dengan urusan dunia, sehingga...