Macam biasalah, rutin pagi aku...
Aku turun bawah, asyraf takde.. Hmm..
Aku pergi ke kereta. Yelah, dah dia takde. Aku drive ah.
Bukak je pintu kereta, aku tersenyum lebar.
"How dare you asyraf farhan.. Hahaha"
Dia menyediakan aku sarapan pagi. Starbuck and mc'donald.
Fav aku.
Aku pergi ke kolej dengan gembira.
👑👑👑
Sampai je kolej, aku nampak dia tengah duduk kat meja yang aku selalu duduk.Aku pergi ke arahnya.
"Ni ke suprise nye?" aku meletakkan air starbuck tadi kat atas meja.
"Yes. Kenape? You tak suke ke? Penat I beli.. Hmm" dia buat muka.
"Mana ade lah... I sukeeeeeee sangattt.." aku duduk berhadapan dengannya.
Dia tersenyum.
"Esok kita graduate... Kan.. " aku memandangnya yang sibuk bermain phone.
"Yes ofcourse.. Prof pun tak banyak masuk hari ni.. Hmm.. I tak sabar.. " dia tersenyum.
"Tapi.. I kena naik takhta... I dah tak boleh suka ii keluar.. I tak nak... " aku menundukkan kepala.
"I kan ade." dia memegang tangan aku.
"Hmm i wish.." aku senyum paksa.
Tiba tiba alisya datang dengan daniel. Eishh berkepit aje memanjang.. Dah macam belangkas.
"Yo! Wassup. Esok kita graduate kan? Ahhhh tak sabarnya!!" alisya menjerit.
Oh god. Boleh tercabut telinga.
"Hmm," aku bergumam.
"Alah.. Ariana.. Kau kenape ni.. Kau tak happy ke??" alisya duduk di sebelah aku.
"Weyh, nanti aku kena jadi puteri yang sebenar. Kau faham tak? Puteri. Okey." marah aku.
"Lek lek.. Tak semestinya kau jadi puteri kau tak boleh enjoy.. Ermm kitorang kan ade.. Hari hari boleh datang istana kau tu.. " alisya memujuk.
"Tapi, satu hal dunia pun aku tak tau" aku memicit kepala sendiri.
Semua terdiam. Tak tau nak balas apa.
Aku melihat asyraf.
"Ugh.. I dont know.. Im sorry" kata asyraf.
Langsung tak membantu. Korang jelah happy. Aku tak pun.
👑👑👑
Vis's POV"So, kal. Aku nak tengok ariana naik takhta and berkahwin.. Hahahahaha.. Lepas tu, aku akan musnahkan rumah tangga diorang. Sampai diorang membenci satu sama lain." aku meneguk secawan arak.
"Kau tak rasa tu jahat sangat ke?" kal membalas.
"Aku bukan bunuh diorang pun" aku menjeling kal.
"Okey ii.." dia hanya mengakur.
Hahahaha aku nak tengok macam mana muka asyraf dan ariana menderita!
👑👑👑
"Youuuuu" aku panggil asyraf yang sibuk sangat dengan phone dia tu. Ada pasang 2 ke??"Hmm." balasnya.
"You tengok ape je ha? Asyik tengok phone je.. Ada awek baru ke?" aku menyindir.
"Aippp. Ape cakap macam tu. Mane ade lah. I tengok ig ni ha.. Salah ke.. " balas asyraf.
YOU ARE READING
I Need You, Mr. Bodyguard
RomancePuteri Ariana Balqis - Cahaya mata tunggal kepada putra raja dan permaisuri.Berumur 19 tahun. Sejak kecil lagi hidupnya penuh dengan kemewahan. Berasa kecewa kerana tak diberi kasih sayang yang cukup. Keluarganya sibuk dengan urusan dunia, sehingga...