Petang tu, alisya ajak aku pergi cari baju wedding. Nak tak nak kena ikut jugak lah. Hmm.
"Weii carikan lah baju wedding yang cantik" kata alisya.
"Eh, aku pulak. Haish, ikut suka kau lah nak yang mana. Kenapa aku?" balas aku.
"Alargh.. " alisya merungut.
"Haish, yelah yelah.. Kau suka colour ape?" tanya aku.
"Aku suka colour biru,tapi..aku nak colour putih" alisya tersenyum.
"Ha ky. Jap. " aku terus melilau cari dress colour biru.
Aku terpersona dengan dress yang satu ni. Aku terus memanggil alisya.
"Alisya! Sini!"
"Ha, apa?"
"Aku dapatkan rasakan.. Bila kau pakai dress ni.. Kau lah manusia yang paling cantik kat dunia." kata aku.
"Wah... Aku nak try..!" alisya segera masuk ke bilik persalinan.
"Lawa tak?" tanya alisya.
Aku dapat melihat senyuman bahagia di bibirnya.
Aku hanya mampu tersenyum dan mengangguk.
Dia terus membayar baju wedding tersebut. About niel, dia kata dia busy dengan syarikat ayah dia. So, lain kali dia search baju wedding dia.
👑👑👑
Aku sibuk menolong bibik di dapur. Ape? Ingat princess tak masuk dapur ke? Hahahaha bosan sebenarnya."Bik, sedapnya Bau.. " kata aku.
"Memanglah.. Tengoklah air tangan siapa.. Hahahaha" bibik ketawa.
Aku turut ketawa.
"Arin.. Kalau kamu dah kahwin nanti.. Kamu dah takleh masuk dapur tau.. Kamu kena jaga suami kamu sepenuh masa.. Kamu dah tak boleh jadi budak kecik lagi tau.. " kata bibik.
"Kenapa pulak? Walaupun arin dah kahwin, arin kena rasa bebas jugak kan?" balas aku.
"Kalau terlalu bebas, boleh datangkan pergaduhan. Ingat ni arin.. Jangan main main dengan hal ni." kata bibik lagi.
Aku hanya mendiamkan diri. Lepas ni mesti alisya dengan aku sibuk dengan hal rumah tangga masing masing, dah takleh have fun lagi...
"Erm, bik.. Nampak asyraf? Dia ada bagitau bibik dia pergi mana?" tanya aku.
"Lah.. Kamu tak tau ke? Dia kan hantar kad kahwin kat adik kesayangan dia.. " balas bibik.
Ugh. Kad kahwin? Bila masa pulak dia buat kad kahwin nii....
"Ouh.. Okey.. " aku kembali memotong bawang.
👑👑👑
Asyraf's POV
YOU ARE READING
I Need You, Mr. Bodyguard
RomansaPuteri Ariana Balqis - Cahaya mata tunggal kepada putra raja dan permaisuri.Berumur 19 tahun. Sejak kecil lagi hidupnya penuh dengan kemewahan. Berasa kecewa kerana tak diberi kasih sayang yang cukup. Keluarganya sibuk dengan urusan dunia, sehingga...