Trívior nyomasztó álomból riadt fel, alig néhány órával az elalvást követően. Talán épp azért, mert megérezte, hogy valami nincs rendben. Az egyik fehér harcos ekkor sietett Zekziónumhoz, és valamit a fülébe súgott, mire a volt legfelső látványosan idegessé vált. Tríviornak sem kellett több, rögtön felpattant a helyéről.
- Mi az? Mi történt? – lépett Zekziónum mellé.
- Az egyik felderítőm mrotiánokkal találkozott.
- Merrefelé?
- Mindenfelé – válaszolta baljósan a volt legfelső, majd az alvók felé fordult. - Ébresztő! – kiáltotta. - Hamarosan megtámadnak minket. Mindenki húzódjon fedezékbe!
A karaván tagjai zavartan tértek magukhoz, és még egy darabig kábák voltak a hosszúra nyúlt mulatozás végett. Néhányan el sem akarták hinni Zekziónum szavait, és visszafeküdtek aludni. Csakhogy rövidesen annyira eluralkodott a pánik a táboron belül, hogy még a kétkedők is elbizonytalanodtak.
Eviónia kétségbeesetten kereste tekintetével Tríviort, aki ekkor szaladt hozzá.
- Most mi lesz? – kérdezte keservesen a hercegnő. – Meghalunk?
- Dehogy! – rázta meg fejét a borostás férfi. – Csak maradjon Zekziónummal! Még mindig nem túl szimpatikus figura, de mellette nem eshet baja.
- Ugye, életben fogsz maradni?
- Mindent megteszek érte – azzal felugrott az egyik szekérre Trívior, és a sötétet kezdte pásztázni.
Ekkor a tábor külső gyűrűje körül elhelyezkedett fehér harcosok váratlanul felragyogtak, élesen megvilágítva a környező erdőt.
- Remélem, állni fogjátok a sarat, különben nagyon rosszra fordulhatnak a dolgok – nézett a hozzá legközelebb eső harcosra Trívior, aki lassan felé fordította a tekintetét, és bólintott egyet.
A következő pillanatban nyílvesszők suhantak el mellettük, melyek közül kettő telibe találta az egyik fehér harcost, áthaladt rajta, majd a mögötte lévő szekérben állapodott meg. Trívior a földre vetette utazó köpenyét, kardot rántott és vicsorogva tekintett a fák közé, ahol végre megpillantotta az első bíborbőrű zsoldost, aztán a szekérről leugorva előre lódult. Ahogy szaladt, egyre több mrotián jelent meg előtte, ám ez abszolút nem zavarta. Csak rohant rendíthetetlenül, és egy ügyes mozdulattal kiontotta első célpontjának beleit. A körülötte lévők azonnal rárontottak, de elképesztő fürgeségről tanúbizonyságot adva tért ki előlük. A bíborbőrűek szinte nem is hittek a szemüknek, ám a következő pillanatban elvesztették néhány végtagjukat és az életüket egyaránt.
Bármilyen könnyedén is győzte le ellenfeleit Trívior, sajnos nem tudott mindenhol ott lenni, ezért Zekziónum harcosaira hárult a mrotián csapat többi részének visszaverése. A mezítelen lényeket nem is vették komolyan elsőre a zsoldosok, ami nagy előnyhöz juttatta őket. Az első néhány bíborbőrűt játszi könnyedséggel végezték ki. Puszta kézzel. Azért nem volt szükségük fegyverre, mert ők maguk voltak azok, melyek ellen nem lehetett védekezni. A testüket alkotó különös, gyurmaszerű anyag instabil volt, aminek köszönhetően úgy változtatták meg a külsejüket, ahogy csak akarták. Ránőttek az ellenfeleikre, és a testnyílásaikon keresztül belülről roncsolták szét őket, vagy épp az arcukat maszkként befedve vonták meg tőlük a levegőt. Ha nem is mindig sikerült megölniük a mrotiánokat, próbáltak olyan sérüléseket ejteni rajtuk, hogy rögtön harcképtelenné váljanak. Szemet szúrtak, végtagokat törtek, sőt, néhány az ellenfele idegrendszeréhez kapcsolódva átvette az irányítást a teste felett, és megtámadta vele saját bajtársait.
YOU ARE READING
Romlott Delimirít - Az üldözött hercegnő
FantasyAz első fantasy történetem, amit saját kútfőből alkottam meg, és sikeresen végig is írtam. Elég hosszú időintervallumot ölelt fel a megírása, a mentalitásom és stílusom közben sokat változott, éppen ezért sok mindent módosítottam, csiszoltam benne...