10

55 6 0
                                    

Tak začal pracovať u starého pána. Každé ráno mu vysvetlil, čo má cez deň robiť a tým si zarobil peniaze, takže úplne celý deň už nepil. Začali si so starým pánom celkom rozumieť a spriatelili sa. Hoci Zack priateľstvá už brával skôr na ľahkú váhu, stále to bolo niečo čo sa nedalo vytvoriť s každým. Raz v noci Zack strašne kričal a muž k nemu rýchlo pribehol a snažil sa ho zobudiť.

„Čo sa stalo??" Zack sa v polospánku zobudil.

„Niečo sa ti snívalo, vykrikoval si meno Ray."

„.."

„Musíš mať ťažkú minulosť.. alebo by si mal prestať piť. Kto je to Ray?"

„....Môj anjel." Muž mu dal úsmev.

„To je pekné. Ale anjel by potom mal byť pri tebe, kde je?"

„Je mŕtva.."

„Ou to ma mrzí.. Musíš veriť, možno sa stretnete v ďalšom živote, dovtedy musíš začať normálne žiť."

„To už bohužiaľ nie je možné, pretože je anjel."

„Hm a anjeli sa už nereinkarnujú?"

„Nie a preto sa môj život už nikdy nedá dokopy."

„Ako to už je dlho čo sa to stalo?"

„6 rokov.."

„Odkedy si sem prišiel?"

„Hm."

„Čo sa ti s ňou prisnilo? Keď si mal takú nočnú moru tak s ňou život asi nebol veľmi jednoduchý."

„Snívalo sa mi o dni keď zomrela."

„Bol si pri tom?" Prekvapene sa na neho pozrel.

„Držal som ju v náručí."

„Kriste pane, ale nezabil si ju ty však?"

„Čo?? Jasné, že nie."

„Však dobre len pre istotu.."

„Dobré starý muž, mali by sme pokračovať v spánku."

„Dobrú noc Zack, dúfam, že mi odpustíš, že som šiel príliš do súkromných vecí."

„Je to v poriadku, hoci som nečakal, že ti odpoviem." To asi ten alkohol. Pomyslel si Zack a obaja išli pokračovať svoju začatú noc.

Zack bol na druhý deň strašne zničený, hoci to bol deň čo deň, ale stále musel myslieť na ten sen. Tak dávno sa mu nič nesnívalo, myslel na to deň, čo deň, ale nikdy nie v sne. Opäť sa mu vybavil každý detail, celá atmosféra, pohľad. V ten deň mu starý muž dal za úlohu ísť do iného mesta dosť vzdialeného, ale dalo sa to prejsť do dňa. Rozhodol sa, že sa tam premiestni a nájde nejaký dobrý lokál.

Toto mesto bolo omnoho väčšie než to, v ktorom sa zdržiaval. V strede bol kopec a na ňom sa nachádzala pyramída. Nie ako egyptská, trochu iná.. Vec, ktorú mal dopraviť sa nachádzala hneď pod ňou tak to nebol až taký problém ho nájsť ako tvrdil starý muž. Kupec sa potešil a za tovar zaplatil. Tie peniaze dal do inej priepravky v peňaženke. Vedľa neho sa hneď nachádzal podnik, tak sa rozhodol ísť tam. Na to že bolo ráno podnik už bol otvorený. Bolo na ňom napísané, že 24 hodín denne. Si len povzdychol a uvažoval o presťahovaní sa, alebo by sem občas mohol dobehnúť. Vo vnútri už bolo plno ľudí. Nevedel, či by z toho mal byť potešený lebo v ľuďoch veľmi záľubu nemal, pokiaľ by ich teda nemal zabiť. Ale tiež mu to zase neprekážalo pokiaľ by tak mohol zostať do večera. Občas nejaké výhražné pohľady, či pohľady strachu, pri ktorých sa musel ovládať keď vonku zaznel silný hrmot. Všetci sa postavili a vyšli von. Už bol večer, všetky oblaky sa zhromažďovali na jedno miesto, nad pyramídu, tento akt sprevádzalo silné hrmenie, búchanie, ktoré naháňalo pre niekoho strach. Samozrejme Zack takýto strach nepoznal, skôr mu to spôsobilo vzrušenie a čakal ako to bude pokračovať. Zrazu sa objavil obrovský blesk a trafil na vrch pyramídy. Vzrušene sledoval scenériu, keď si uvedomil, že všetci okolo neho padajú na zem. Boli mŕtvy. Jemu sa nestalo nič ani chvenie, ale vedel, že sa sem dostala nejaká bytosť značne silná keď dokázala niečo také. Rozplynul sa prach, ktorý sa vznášal okolo miesta kde zasiahol blesk. A uvidel obrovské biele krídla, dlhé biele šaty, dlhé blond vlasy, a tie oči. Tie mŕtve oči. Ray.. Jeho Ray sa vznášala na špičke pyramídy a sledovala mesto, do ktorého prišla. Nebola prekvapená, že celé mesto bolo mŕtve, žiadne výčitky v jej očiach, tak ako to bolo vždy keď zabila. Ona je tu, ako je to možné, môj anjel, môj jedinečný anjel. Vrátil si sa mi, milujem ťa, kurva tak ťa milujem. Zackovi sa chceli začať hrnúť slzy do očí, avšak skôr bol v úžase, v šoku, len tam stál a díval sa na ňu, keď žena s ním skrížila zrak. A prekvapene ho skúmala, s nudnou tvárou, ktorá ho tak upokojovala. Nepovedala ani slovo a zrazu z tade zmizla. Čo sa stalo, kam odišla? Kurva prečo odišla, prečo sa s ňou nezačal rozprávať skôr. Čakal niekoľko hodín a pochopil, že už nepríde. Teleportoval sa naspäť a došiel nakoniec k záveru, že iba pil a zaspal, alebo tie túžby si ju iba vykreslili, celú situáciu. Určite by nezabila naraz celé mesto, aj keď by to bolo atraktívne, ale ak to bolo pre jej hnev tak načo sa hnevá? A prečo sa mu neprihovorila? Vlastne... mohol on zabiť tých ľudí po jednom, mal by viac zábavy, ale to bolo druhoradé. Naozaj sa vrátila, alebo to bol sen, to bola otázka. Keď došiel do svojho domu tak nervózne dal peniaze starému mužovi a ponáhľal sa na ďalšie drinky vo svojom podniku.

„Počkaj, čo sa stalo?"

„.."

„Ty si úplne na mól. To si stihol popri tejto úlohe aj piť Zack?"

„Kurva, keď potrebuješ čas tak sa vždy nájde."

„Dobre, ale nikdy si nebol takto nervózny, niečo sa muselo stať. Čo?"

„Kurva starý muž, čo vyzvedáš.

„.."

„Nie som si istý."

„Čím Zack?"

„Ona sa asi vrátila starý muž."

„Ona sa nemohla vrátiť. Naozaj by si už mal prestať piť, už máš halucinácie, smrdíš, si úplne na mól, mohol si vidieť hocičo! Ľudia sa z oného sveta len tak vrátiť nemôžu."

„To je pravda, ale ona nebola človek."

„..."

„Jasné pretože ona bola môj anjel, moja pravá ruka. Ona bola anjel smrti."

„Haha anjel smrti, tak preto zomrela? A ty Zack si akože smrť?" Zack sa naňho pozrel priamo až by to zamrazilo, ale potom sa zatackal a celá atmosféra stratila svoje čaro.

„Áno, starý muž keď sa ma pýtaš, tak ja som Smrť."

„Hej smrť, ty si ak tak ožran a smeruješ týmto štýlom k smrti."

„Vieš, že nikdy neklamem tak ma nenazývaj klamárom."

„Mal by si ísť vytriezvieť nie ísť znovu do baru." Zack sa zasmial trochu maniacky, čo mrazilo v kostiach, že aj starý muž zamrzol a uvažoval, či pred sebou nemá nejakého psychopata.

„Zbohom starý muž." Odišiel do baru a už sa za ním neotočil.

Sadol si na svoje zvyčajné miesto a objednal si obvyklé pitie. Keď do dverí vstúpila ženská postava v sivom dlhom plášti s kapucňou. Sadla si k baru a len tam sedela. Trochu si ju všimol hoci ho neupútala, ale videl, že je tu nová. Barman k nej prišiel.

„Čo to bude slečna?"

„Nechcem nič."

„Čo tu potom robíte?"

„Niečo hľadám."

Sme svoji? Zack..Where stories live. Discover now