-0-

1.6K 130 89
                                    


21.yüzyıl iPod’un icadı, Skype’ın bulunması ve Youtube’un lansmanı gibi bir dizi heyecan verici buluşa ev sahipliği yaptı. Teknolojiyle iç içe olan bu ve benzeri gelişmeler, hayatımızı kolaylaştırmanın yanı sıra, istenmeyen yan ürünler olarak beraberlerinde bir çok problem de getirdi.

Bir çok mecra tarafından bir salgın olarak tanımlanmaya başlanan yalnızlık, yavaş yavaş ülkelerin sağlık gündemlerinde yer almakta. Öyle ki İngiltere geçtiğimiz Ocak ayında, dokuz milyondan fazla vatandaşının kronik bir yalnızlık yaşadığını fark ettikten sonra bu sorunla mücadele etmek adına bir Yalnızlık Bakanı atadı. ‘’Genç ya da yaşlı, herhangi bir ayrım yapmaksızın bütün nüfusu etkiliyor yalnızlık. ‘’ açıklaması ile bu izolasyonun insan sağlığı üzerinde ölümcül etkileri olabileceği resmi makamlar tarafından vurgulandı.

Yapılan araştırmalara göre yalnız hissetmek ölüm riskini %26 oranında artırıyor. Kalp krizinden ölme riskini ise ikiye katlıyor. En çarpıcı olanı; yalnızlık, ömrünüzden günde 15 sigara içmek kadar götürüyor! Bu istatistikle insan sağlığı için obeziteden bile daha büyük bir tehlike oluşturuyor. Bağışıklık sistemimizi negatif yönde etkileyerek birçok diğer hastalığa kapıyı aralıyor. Ah tabii bir de kendini yalnız hisseden kadınlar daha fazla açlık hissediyor, bu nedenle daha çok yemek yiyor. Kısacası yalnızlık beraberinde sıkıntılı ve erken bir ölüm getirebiliyor.

1980 senesi ile karşılaştırıldığında kendini yalnız hisseden insanların sayısı iki katına çıkmış. ABD nüfusunun yarısı kendilerin izole edilmiş hissediyor. Y ve Z kuşağı daha önce hiç bir demografikte karşılaşılmayan bir sayıyla yalnızlık hissiyatında rekor kırmış.

Dünya'nın bir çok yerinde geniş kapsamlı Psikolojik Destek Hatları kurulmakta. İnsanlar bu mecralarda paralı/gönüllü bir şekilde telefonların başında/veyahut bireysel görüşmelerle insanlara destek olmaktadır.

Bakugou Katsuki'de bu Destek Hattının paralı çalışanlarından birisidir. Borçlarını ödeyebilmek için, insanları dinledikten sonra, anlattıkları şeyleri unutup, akşam evine geri dönmektedir. O gün de her zaman yaptığı gibi işe gitmiş ve sabah saat 6'da çalan ilk telefonunu almıştır.

XXXXXXXXXXXXXXXXX

Bu bölüm sadece tanıtım amaçlıdır. Bu bölümden sonraki bölümler texting olarak ilerleyecektir. (Belki kafama eserse normal bile yazabilirim.)

Umarım beğenirsiniz ~ ♥️🤧🖐🏻

×ᴘsʏᴄʜᴏʟᴏɢɪᴄᴀʟ sᴜᴘᴘᴏʀᴛ ʟɪɴᴇ× Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin