Hoofdstuk 1 - Een nieuwe leerling.

1.7K 52 6
                                    

Cheaters are cowards that are tempted to chase the fantasy of what could be... instead of courageously addressing their own self-destructive behavior and cultivating what is.'

-Steve Maraboli

~~~~~~~~~

'Ja pap, het is geregeld.' Zei ik aan de telefoon.

Het was middernacht en we waren allemaal bekaf. We hadden namelijk een halfuur geleden een opdracht afgerond. Dit keer hield onze opdracht drugs dealers in, ze waren de DEA elke keer te slim af geweest met het smokkelen van drugs waardoor ze ons dus inschakelden. We mochten niemand in leven laten. Wat ons altijd beter uitkwam. Nu zaten we met z'n vijven in een club, een privé club natuurlijk. Ergens anders zouden we niet binnen worden gelaten. We bevonden  ons in een vip ruimte, waar het luide muziek een beetje afgeschermd was.

'Heb je Marco gebeld om de troep op te ruimen?' Vroeg mijn vader. Marco was de man die de 'troep' afruimde. Naast de lijken zorgde hij er ook voor dat er geen vingerafdrukken, verloren wapens, haren, bloed en dergelijke nog te bekennen waren. De jongere generatie noemde hem de schoonmaker.

'Yup, heb net een sms'je ontvangen dat alles 'clean' is pap, maak je geen zorgen.' Zei ik sussend.

'Hoe is het met Lucia, Isabelle en Lisa....?'

'Pahp... alles is goed, maak je geen zorgen. Ik ben over een paar uurtjes thuis.'

'Die klus kon alleen jij schoon klaren. Ik ben trots op je. Zeg tegen je vriendinnen dat ze dubbel betaald krijgen, en jij krijgt een Porsche.'

Ik grijnsde. 'Ik zal het vertellen, pap, dank je! Hou van je.'

'Ben trots op je Prinses.' Zei mijn vader nog voordat hij de lijn verbrak.

Ik keen mijn vriendinnen stralend aan.

'Jullie krijgen dubbel betaald en ik een Porsche!'

'Eindelijk realiseren ze hoe goed we zijn!' Zei Charlotte. Ze was eindelijk gestopt met dansen, en schoof naast me op de bank.

'Het gaat erom dat wij weten dat we goed zijn.' Mompelde Lucy, die vol concentratie iets op haar telefoon zat in te tikken. Ik schudde mijn hoofd en zwaaide naar de serveerster.

Charlotte rolde met haar ogen. 'Het zou niemand pijn doen als ze het ons vertelden.'

'Meiden, houd nou even op! We hebben het gedaan, en daar gaat het om' Zei Lisa.

'Wat kan ik voor jullie halen meiden?'

De serveerster keek ons glimlachend aan. Je kon duidelijk zien dat ze zich ongemakkelijk voelde. Zero, de club waar we waren was een hele bekende tent in Little Italy, New York. In de zomer was het hier vol met toeristen, maar het is ookeen club waar veel mensen uit onze gemeenschap kwamen. Zeer toevallig behoorde Zero aan mijn oom toe, die voor zijn favoriete nichtje alleen de Vip ruimte ter beschikking heeft.

'Manhattan voor mij,' zei Sophie. Haar ogen twinkelden van geamuseerdheid, en ik kon een glimlach niet laten. De serveerster begon steeds bleker te worden. Ze wist het!

'Voor mij een Martini,'

Charlotte schoof haar pistool naar voren, waardoor de serveerster bijna in de lucht sprong. Ik begon met mijn messen te spelen wat de situatie alleen maar grappiger maakte.

'Voor mij het zelfde,' zei Isabelle.

'Doe voor mij maar water met bubbels,'  zei Lucy met haar telefoon nog steeds in haar handen. 'We moeten namelijk morgen allemaal naar school, en vergeet niet dat we nog moeten rijden.'

My StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu